• Beth1

BIM September 2014

Nelly88 skrev 2014-09-16 15:01:17 följande:
    Bim -6 idag. Sist plussade jag på bim -4. Hur tycker ni detta ser ut?

Inga symptom mer än molvärk. Liite smått illamående sen igår (mådde jättelilla första tre månaderna med första barnet, kräktes varje dag).
    Ser väldigt positivt ut GRATTIS! Men redan på -6? När hade du äl då?
  • Beth1
    Paulas mamma skrev 2014-09-16 15:29:03 följande:

Jag hoppas på tidigt för det var tidigt vi hade sex :) dag 10 12 ovh 14

Ah, ok! Ja man vet ju aldrig med kroppen
  • Beth1
    Nelly88 skrev 2014-09-16 16:26:05 följande:
    Enligt min mens-app ÄL den 7/9, vilket också var den enda dagen denna månaden vi lyckades få till det eftersom vi var magsjuka den veckan (trodde det var kört då vi hade tänkt försöka några dagar innan ÄL). Tydligen inte, ÄL plus 9 idag isf ????
    O född 130127
    Superkul i vilket fall!! Var mest nyfiken för att jag själv går och väntar på att få testa vilken tur ni hade då!
  • Beth1
    Eeeel skrev 2014-09-16 16:43:16 följande:

Finns det egentligen någon särskilt anledning (förutsatt att man kanske inte vill såklart) till att inte ha sex varje dag? Minskar det chanserna på något vis? Har läst typ ju oftare desto bättre för att då är spermierna pigga och fräscha typ? Finns det nackdelar med att ha sex varje dag?

Det finns forskning som säger att det kan bli för mycket spermier som är kvar i kvinnan om man har sex varje dag och då svårt för de nya att ta sig fram. Men de blir ju friskare å andra sidan så det kanske inte spelar roll... Lagom är väl som vanligt bäst hihi!
  • Beth1
    Helena1988 skrev 2014-09-16 16:51:23 följande:

Hade min senaste mens den 28:de aug.

Enligt min M-app skulle jag haft ÄL den 11:te men fick sådant ÄL-sekret i lördags den 12:te, idag kände jag hur det stack till 2 gånger i nedre delen av magen. Vad kan det varit då? Känner hur det moler till och från nu, det kan väl inte vara att jag fortfarande har ägglossning?:/

Det låter ju som det kan vara det... Ha lite mer sex för säkerhets skull
  • Beth1
    Nelly88 skrev 2014-09-16 17:52:49 följande:
    Jag blev gravid direkt med första barnet också, men trodde inte det skulle ta sig denna gången, håller tummarna för dig, när har du bim?
    O född 130127
    Jag vet inte när bim är då detta är första cykeln efter minipiller och hade då ej mens. Äl var 6 dagar sen i alla fall.

Förra graviditeten hann jag inte få mens innan jag blev gravid så har verkligen noll koll på cykelns längd hoppas på lika stor tur den här gången men det känns lite för bra för att vara sant!
  • Beth1
    Nelly88 skrev 2014-09-16 18:38:26 följande:
    Hoppas det går lika bra denna gången! Har du några symtom?
    O född 130127
    Nej inga symptom alls. Hoppas kan man ju alltid!
  • Beth1
    Fia90 skrev 2014-09-16 19:33:12 följande:

Är på BIM+5 idag och har mått illa sedan BIM-2 men har inte vågat ta något test ännu. Räknat ut BIM utifrån min första mens efter pillerstopp dessutom så är ju möjligt att den inte ens är regelbunden ännu egentligen, men OM den skulle vara det redan så är det som sagt BIM+5. Funderar på om jag ska våga testa i helgen? Är nästan för nervös för att göra det dock :/

Men konstant illamående sedan potentiell BIM-2 borde ju vara ett litet tecken i rätt riktning i alla fall?

JAA! Testa
  • Beth1
    sina86 skrev 2014-09-17 07:10:16 följande:

Nu behöver jag nog inte tveka längre, jag är gravid :)

Tjoho!! Mycket tydligare idag juh!!
  • Beth1
    Nelly88 skrev 2014-09-17 08:11:59 följande:
    Kan detta vara ett plus?
    Solklart nu juh Åh vad kul!!!
Svar på tråden BIM September 2014