• Beth1

BIM September 2014

Pyret 85 skrev 2014-09-11 06:54:56 följande:

ÄL+3 idag och fortfarande inte ont i brösten. Vad händer? Jag har ju alltid ont i brösten mellan ÄL och BIM. Alltid. Det är ju så jag vetat innan att mensen är på gång!

Förhoppningsvis är mensen INTE på gång den här månaden

jag tror jag är på äl +1 idag. Fick pos igår morse men negativt igen på kvällen och när man får negativt har väl ägget släppt eller?
  • Beth1
    Pyret 85 skrev 2014-09-11 07:22:17 följande:
    Fast även nu sist, när jag plussade, så hade jag ont i brösten... Aah.. blir galen när saker inte är som dom brukar
    Hihi! Ja det är helt galet vad mycket man analyserar och funderar. Hoppas i alla fall att förändringen är positiv =)

• Beth1

Alltså nu behöver jag lite hjälp att tänka =)
    Vi hade sex i tisdags kväll efter positivt äl-test, jag tror ägget släppte igår på dan för det gjorde så förbaskat ont i magen och sen var testet svagt på kvällen igen. Idag neg.

Vi ska gå på 30-årsfest på lördag och jag har verkligen ingen anledning att inte dricka (som någon annan vet om alltså). Vi är sällan ute och nu har vi skaffat barnvakt och grejer. Kan man gå och sippa lite på ett eller ett par vinglas under kvällen så att det inte blir uppenbart för alla vad vi sysslar med?
    Jag tänker verkligen inte supa mig stupfull men jag tänker att ägget i vilket fall som helst inte hunnit fästa då så nåt glas kan kanske va OK!
    Gah hur tänker ni??

• Beth1
    Zora skrev 2014-09-11 08:35:29 följande:
    Jag säger ja! Jag lever som vanligt tills jag får svart på vitt att jag är gravid. Skulle jag redan nu börja akta mig för allt man ska undvika som gravid skulle livet och barngörandet bli en väldigt tråkig och stressande period, som ju kan dra ut på tiden månader och år. Däremot skulle jag aldrig supa mig full i perioden mellan Äl och Bim, men ett eller två glas vin hade jag tagit.
    Åh tack för svar! Ibland är det bara skönt att höra att nån mer resonerar som en själv =) Som du säger man kan ju inte sluta med allt för att man försöker.

Du närmar dig BIM såg jag! Spännande! Hur länge har ni försökt?
  • Beth1
    Bebben84 skrev 2014-09-11 08:46:43 följande:
    Jag tänker precis samma! Jag drack sparsamt perioden mellan ÄL och BIM men annars drack jag som vanligt. Nu blir det i get mer för min del på ett bra tag och det känns helt ok :)
    Precis! Nej nu blir det att vara nykterist ett tag för dig  gud så roligt!!
    Var det idag du skulle berätta för sambon?

• Beth1
    Zora skrev 2014-09-11 08:54:40 följande:
    Det här är 3:e riktiga försöket, men vi har kört oskyddat sedan i april/maj. Tyvärr tror jag inte det blev något nu heller
    Ok. Men du ge inte upp hoppet förrän mensen verkligen kommer! Jag vet hur lätt det är att deppa ihop, jag tyckte det var jobbigt bara att inte min äl kom i tid den här månaden :-/  men det finns ju så många exempel tycker jag där folk inte känt något och stickorna har varit blanka men så plötsligt vid BIM händer det!
    Hoppas för din skull!
  • Beth1
    Bebben84 skrev 2014-09-11 09:01:22 följande:
    Ja :D och det känns mer än ok!

Japp ikväll kommer min sambo. DÅ kommer jag garanterat börja gråta <3
    Åh vilken underbar känsla! Du får berätta hur det gick sen
  • Beth1
    Zora skrev 2014-09-11 09:30:44 följande:
    Tack! Jo jag vet att man inte ska ge upp hoppet innan mensen verkligen är här, men iom att jag tempar och tempen har sjunkit (som den gör strax innan mens när man inte är gravid) så är det nog tyvärr ganska kört.
    Ah ok! Trist att den sjunkit
    Jag har bara testat lite smått att tempa nu runt äl men tänkte att jag ska försöka komma ihåg att göra det nu varje morgon fram till mensen och se hur min kurva ser ut. Känns ju som ett bra sätt att hålla koll.
  • Beth1
    Carerra skrev 2014-09-11 09:33:05 följande:
    Tack för svar!

Idag är ialla fall ägglossningsflytningarna över, borde ägglossning varit igår då? Hur är det för er andra? Försvinner dom dagen efter ägglossning? Man får ju hoppas att vi hade sån tur att vi prickade att ha sex på rätt dag trots att monitorn inte visade Max.
    Jag hade äl-flytningar dag 10-12 i cykeln men inte äl förrän dag 23 och då hade jag haft jätterikliga flytningar som var mer vattniga och lite mer gula i tonen typ två dagar innan. Helknasigt Hoppas det funkade ändå!
  • Beth1
    Jelica skrev 2014-09-11 09:15:02 följande:

Hej, hoppar in här. Har BIM den 15/9 eller 16/9. Tror jag hade ÄL den 31/8 och fick foglossning i främre fogen den 8/9 och ont i svank/höft, Har aldrig känt av foglossning där annat än när jag var gravid för 4 år sedan med min dotter. Hade då såpass kraftig foglossning att jag hade bälte och kryckor. Så jag antar att jag är gravid denna gången, slutade med p-piller i juni. Hoppas! Någon som fått foglossning innan BIM? Någon som vet om det kan bero på något annat än graviditet att man känner av fogarna i flera dagar?
    Beställt hem gravtester från testlagret som borde komma i dag Tyst

Välkommen!
    Tycker det låter som ett tecken på graviditet om du inte känt av fogarna sen du var gravid sist. Jag tror säkert att man kan börja känna av sådant tidigt. Hoppas du klarar dig från kryckorna den här gången då!
    Uppdatera oss när du testat
Svar på tråden BIM September 2014