• Manelma

BIM September 2014

carolinheiner skrev 2014-09-23 07:59:54 följande:
    Tack :) ja sambon hotar här hemma att blir de en påg å han föds den 2 juni så blir de en jr ;)

Än är de BF 28/5 2015 :)
    Är flera i juni tråden med bf i slutet av maj början på juni då man ofta dateras bak eller fram eller så går man över tiden. Jag gick över 10 dagar med sonen tex. Sen är det kanske lite mer man har gemensamt i symptom med ngn som har samma dagar som en än dom som tex redan är i vecka i vecka 8-9 och gått igenom det där första ;) 
  • Manelma
    carolinheiner skrev 2014-09-23 08:24:41 följande:
    Ja precis ;) sist blev ja flyttad 2 v :) ska man ringa mvc idag? :o
    Ingen aning, jag har inte ringt ännu :) Kanske man ska göra det? Har ännu inte riktigt bestämt mig för vilken mvc jag vill gå på. Men skulle nog behöva ringa snart och boka en VUL. Då jag haft utomkvedsgravidit så måste jag kontrollera graviditeten att den är på rätt plats, sist i vecka 7 så kanske bra o skriva in sig ialf och boka en tid för VUL runt vecka 7... 
  • Manelma
    carolinheiner skrev 2014-09-23 09:36:50 följande:
    Ja ringde runt över allt.. Boka tid för hälsosamtal å inskrivning :) å så ringde ja kk å skulle boka läkartid som vi ska ha i v 8 och v14 :) sen ska ja på cellprover den 29/9 så va tvungen att ringa dit å boka rådgivning ;)
    Det gick undan! :) En annan har knappt bestämt sig vart jag ska skriva in mig ännu. Hahaha. Cellprov gjorde jag förra året efter att sonen föddes. Måste ta och bestämma mig och ringa och boka tid för inskrivning. 
  • Manelma
    carolinheiner skrev 2014-09-23 10:12:59 följande:
    Haha :) japp ja visste redan vart ja ville vara.. Samma bm som sist.. De va inte så länge sedan vi pratade med förlossningsläkaren heller så visste vad ja skulle göra.. Dvs ringa överallt å boka tider mdd tanke på vad som hänt å de ska inte hända igen. Ja har fått ett återbesök efter koniseringen den 29.. Så måste ju dit.. Men måste informera att ja e gravid å kan bara ta cellprov å inge annat :)
    Hade inte läst din historia men såg tbx nu. Förstår att du har tätt kontakt med läkare och bm! Kommer gå finfint denna gång!
  • Manelma
    Millannn skrev 2014-09-23 15:28:24 följande:

Hur många av er som plussat här känt stickningar i livmodern? Känns lite då och då på mig nu

Inga stickningar här, utan som mild mild form av mensvärk ungf, knappt det denna gång. Med sonen var det som mensvärk fast mildare. Man känner lixom att det händer något där i. 
  • Manelma
    Fian88 skrev 2014-09-23 16:41:30 följande:

Köpte två test till, inte digitala (för dyrt) utan sådana som visar + eller -
    Vill så gärna att testet i morse var det som visade rätt, var ju ändå med morgonurin och det var det ju inte med det digitala! Plus att jag har bim som tidigast den 26e. Och det hade varit en så underbar present att ge sambon ett positivt test när han kommer hem från jobbresan imorgon! smile1.gif

Jag fick svagt på fredag med testlagrets o tog då en digital som visade inte gravid. På söndag tog jag ännu ett test och den visade Gravid inom några sekunder, så ge det någon dag närmare bim så vet du!
  • Manelma

Alltså det här med testlagrets test har ju exploderat utom proportioner. Jag har säkert handlat 100 test från dom sen vi börjat försöka i april och helt allvarligt man får inte några konstiga streck om inte det verkligen är något som sker i livmodern. Jag fick suuuuuper duper ljust streck nån gång ibland men det var torkstreck som jag även lyckats fått på annat test (grönt skaft). Men när det verkligen var på riktigt ja då blev det rosa, och det blev starkare o starkare i nyans för varje dag. Så att dissa dessa stickor bara för att några personer inte fått gravid på digitala efter ett streck är o ta i. Jag har både haft och har fortf lott nr som alla varnar för och den visar mitt plus precis som alla andra tester jag tagit. Jag vet att jag är gravid, och har tagit test varje dag för att se hur det mörknar. Det gör det med testlagrets. För 2 år sedan gjorde jag samma sak när jag väntade sonen. Har under tiden jag köpt från dom sen juni inte upplevt att jag fått någon reaktion på stickorna eller falska positiva. Men när det verkligen tog sig så stärktes teststrecket varje dag. 

• Manelma

Båda lot 140803

Översta - vatten

Nedersta riktig graviditet

Så alla test visar inte falska resultat!

• Manelma

Varna absolut. Men kanske inte helt förstöra glädjen med ett plus för någon som fått det med testlagrets test. Jag förstår er alla men tänk er själva känslan när ni äntligen plussar & det första man ska göra är misstro det för att massa personer skriver om samma sak.

Klart man tänker till lite om varför folk fått positiva test mitt i cyklerna, men jag kommet inte bojkotta ett företag pg av ett par tester som visat fel. Tycker att det är jätte bra att dom skickat det för expertis! Men förstår även dom. Menar bara att det inte bara behöver handla om det när någon visar ett plus! Förmodligen handlar det om så litet antal tester att det går under vanliga felmariginal men nu har det spridit sig skräck om att varje plus på nån av testlagrets test förmodligen är fake. Vilket inte är fallet.

• Manelma
    FiiaN skrev 2014-09-25 06:47:55 följande:

Jag får på riktigt lite panik... Va ju på cellprovskontroll i Tisdags, då sa barnmorskan att det såg ut som jag hade ägglossning nu. Igår fick jag en positivt äl-test, har haft lite småblödningar sedan i tisdagskväll, men tänkte att det kunde ha med äl att göra, hade det även igår. MEN idag när jag går på toa på morgonen var det liksom blodbad typ, har lite molande värk i magen :( Vad händer? Någon som varit med om detta? Min senaste mens började den 14e och slutade ca den 18e, den kan väl inte börja igen? :O

Skulle så gärna vilja ringa barnmorskemottagningen men jag jobbar den tiden som dom har telefontid, både idag och imorgon :( Börjar snart gråta!

Kan det vara efter cellprovningen? Har du något test hemma du kan ta? Riklig blödning med värk ska man ta på allvar. Jag blödde med ont i magen och visade sig det var ett utomkveds. Så ring idag och fråga barnmorskan, och får inte du tag i henne skulle jag nog åka in på gynakuten för att säkerställa att allt är som det ska.
  • Manelma
    SecretlyMe skrev 2014-09-25 07:05:56 följande:

Manelma, ingen har menat något illa. Tycker inte om att du svartmålar oss som glädjedödare. Behöver inte försvara mig på nåt vis här, jag har sagt allt i välmening då jag är en EXTREMT sympatisk och empatisk människa. Har nån upplevt mig annorlunda får de ta det med mig, inte du.

Jag bojkottar testlagret och kommer alltid göra och det pga att jag läst alltför mycket dåligt om dom i flera års tid. Vad du gör är för mig irrelevant.

Men jag får alltså inte ha en egen uppfattning? Jag försöker inte gräla med någon. Lyfter bara fram en motpol. Blir lätt för mycket åt olika extremer. Sen hur ni väljer att ta till er är visar ju på er egna upplevelse inget jag skrivit. Aldrig sagt att någon utav er inte är empatisk eller sympatisk. Så sätt inte ord i min mun tack. Man måste kunna ta att alla inte tycker lika. Och om jag nu ska behöva läsa just Din åsikt om saken kan du likväl vara vuxen nog att läsa andras som inte är som din och ta det för va det är. En åsikt. Med det sätter jag punkt för mig i denna diskussion.
  • Manelma
    NILE90 skrev 2014-09-25 07:17:16 följande:
    Varför ens ta den risken att köpa tester därifrån om det nu finns många tester som visar fel? Jag hade undvikit testlagret bara för att slippa få ett falskt positivt rakt upp i ansiktet under en redan så pass känslig period i livet...
    För att jag brukar bygga mig egna uppfattningar om olika produkter. Särskilt va gäller vad folk skriver på internet. Källkritik är väldigt viktigt. Va vet jag om vilka det är som lägger upp bilder och hur testerna tagits, va vet jag om det när vi är alla anonyma på detta forum? Men jag har använt dessa tester enbart under 2011-2012 o köpt väldigt många på den tiden då jag även följde upp en graviditet som skulle avta och komma ner på 0 i hcg och det va ingen tvekan om att jag skulle använda samma när det var dags att börja bli gravid. Är det verkligen så konstigt? När jag har egen erfarenhet som för mig visat motsatsen. När jag anser mig själv som en storkonsument av deras tester då jag med all ärlighet använt över 100 av deras tester bara sen april och under årskiftet 2011-2012 till april då jag blev gravid sist använt minst lika många om inte mer och aldrig haft något illa att säga om dom testerna. Det är därför jag köper och kommer göra det igen om vi väljer att ha fler syskon till vårt barn. Egna erfarenheter väger tyngre.
  • Manelma

Basaltempratur är den temperatur man har direkt efter uppvaknande innan man börjat aktivera kroppen. Alltså en kvinnans temperatur efter man varit passiv en längre stund helst minst 4 h. Efter ägglossning höjs den något för att sen åter sjunka något vid mens. När man blir gravid höjs basaltemperaturen efter ägglossning och kan sen sjunka något en, två dagar vid äggets implantation och sen höja sig och hålla sig förhöjd.

Svar på tråden BIM September 2014