BIM September 2014
Än är de BF 28/5 2015 :)
Hur många av er som plussat här känt stickningar i livmodern? Känns lite då och då på mig nu
Köpte två test till, inte digitala (för dyrt) utan sådana som visar + eller -
Vill så gärna att testet i morse var det som visade rätt, var ju ändå med morgonurin och det var det ju inte med det digitala! Plus att jag har bim som tidigast den 26e. Och det hade varit en så underbar present att ge sambon ett positivt test när han kommer hem från jobbresan imorgon!
Alltså det här med testlagrets test har ju exploderat utom proportioner. Jag har säkert handlat 100 test från dom sen vi börjat försöka i april och helt allvarligt man får inte några konstiga streck om inte det verkligen är något som sker i livmodern. Jag fick suuuuuper duper ljust streck nån gång ibland men det var torkstreck som jag även lyckats fått på annat test (grönt skaft). Men när det verkligen var på riktigt ja då blev det rosa, och det blev starkare o starkare i nyans för varje dag. Så att dissa dessa stickor bara för att några personer inte fått gravid på digitala efter ett streck är o ta i. Jag har både haft och har fortf lott nr som alla varnar för och den visar mitt plus precis som alla andra tester jag tagit. Jag vet att jag är gravid, och har tagit test varje dag för att se hur det mörknar. Det gör det med testlagrets. För 2 år sedan gjorde jag samma sak när jag väntade sonen. Har under tiden jag köpt från dom sen juni inte upplevt att jag fått någon reaktion på stickorna eller falska positiva. Men när det verkligen tog sig så stärktes teststrecket varje dag.
Båda lot 140803
Översta - vatten
Nedersta riktig graviditet
Så alla test visar inte falska resultat!
Varna absolut. Men kanske inte helt förstöra glädjen med ett plus för någon som fått det med testlagrets test. Jag förstår er alla men tänk er själva känslan när ni äntligen plussar & det första man ska göra är misstro det för att massa personer skriver om samma sak.
Klart man tänker till lite om varför folk fått positiva test mitt i cyklerna, men jag kommet inte bojkotta ett företag pg av ett par tester som visat fel. Tycker att det är jätte bra att dom skickat det för expertis! Men förstår även dom. Menar bara att det inte bara behöver handla om det när någon visar ett plus! Förmodligen handlar det om så litet antal tester att det går under vanliga felmariginal men nu har det spridit sig skräck om att varje plus på nån av testlagrets test förmodligen är fake. Vilket inte är fallet.
Jag får på riktigt lite panik... Va ju på cellprovskontroll i Tisdags, då sa barnmorskan att det såg ut som jag hade ägglossning nu. Igår fick jag en positivt äl-test, har haft lite småblödningar sedan i tisdagskväll, men tänkte att det kunde ha med äl att göra, hade det även igår. MEN idag när jag går på toa på morgonen var det liksom blodbad typ, har lite molande värk i magen :( Vad händer? Någon som varit med om detta? Min senaste mens började den 14e och slutade ca den 18e, den kan väl inte börja igen? :O
Skulle så gärna vilja ringa barnmorskemottagningen men jag jobbar den tiden som dom har telefontid, både idag och imorgon :( Börjar snart gråta!
Manelma, ingen har menat något illa. Tycker inte om att du svartmålar oss som glädjedödare. Behöver inte försvara mig på nåt vis här, jag har sagt allt i välmening då jag är en EXTREMT sympatisk och empatisk människa. Har nån upplevt mig annorlunda får de ta det med mig, inte du.
Jag bojkottar testlagret och kommer alltid göra och det pga att jag läst alltför mycket dåligt om dom i flera års tid. Vad du gör är för mig irrelevant.
Basaltempratur är den temperatur man har direkt efter uppvaknande innan man börjat aktivera kroppen. Alltså en kvinnans temperatur efter man varit passiv en längre stund helst minst 4 h. Efter ägglossning höjs den något för att sen åter sjunka något vid mens. När man blir gravid höjs basaltemperaturen efter ägglossning och kan sen sjunka något en, två dagar vid äggets implantation och sen höja sig och hålla sig förhöjd.