• Manelma

BIM September 2014

eagle87 skrev 2014-09-12 07:03:54 följande:

Fan tempen sjönk rejält imorse med 0,6 grader. Så bara vänta in mensen nu. Började få hopp igår. Så jobbigt att pendla mellan hopp o besvikelse hela tiden....

Hår långt har du till BIM? Kan ju va implantationsdipp då sjunker tempen men höjs igen dagen efter. 
  • Manelma
    eagle87 skrev 2014-09-12 09:42:55 följande:
    Ja vet inte, antingen den 14 eller 16. Har alltid en lutealfas på 16 dagar men vet inte när jag hade äl då jag missa tempa ngr dagar. Så antingen är jag på bim-4 eller bim-2. Vad tror du som har mer erfarenhet? Bifogar min kurva.
    Har du sån lång cykel? Synd att du missade att tempa på vad jag tror va din ÄL...just på dom 3 tomma dagarna är då jag tror tempen måste ökat första gången och äl hänt. Men, om du säger att du har 16 dagars lf så skulle jag tro att du börjar närma dig din BIM, det är svårt att säga men tempa imorgon, fortsätter det ligga lågt bådar det inte bra, höjs den åter så är det ialf bättre tecken! 
  • Manelma
    NILE90 skrev 2014-09-12 11:17:13 följande:
    Jag har Fertility Friend, den är mycket lättare att använda via datorn än på telefonen. Men jag lägger också in i WomanLog. :) 
    J
    Beth1 skrev 2014-09-12 10:50:15 följande:

Ni som tempar, vilken app använder ni för att lägga in tempen och få kurvor? Jag laddade hem fertility friend men den bara bråkar med mig.

Jag använder Kendara och Fertility Friend. Har svårt att bestämma mig för vilken jag gillar mest :) Båda är bra! :D
  • Manelma
    Pyret 85 skrev 2014-09-13 22:47:30 följande:
    Ingenting i brösten alls... Nu ikväll har jag lite ont i ländryggen. Det kan dock bero på att jag storstädade hela fm. Men det är det närmsta något tecken jag kan komma, haha!
    Vi har BIM samma dag va? Känner inte särskilt mkt heller ännu, lite ömhet i brösten på dagen. Men går in på ÄL +5 imorgon så ännu kan man nog inte känna nåt särskilt. Även om spermie o ägg möttes är det för tidigt för implantation ännu. :)
  • Manelma
    Wintersagah skrev 2014-09-14 05:09:15 följande:

Måste bara skriva av mig av det tråkiga som har hänt. Jag plussade ju väldigt tydligt i förrgår på en sticka från testlagret (bim-3). Min sambo fick en present med babysaker och vart överlycklig för att jag var gravid. Men efter jag plussat så försvann mina graviditetstecken och när jag testade mig igår så blev det negativt på både en sticka och på clearblue. Jag grät hela morgonen innan jobbet och sen var det ju inte så kul att jobba eller berätta för min sambo! Idag testade jag med två stickor och det var negativt. :/ Så nu väntar jag på mens (tidigt mf?). Vill inte skrämma er men kanske kan vara bra att veta om eftersom det händer att det blir tidigt mf. :/ Så man har koll på att HCGt stiger dagarna efter plusset! lycka till nu till alla Hjärta

Åh va tråkigt!! Skickar en kram!
  • Manelma
    Pyret 85 skrev 2014-09-15 07:00:24 följande:

ÄL+7 /BIM-7. det börjar dra i testfingrarna nu smile2.gif men har bestämt mig för att ta första testet på fredag. Känner verkligen ingenting så jag tror inte att det tagit sig.

Jag tänker samma, ska ta första testet tidigast på fredag. Dock känner jag inget ännu. ÄL +6 för mig. Men försöker inte känna av heller. Önskar man fick massa symptom o att det verkligen stämde... Drömmer mig bort!
  • Manelma
    Pyret 85 skrev 2014-09-15 08:08:46 följande:
    En månad hade jag MASSOR av symptom men då var där inget.... Så det känns skönt att jag inte har det denna månaden om det nu inte är något där liksom.
    Jo så är det väl men samtidigt önskar jag inget annat än att bli gravid. Känns nästan overkligt att det ska kunna ske, eller att man faktiskt varit det tidigare... tiden går så fort.. och inget händer.
  • Manelma
    Pyret 85 skrev 2014-09-16 05:31:25 följande:

Va sååå sugen att testa nu på morgonen men jag struntade i det för att slippa besvikelsen.

Blev också väldigt frestad idag men hejdade mig själv. Ska försöka hålla ut till fredag. :)
  • Manelma
    Pyret 85 skrev 2014-09-16 14:34:09 följande:

Jaha då kunde jag inte hålla mig längre från att testa.. Men det är ju sååå dumt att börja för tidigt. Visar ju ändå bara neg  

Klarade du inte av att vänta? Jag försöker påminna mig själv att det sist med sonen inte visades något först på ÄL +10 så på ÄL +7 som jag är på idag är det alldeles för tidigt att testa helt klart. Men endå är man sjukt frestad. Som att det ska gå mycket tidigare denna gång. Kroppen tar ju på sig en vecka eller upp emot 9 dagar efter ÄL att ens se till att ägget borrar sig ner i livmodern. Så att testa innan är egentligen inte logiskt alls! :) Ändå har jag gjort det alla föregående månaderna. Men nu ska jag försöka kontrollera mig själv tills fredag eller lördag. 
  • Manelma
    Eeeel skrev 2014-09-16 16:43:16 följande:

Finns det egentligen någon särskilt anledning (förutsatt att man kanske inte vill såklart) till att inte ha sex varje dag? Minskar det chanserna på något vis? Har läst typ ju oftare desto bättre för att då är spermierna pigga och fräscha typ? Finns det nackdelar med att ha sex varje dag?

Jag har läst och sett i film att spermier behöver tid på sig att återskapas i pungen så om man har sex för ofta är det inte lika mkt spermier som hinner produceras än om man kör varannan dag, det tar tydligen många timmar för spermier att förnya sig riktigt.
Svar på tråden BIM September 2014