BIM September 2014
Imorgon får vi reda på provsvaren, är så nervös att jag mår illa...
Imorgon får vi reda på provsvaren, är så nervös att jag mår illa...
Precis varit hos gyn och både mina och min sambos värden var helt Perfekta! Såå otroligt skönt och vilken lättnad! Det som såg ut att vara en cysta på ena äggstocken förra gången var helt borta så det var ingen fara heller. Och jag har en stor äggblåsa som var på G att släppa! Det kunde verkligen inte bli ett bättre möte!
Hon gjorde ultraljud också eftersom hon ville kolla om det var en cysta jag hade på äggstocken eller om det var en blödning från ägglossningen som syntes sist :) Hon tittade även på allt runtomkring och det såg jättefint ut. Har inte sprutat in någon kontrast, hon nämnde inte ens något om det faktiskt. Så nu ska vi fortsätta försöka på egen hand ett tag eftersom jag faktiskt blev gravid i april, så får vi hoppas på att vi lyckas. Annars blir nästa steg insemination!
Skönt att allt ser bra ut hos er också! :) Nej vi pratade inget om ivf, hon nämnde dock lite snabbt att insemination nog blir nästa steg. Men samtidigt trodde hon inte att det skulle vara bättre än sex eftersom vi har så bra provresultat. Men vi skulle höra av oss om det inte tagit sig inom några månader :)
Jag tog ut spiralen i slutet på juli 2014, blev gravid i mars/april i år men det blev ett ma 1 juni. Hur länge har ni försökt?
Min storasyster blev så fundersam när jag idag fick min mens, alltid punktligt. sedan berätta Jsg att jag inte haft någon ägglossning denna månad (enligt min fertilmonitor). Har man ingen ägglossning får man ingen mens säger hon.... Måste vara väldigt individuellt samt spelar kroppen ett spratt ibland? För jag får jämt mens även min ägglossning kanske uteblir två ggr per år?
För att genom insemination förs hela satsen in i livmodern istället för att ett visst antal får leta sig fram till öppningen vid vanlig utlösning i slidan Samt att spermierna "tvättas".
Jag får sparsam mens flera dagar innan bim vid utebliven äl. Så det är individuellt. För vissa dröjer mensen väldigt länge och blöder först när slemhinnan brister, eftersom det inte finns någon gulkropp som skrumpnar (gulkroppen bildas efter ägglossning och producerar progesteron. Blir man inte gravid skrumpnar den).
Alla som blir gravida direkt har inte de alltid lätt ;) ja blir lätt gravid MEN kan bara bära mina barn till v 22+ sen måste ja få medicinsk hjälp. De e lite pest eller kolera.. Inte bli gravid å få hjälp eller bli gravid å få hjälp.. Vi har fått gå igenom en förlust av ett barn plus en hemsk resa med andra.. Ja förstår att du inte menar så å alla är olika osv.. Men de smärtar när ja läser... Så orättvist att vissa blir gravida direkt.. Men de behöver inte betyda en lätt resa för att få ett friskt barn.
Jag är inte gravid :( Testet var negativt idag. Känns verkligen skit, nu vet vi inte vad som nästa steg är. Har gjort tre inseminationer och 4 ägg sammanlagt och inget har blivit befruktat.
Ska på återbesök till kliniken i januari får se om de ställer oss i ivf- kön eller om vi måste vänta ett år till. Vissa får vänta i två år om man får diagnosen oförklarligt barnlös vilket vi är. Ställer in mig på att de ställer oss i kön annars kommer vi betala själva för vi väntar inte ytterligare ett år. Skönt att slippa hormoner nu och läkarbesök ett tag framöver. Ska passa på att träna och göra roliga saker under tiden tills det är dags att börja om igen.
Det är verkligen en sjukt jobbig resa det här vill bara att resan tar slut och hoppas att vi alla snart har våra bebisar i våra famnar. Nu ska vi iväg till gymmet istället och få ut vår frustation. Kram
Ja vissa som har fått diagnosen oförklarligt barnlösa kan få vänta 2 år innan remiss skickas till ivf. Vi har försökt sedan november 2013 men blev gravid september 2014 och januari 2015 men som båda slutade i missfall :(
Om remiss skickas nu i januari så kommer jag vända mig till vårdgarantin för väntetiden i Stockholms län är 9-12 månader. Så då blir kön Max 3 månader :)
Mm... Startade kontot för att kunna vräka ur mig massa känslor och upptäckte att ttc communityn är stor på instagram. Allt som hjälper, eller hur?
Dag 34 O fortfarande ingen äl... Väntar tills nyår... Känns skit att ha slösat en hel månad
Fick mens igår ;( så 17 gången gick åt skogen. Ska ringa infertilutredningen i morgon för att ställa mig i ivf kön...
Skulle höra av mig till min infertilitetsklinik om vi inte lyckades bli gravida under december o januari. Ringde dit idag så nu inväntar vi en remiss :) men vad är en remiss där? Att vi ska komma dit på ett möte för att framtida ivf eller står vi bara i kö huxflux?
Mötet gick bra imorse och idag kommer remissen skickas för ivf. Så skönt, men läkaren sa att de kunde ta 1-1,5 månad innan vi kommer få svar på remissen och först då kan vi vända oss till vårdkansliet för att nyttja vårdgarantin. Väntetiden i Stockholm för ivf är just nu ca 6-9 månader och så länge vill jag inte vänta med tanke på min ålder. Passade på att fråga hur mycket större chans till graviditet med ivf istället för insemination och hon sa ca 25% på tre försök med insemination och 75% efter tre ivf försök, dvs tre äggplock. Det låter bra :)
Spännande hoppas att det går bra. Gjorde du insemination med hormonbehandling eller i naturlig cykel?
Fick min mens idag och inget svar än på remissen :(
Kan knappt tro det, jag är gravid! Tagit tester idag på äl+9 och det är ingen tvekan! Är lite sjukt att det är Precis ett år sedan jag blev gravid sist. Den här månaden åt jag rosenrot och bidrottninggele fram till äl där det blev insemination och då började jag smörja med progesteronkräm. Och det verkar ha gjort susen :) Nu får vi bara hoppas på att det går bättre denna gång!
Inte utan hjälp, men det får vi ju inte. Men tack ändå för försök till pepp
Plussade idag, lite mer än 4 månader sedan mitt MA upptäcktes.
Hur går de för er andra?