Inlägg från: miamarina84 |Visa alla inlägg
  • miamarina84

BIM September 2014

eagle87 skrev 2015-07-12 02:57:53 följande:

Så jävla ledsen. Haft värsta bråket med min man. Han vill inte ha barn genom ivf O jag orkar inte försöka mer på Egen hand O må såhär jävla dåligt. Han fattar inte hur dåligt jag mår av barnlösheten. Varför skulle han? Han har ju allt här sin familj O sin systers bebis söm fyller 1 i sept. Han fyller år när vi skulle åka på semester så nu är semestern inställd oxå för de går ju inte att mannen min inte är med på syster sonens kalas.

Min sambo är inte heller riktigt med på noterna att vilja ta hjälp i september, han anser att det ger han större press osv. Han är inte villig att adoptera heller för den delen. Kan ibte göra annat än att hoppas att han ändrar sig närmare sedan :/ din gubbe kanske bara är lite rädd som min? Gubbarna måste ju bearbeta lite o tänka, jag hoppas din ändrar sig. Kram
  • miamarina84
    Emmissara skrev 2015-07-21 11:10:04 följande:

Vad tror ni?

Ser man lättare som man delar på stickan? :)
  • miamarina84
    SRMmamma87 skrev 2015-07-23 13:04:33 följande:

Ringde tillbaka till gyn idag, tre veckor sedan vi gav sperma- och blodprover. Tog en evighet att komma genom kön. Fick sedan svaret att de inte bokat något över hela sommaren så de har massa fall som väntar på hög att bli inbokade. De kan inte ens börja titta på att boka dessa innan vecka 36, då deras höstscheman inte har satts än. Och då är det väntetid pga. de som ligger före oss i kön. Jag skulle ringa tillbaka i September för att höra hur det gick. 

Så grymt frustrerande 

Vafasen ni har ju väntat tillräckligt, inte ok :(
  • miamarina84

Inne på dag 13 som hög fertil, ägget släpp nu e du snäll :) bara sex dagar till BIM. Tror ni mensen drar ut på det längre då oxå? Varje månad 28 cyklar.

• miamarina84
    knaappeen skrev 2015-08-20 23:44:54 följande:

ÄL om 2-3 dagar enligt app. Slutat testa så får se hur allt går. 2 mån kvar tills första besöket för utredning så vi har inga speciella förhoppningar.

Kan kännas skönt att ni vet att ni har tid om två månader. De e kansje nu det händer ;) vi har tyvärr en väntan på tre månader så där är vi tyvärr.
  • miamarina84
    SRMmamma87 skrev 2015-08-31 15:18:55 följande:

Ringde tillbaka till gyn som håller i vår fertilitetsutredning. Skulle ringa tillbaka i September, så ringde tidigt (trodde jag). Från förra gången jag ringde fick jag infon att de som väntar på utredning bokas in beroende på när man kontaktade dem första gången. Men nu verkade det som om att de bokar in beroende på när man ringer. Fick rådet att ringa oftare, på eftermiddagar och kanske få tid i Oktober. Hela September var uppbokad. De gör tydligen bara scheman för en månad i taget, så kunde absolut inte boka in längre fram än så.... så jävla frustrerande. De har inte kunnat hålla vårdgarantin så försökte ringa patientrådgivaren, men de hade bara tider tisdag och torsdag mellan 10-12 så får ringa imorgon. Får se om de kan skicka oss någon annanstans. 

Nu efter vårt elfte försök gick åt skogen ringde jag oxå fertilutredningen och de sa att de hade en väntetid på tre månader :( ja menar har inte vi här inne väntat tillräckligt?
  • miamarina84
    SRMmamma87 skrev 2015-09-18 21:26:55 följande:

Haft första mötet, tagit prover och fått resultat. Ska ta om ett blodprov pga något lågt progrsteron. Gjort Vul, prostata koll. Ev spolning sedan vidare till ivf.

Hur lång tid har detta tagit då?
  • miamarina84
    knaappeen skrev 2015-09-19 16:43:07 följande:

Okej ja svårt o hålla räkningen tillslut. Vi är på 9e efter MA.

15e totalt så man börjar ge upp lite nu.

På onsdag är det vår tolfte försök som visar sig och på torsdag börjar vi vår utredning, vi har då första samtalet :)
  • miamarina84
    SRMmamma87 skrev 2015-09-20 11:15:03 följande:

Vi sökte hjälp när vi försökt ett år. Sedan tog det två månader att få ta blod/sperma prover och fem månader att få komma på första läkarmötet och få resultat på de proverna/vul och prostataundersökning. Vi är på försök 17 nu.

Fem månader för att få svar på proverna och prostata undersökning, shit länge o vänta. Hoppas allt gick bra :) på torsdag har vi vårt första samtal efter ett års försökande.
  • miamarina84
    SecretlyMe skrev 2015-10-03 14:05:13 följande:

Vi får hoppas att spolningen ger resultat för oss båda :) Jag tror inte vi får ivf, misstänker fortfarande att är något fel så ligger det hos min sambo. Det kan antingen bli ÄP eller insemination. Jag kommer hur som haver inte överväga ivf just nu. Visar det sig att något är tokigt väntar iallafall jag nog med barn, vilket vi nog ändå kommer att göra oavsett. Jag vill verkligen ha barn, men det är bara att inse hur otroligt korkat det vore innan vi ordnat upp i vår relation.

Varför vill du inte göra ivf?
Svar på tråden BIM September 2014