Inlägg från: miamarina84 |Visa alla inlägg
  • miamarina84

BIM September 2014

SRMmamma87 skrev 2015-10-07 10:54:45 följande:

Okej tjejer, jag är tillbaka hemma efter min spolning. Den manliga läkaren jag fick var väldigt bra, mkt proffessionell och sympatisk. Kändes helt ok, det var han samt en sjuksköterska med vid spolningen (och min man). Fick ta stolpiller 45 minuter innan för smärtstillande effekt. 

Började med att kolla med ultraljud och känna på livmodertappen. Sedan tvättade de med kompresser för att bakterier inte ska komma upp i livmodern från vaginan. Upptäckte då en liten bakteriell infektion som jag ska få behandla. Inget som påverkar fertiliteten alls, men bäst att behandla i fall det blir ivf någon gång, plus att man vill ju alltid tja bra balans "där nere". Sedan skulle de sticka in katetern i livmoderhalsen, vilket han hade problem med så han blev tvungen att använda tång på livmodertappen, vilket gjorde för djävulskt ont. Dock endast i någon minut, sedan när den togs bort och spektrumet togs bort försvann det ganska snabbt. Annars var undersökningen smärtfri. Saltlösning och kontrastvätska sprutades in, både livmoder och äggledare såg fina ut. 

De hade fått tillbaka mitt andra blodprov för progesteron och det var något höjt, men fortfarande inte jättebra. Läkaren var tveksam till om jag faktiskt ägglossar. Tydligen kan gulkroppshormonet ge utslag på ÄL-stickorna trots att inga ägg släpps. så jag fick Pergotime utskrivet som jag ska börja med nästa månad. Trodde inte jag skulle kvalificera mig till det, men känns verkligen jättebra. Hoppas så att det ska fungera!! 

Nu är utredningen klar. Vi ska köra på med Pergotime under tre månaders tid. Har vi inte blivit gravida då, så ska vi kontakta honom på telefon för att se vad nästa steg blir. 

Åh tack för den informella informationen :) härligt att det gick bra o relativt smärtfritt. Fick väldigt ont själv när jag läste om din tång med mera AJ. Lycka till fram över :) så denna pregotime ger dig ägglossning o nu håller vi tummarna :)
  • miamarina84
    Nostalgity skrev 2015-10-08 17:39:31 följande:

Är vi många som är kvar och ogravida?

Ser att många kämpar med utredningar etc :-/

Fick pos på äl sticka idag också? Vad innebär det?

Positivt här med o sexet är klart nu med ;) jag började min barn planering i september 2014 vilket inte än har resulterats i barn men utredning har precis börjat :)
  • miamarina84
    Nostalgity skrev 2015-10-08 18:07:20 följande:

Okej..hoppas utredningen går smidigt och bra!

Vi började försöka i maj -14...men valt att inte gå vidare med utredning etc. Vi kan och blev ju gravida efter ett år nu förra månaden..så vi vet ju att det fungerar iaf

Åh grattis till plusset ÄNTLIGEN.., så ni fortsatte som vanligt att ha varannan dag sex osv o ingen utredning som man kan få efter ett års prövande?
  • miamarina84
    Nostalgity skrev 2015-10-09 12:02:00 följande:

Pos äl test imorse igen? Släpper aldrig ägget...hur många dagar är normalt att ha pos?

Styrke kranar för barnet <3 oftare har man väl positivt några dagar(jag har fyra) sedan ca två dagar som det är maximalt. Det vill säga när ägget släpper. Men har även haft det i tio dagar innan ägget släppte :/ så olika.
  • miamarina84
    FruA78 skrev 2015-10-16 11:45:27 följande:

Igår var jag hos läkaren och gjorde vul allt såg jättebra ut det fanns en stor äggblåsa. Så igårkväll tog jag ägglossningssprutan och det blir insemination imorgon :) Är så spänd och uppspelt så det är svårt att koncentrera mig på jobbet.

Sätts ägglossningssprutan igång direkt och ger dig ägglossning? :) låter bra i så fall. Inseminerar du din sambos spermier?
  • miamarina84
    FruA78 skrev 2015-10-17 00:08:38 följande:

Tror att ägget släpper imorgon någon gång. Hoppas att ägget inte har släppt än.

Ja det är min mans spermier. Vi blev klar med utredningen för några veckor sedan och de hittade inget fel på mig eller min man. Så nu börjar vi med insemination, max tre omgångar annars blir det nog ställa oss i kö till ivf. Nästa månad har vi försökt i 2 år.

Vi har just börjat våran utredning och detta med att skaffa barn är en gåta haha. Så mycket man lär sig hela tiden. Så ni har bra kvalité båda två på era ägg o spermier? Valde ni insemination frivilligt innan ivf, varför ;)
  • miamarina84

"vi som försökt längre än 10 månader " heter en sida där ni kan komma över i då det ibte är många kvar här, välkomna :)

• miamarina84

14 gången nu gjord, mensen snart över igen... Skit dagar har det varit nu när man inser att man snart försökt i 1,5 år. Blir så ledsen o kram till er som försökt längre. Omprov på min sköldkörtel sks göras på fredag då den låg på gränsen till normal. Hoppas det är ENDA felet....

• miamarina84
    SRMmamma87 skrev 2015-10-28 21:17:28 följande:

<3 Du har ju hängt här i tråden ett tag nu, vill du inte stå med i BIM-listan? Skriv i så fall din info, så lägger jag till dig.

Tack. Jag hänger lite här o lite där i trådarna, får en dipp i försöker hålla mig borta, går sisådär ;) bim den 23 november.
  • miamarina84
    SRMmamma87 skrev 2015-10-30 10:23:38 följande:

Ålder och antal barn och tidigare försök?

Inta barn här :( och detta blir vårt 15 försök.
Svar på tråden BIM September 2014