• NILE90

BIM September 2014

SecretlyMe skrev 2014-09-25 15:23:50 följande:

Snart din tur :)

Försöker verkligen intala mig själv det. :) 

Är 100% inställd på att min svåger och hans tjej kommer berätta något liknande nu till helgen, att de ska ha barn. 

Nej usch vad jag har svårt för att vara glad för bekantas gravidbesked de här dagarna. Så himla berg- och dalbana i humöret. 

• NILE90
    FiiaN skrev 2014-09-25 15:32:59 följande:
    Jag kan bara säga såhär, jag FÖRSTÅR dig verkligen! Men snaaaaaart är det vår tur :D
    Piss-dag! 

Jag är så trött på att tänka "det blir som det blir" för nu vill jag för sjuttsingen ha mitt plus. 
  • NILE90
    SecretlyMe skrev 2014-09-25 15:43:25 följande:

Jag förstår. Jag försöker ändå tänka som så att man vet inte hur länge andra kämpat. När vi blir gravida kanske man får höra att man är "slampig" och ligger runt (i mitt fall tänker jag på gamla klasskamrater) eller så tycker de att man är för ung eller så tror de att man blir gravid hux flux.

Det var just när min bästa vän talade om att de väntar barn och hon fick veta det på sin födelsedag, samma dag de hade fest och jag var där, som jag tyckte världen var orättvis. Nu försöker jag att inte tänka så :)

Nej men jag vet ju att det bara är idag jag kommer tycka att det är sjukt orättvist. Saken är den att vi inte ens har kontakt mer så egentligen borde jag inte bry mig.

Man tror alltid att man är så beredd på ens känslor men det är man inte. Vår tur kommer också så småningom. :)
  • NILE90

Ska trösta mig på söndag med lite bebismys istället. Har man inte en egen får man låna andras. Haha.

Tycker också folk är väldigt känsliga här inne idag. Vi får inte varna andra om felaktiga test, för då är vi inte glada för deras skull. Vi får inte bli lite nere när ens vänner blir gravida, när man själv aldrig får ett plus, för då kan vi inte heller vara glada för deras skull ändå. För vissa är tydligen hela den här barnverkstaden ett stort rosa underbart moln utan några motgångar.

• NILE90

Godmorgon! Min temp svänger verkligen hej vilt. Från att ha legat på runt 36,55-36,6 i 5 dagar efter ÄL sjönk min temp till 36,47 igår och steg till hela 36,87 idag...sjukt ju!!

• NILE90
    SecretlyMe skrev 2014-09-26 07:12:54 följande:

En till som har temp som svajar.. 37.0 igår och 37.3 idag. Tempade "för skojs skull" när jag upp inatt vid 3 för att gå på toa; 36.9. Nu vet jag inte alls vad som händer. Ja, ska kanske skita i den vid 3 men hur kunde den öka till 37.3 plötsligt??

Vågar knappt hoppas längre, frustrerad.

Hörde tidigare att det kan skilja 0.1-0.2 grader om man skulle få för sig att kliva upp från sängen. Så det kan ju vara därför? Märker själv att jag har högre temp om jag tar tempen senare än 05:00 eller om jag varit vaken en längre stund. 
    Innan man tar tempen ska man ha sovit i minst 3 timmar. Jag hade struntat i den vid 3, om det inte är din normala temptid? 
  • NILE90
    Pyret 85 skrev 2014-09-26 07:27:59 följande:

Secretlyme & NILE90: NU är det er tur! Jag hejar på er!!!

Såklart önskar jag alla i tråden ett plus!!

Taack! :)

Fast jag har typ noll symptom, har fått för mig att det är jag själv som inbillar mig att jag har lite ont där nere till och från. Kommer oftast när jag suttit ner en längre stund. Igår åkte vi bil hela kvällen och då kände jag en molande smärta där nere. Men säkert bara inbillning. 

Enda som sviktar är tempen och mitt humör. Herregud vad jag tycker synd om min sambo för hur jag betedde mig igår. 

• NILE90
    carolinheiner skrev 2014-09-26 07:17:35 följande:
    Dom säger att har du fått pos äl test så ska man sluta testa.. Ja har aldrig märkt av någon äl sekret å ja e gravid :/
    Gud vad skönt det var att höra att det faktiskt finns någon utan ÄL-sekret som är gravid :) 
    sanara88 skrev 2014-09-26 03:34:55 följande:

Nån som kan hjälpa! Har haft positiva äl-test i 2 dagar. Men inge älsekret? Är väldigt torr :/ är det någon mer som varit med om detta, minskar det chanserna att bli gravid? :/

Fick pos ÄL-test tors-lör förra veckan men tempen visar en tydlig ÄL på fredagen så jag litar mer på den nu än på ÄL-testerna. :P 
  • NILE90
    SecretlyMe skrev 2014-09-26 08:18:46 följande:

Sov 4h innan tempning vid 3. Gjorde den som sagt för skojs skull, innan jag klev upp för att gå på toa.

Tog nästa vid sju som jag brukar och då var den på 37.3. Tror snart jag skiter i tempen, för jag har aldrig sammanhängande sömn pga att jag ALLTID går på toa minst en gång på natten..

Ååh, ja men då kan det ju kanske vara lite svårt att få en korrekt temp. :( 

Men din temp har stigit från din senaste dipp som var på ÄL+4 om jag inte minns helt fel? 

• NILE90
    Pyret 85 skrev 2014-09-26 08:36:39 följande:

Är det försent att börja tempa dag 8?

Det beror väl på när du brukar ha din ÄL? Att börja tempa 2 dagar innan ÄL skulle väl inte vara så bra antar jag. 

Svar på tråden BIM September 2014