BIM September 2014
Idag fick vi en liten titt på den lilla bebisen, kan nog slappna av lite mer nu när vi sett hjärtat slå :)
Idag fick vi en liten titt på den lilla bebisen, kan nog slappna av lite mer nu när vi sett hjärtat slå :)
Här kom mensen.
Nytt bim 1/1 2015. Kan någon lägga till mig?
Nu du Pyret blir det bebis som stannar!
Är på mensdag 4 idag så kan inte heller tillföra mycket. Däremot undrar jag över Apiforce återigen: var det nån som använde det här eller var det rosenrot? När börjar man och hur länge tas det? Läst lite om att inget av dom ska tas längre än till äl. Jag funderar på att i januari köpa nya ältester och isåfall även apiforce. :) Vi flyttar i januari/februari och innan dess tänkte jag skaffa mig en tid för att kolla äggstockarna.
Tog ett test imorse och det är positivt! Jag kommer inte kunna jobba idag!
Sista bilden nu. Tycker jag fick fram strecket bra här (om nu inte kvalitén sabbar det). Testet är nu torkat. Gaah, jobbigt att vänta till imorgon!
Hej tjejer!
Vill bara säga att jag kikar in här titt som tätt och kollar hur det går för er. Håller som vanligt alla tummar för att ni alla får era plus snart.
Här är jag i vecka 18 (17+4) och har börjat känna bebis sprattla runt där inne. Psykiskt mår jag riktigt dåligt och har bråkat med sambon flera flera flera gånger om graviditeten och att jag känner mig så himla ensam, det hela har gått över till ett bråk om pengar (han betalade mer än mig vid husköpet) så hela helgen har jag suttit och upprättat skuldebrev och samboavtal och känt mig värdelös bara för att jag "lånat" pengar av honom.
Att prata med hans föräldrar om det här skulle jag inte ens göra under dödshot. De tar hans parti i vått och torrt och allt som jag gör gör jag av egoistiska skäl och tänker inte alls på deras son och att han måste få vara med i olika beslut.
När jag blir förbannad/ledsen så vill jag helst inte prata. Så jag har i princip inte ens tittat åt hans håll sedan igår på förmiddagen (det är bra med ett stort hus, finns många rum att stänga in sig i).
Men det har nog varit att vår ekonomiska skillnad har legat och gnagt. Han har alltid haft en stor summa pengar sparade som hans föräldrar sparat ihop och jag har fått spara ihop mina pengar själv = jag har inte alls mycket pengar. Men jag tror vi kommit fram till en lösning på det hela. Skuldebrevet och samboavtalet har vi alltid varit överens om att vi ska skriva för att rätt ska vara rätt, jag är inte den som vill snylta på honom.
Hahah jag är alltid ett vandrade hormonmonster nuförtiden.
Hur är det med alla som plussat i tråden? :) Är det någon/några som hänger kvar här?
Milie, NILE90, Ellonbellon för att nämna några? :)
Det börjar ju kännas hopplöst här. Känner inte riktigt att jag kan knyta an till andra här längre :( Vi är ju få nu som inte blivit gravida ännu och det är mycket sorg och förtvivlan här inne. Ibland tycker jag det är skitjobbigt att höra om andras graviditeter pga avund medan jag andra dagar tycker det är roligt att höra och tycker det är mysigt :)
För varje negativt test, för varje jävla mens så gräver sig gropen djupare. 13 jävla inprickade ägglossningar. Nä fy fan för det här!!
Finns ingen tröst i världen för nån av oss som inte blivit gravida ännu. För kämpar gör vi, varenda jävla månad, in och ut. Och även om man inte missunnar någon en graviditet är det svårt att lyckönska andra och vara glad för andras skull när detta är en tid man faktiskt måste tänka på sig själv.
Ibland blir man så arg och egoistisk när man ser andra gnälla över att det inte tog sig på första försöket, andra försöket eller tredje försöket när man själv ligger på över ett års försök.
Men allt man behöver är förståelse. För varandra, oavsett antal försök. Men visst svider det lite när man nonchaleras.
Aja, önskar alla gravida lycka till iallafall och jag önskar att vi icke gravida ska få bli det snart. Väldigt snart. Helst igår. Kram på er.
Jag finns kvar här i bakgrunden. Läser i princip varje dag vad ni skriver och håller tummarna varje månad någon av er närmar er BIM. :)
Själv är jag i vecka 32, har BF 10/7. Har fått en lättare foglossning och sammandragningar om jag anstränger mig, så det är lite segt. Men jag känner att vi är på slutspurten nu, snart kommer vår efterlängtade lilla pojke :) Jag har nog inte förstått än att det är en människa som växer i mig och jag har svårt att förstå att jag snart ska föda. Allt känns nästan för bra för att vara sant även fast vi har allt färdigt, barnrummet är inrett, vagnen hämtas i veckan, förlossningskursen börjar idag.
Jag hoppas verkligen verkligen att alla ni som är kvar här inne och kämpar, att ni får ert plus snart.
Hej,
Både kul och inte att tråden fortfarande är aktiv, flera bekanta ansikten ser jag här nu. Håller tummarna för att ni får era efterlängtade plus snart.
Vi plussade i okt 2014 efter 6 försök, fick en son i juli 2015. Nu har jag plussat igen (!!) efter bara ett försök. Så vi väntar på ett syskon i januari 2017.
Önskar verkligen att ni alla får uppleva plus, graviditet, förlossning och allt som hör till. Grattis till alla som plussat sen jag lämnade tråden för lääänge sen.
Hej,
Grattis igen! :) Så himla roligt att vi ska ha samma månad! Vilket datum är du beräknad till?
Grattis!
Vi har försökt i över två år nu utan plus. Vi får heller ingen hjälp från vården. Vissa är lyckligt lottade I guess
Vad kul att se att så många äntligen har lyckats bli gravida! Och grattis till alla er (oss) som äntligen fick vår efterlängtade lilla unge. :)
Jag är också gravid igen, bf i januari. Det var totalt oplanerat och lite som en chock då sonen tog 17 försök. Detta var alltså inte ens ett försök. Så väldigt oplanerat och alldeles för tidigt tycker jag, men är så klart så välkommet. Jag minns ju fortfarande den smärtan man kände varje gång den jävla mensen kom! Så jag håller tummarna att ni alla får ert barn, och att ni som försöker på nästa har samma tur som jag har haft denna gång. <3 Helt obeskrivligt att det bara tog sig denna gång, utan en massa specialglidmedel och äl-tester och ligga med benen i vädret och allt man höll på med sist. Vi har haft sån tur och nu hoppas vi att den lilla stannar där inne till januari.
Hejjar på er alla, hoppas verkligen att det blir er tur snart också.
Vad kul, hoppas det snart blir lite ordning på äl och mens :) Ett tips är att prova bidrottninggele, den ordnade upp min cykel och gjorde mig gravid på bara ett försök :)
Jag är i vecka 13 och ska på kub på måndag, är lite nervös men har en bra magkänsla!