• Bebben84

BIM September 2014

Var just hos min gynekolog för att ta cellprov efter att ha gjort en konisering i mars i år pga cellförändringar. Berättade även att vi försöker skaffa barn så hon frågade om hon fick göra ett UL. Självklart fick hon det och hon sa att hon kunde se att jag precis haft ägglossning på höger sida då hon kunde se rester efter det. Och jag kände tydligt att min ÄL skedde på höger sida men det var så jäkla häftigt att få det bekräftat och få se hur det såg ut! Även om det bara var en mörk fläck haha! 

• Bebben84
    NILE90 skrev 2014-09-01 14:35:53 följande:

Gud vad häftigt! :)

Vad skönt att ha fått ÄL bekräftat också :) 

Ja det var verkligen häftigt! :)
  • Bebben84
    FiiaN skrev 2014-09-01 14:42:15 följande:

Måste fråga en sak ang huvudvärkstabletter!

Har haft sprängande huvudvärk i 2 dagar nu, kan knappt röra mig. På förpackningen på våra huvidvärkstabletter (ibuprofen orifarm) står det att de som planerar att bli gravida eller är gravida ska rådfråga läkare innan det tas, men finns det några tabletter man kan ta även fast man försöker bli gravid?

Yes paracetamol, tex alvedon. Ibuprofen ska vi hålla oss borta ifrån :)
  • Bebben84
    fantasifull skrev 2014-09-01 14:54:09 följande:

Det här är BIM -5. Brukar inte testa tidigt men kunde inte hålla mig den här månaden. Vad har ni för åsikter om det här testet ?

Det är ett plus!! GRATTIS!!!!!!!!!! :)
  • Bebben84
    Missyk skrev 2014-09-01 15:39:38 följande:

Har också gjort en koniensering hur kommer det sig att hon ville kolla med UL Bebben?!
    Jag sa inget om bebisverksta då vi inte hade börjat då. Typiskt! :P

Hon gjorde det bara för att hon är min gynekolog och ville ha koll tror jag.
  • Bebben84
    Emilix skrev 2014-09-01 18:02:13 följande:

Enligt ägglossnings kalendern här på fl så ska jag ha ÄL idag, men jag har inga sånna där typiska äl flytningar. Dom syns knappt alls, är väldigt tunna med lite vitt i..vad tror ni har jag äl idag eller kan den komma senare?

Har kollat sen i Fredags men har inte haft sånna trådiga flytningar.

Har sexat varje dag sen Fredag.

Om det inte blir nått den här månaden ska jag köpa äl tester till nästa försök. Vilka tycker ni är bäst?

Tucker clearblues digitala är i särklass bäst! Jag har haft både stickor och digitala och tycker dom digitala är värda varenda krona! Jag köper mina på apotea.se. Billigast och fraktfritt! Snabb leverans också!
  • Bebben84
    Peeernilla skrev 2014-09-01 18:08:33 följande:

Testar igen;

Trodde jag skulle ha äl i fredags om man räknar 14 dagar efter första mens dagen. Har gjort äl test sen fre och dom ser ut såhär. Ska inte strecken vara lika starka vid äl?

Tycker det ser ut som om du har ÄL nu :)
  • Bebben84
    Zora skrev 2014-09-01 18:16:46 följande:
    Jag undrar också om det kan påverka på ngt sätt.
    Det påverkar inte. Det som påverkar är om man har ärr i äggledarna och det får man inte av KS
  • Bebben84
    1StoltMamma skrev 2014-09-01 18:37:47 följande:

Har äl nu på onsdag, äntligen haha

Kbk ;)
  • Bebben84
    Gummsan skrev 2014-09-01 19:13:39 följande:

Har så jävla ont på en punkt snett ovanför musbenet. Och jag mår illa samt att det känns som om jag ska föda ut ett huvud! Kan äl göra såhär ont?? :'(

Jag har ont under hela ÄL och sen när ägget släpper ligger jag dubbelvikt i 2-3 timmar med alvedon och Sen plötsligt släpper smärtan helt. Och ägget också antar jag :)
Svar på tråden BIM September 2014