Inlägg från: SecretlyMe |Visa alla inlägg
  • SecretlyMe

BIM September 2014

FruA78 skrev 2015-05-17 11:57:12 följande:

Secretlyme: Jag verkar inte vara gravid iallafall. Har bim idag men testet blir inte starkare. Utan de är fortfarande svagt svagt och blir rosa torkstreck. Ska ta nya blodprover den 25 maj hoppas att det är under 5 då.

Hur går det själv? Vet att ni inte försöker aktivt nu. När var det ni ska flytta ihop? Kram på dig <3

Men nej, vad tråkigt :( Vad är anledningen till blodprovet?

Vi har flyttat ihop nu, gjorde det i mars :) April gick åt till flyttstäd. Var bortrest till syster i två veckor nu i början på maj så nu är det dags att smälta lite att vi är sambos för första gången :)

Jag går i tankarna att söka till fertilitetskliniken här efter sommaren. Innan dess tänkte jag kolla upp äggstockarna, eftersom jag har så grymt ont i dom ibland. Är det ägglossningen vore det skönt att veta, men ibland gör det ont lite hur som i cykeln. Det är jättejobbigt och anar cystor. Men måste även göra cellprov för det har jag inte gjort än...
  • SecretlyMe
    FruA78 skrev 2015-05-18 19:41:45 följande:

Secretlyme: härligt att ni är sambos nu :) Låter som en bra ide att söka hjälp efter sommaren. Hoppas självklart att ni inte behöver det ;)

Måste ta blodprov för att mäta Hcg. Den senaste graviditeten var en mola (tumör) och den kan komma tillbaka och den utsöndrar hcg så då vet man inte om man är gravid eller om cancern är tillbaka. Helt sjukt att det kan bli cancer av ett embryo. Det blir fel vid befruktningen som gör att ägget antingen släpper in två spermier i ett ägg eller en spermier som har två DNA uppsättningar.

Oj, hade jag ingen aning om. Vad otäckt det låter. Verkligen sjukt att det kan bli så, inte nog med att man oroar sig för att ens bli gravid, få mf, utomkveds och annat.. Hoppas på det bästa för dig nu.
  • SecretlyMe

Grattis fruannie, önskar dig stort lycka till <3

Tredje gravidbeskedet jag fått idag, jösses..... :)

• SecretlyMe
    SRMmamma87 skrev 2015-05-20 13:28:46 följande:

Har efter många försök kommit fram till gynmottagningen på sjukhuset och skrivit in oss för fertilitetsutredning. Vilken lång process: först ska papper skickas till oss som ska fyllas i, tester ska tas och sedan ska jag ringa tillbaka och boka doktor. Plus att det är några månaders väntetid till doktorn OCH den (i detta sammanhanget) j***la sommaren med semestrar. Fick till mig att det var noll idé att boka doktor innan slutet av Augusti. *pust*

Men nu är bollen i rullning. Hoppas såklart vi blir gravida själva innan, men skönt att vara uppskrivna.  

Härligt! Vi gör det efter sommaren :) Jag ska idag boka tid för att kolla prolaktinvärdet, pga att mitt vänstra bröst utsöndrar råmjölk när jag klämmer på det. Hoppas jag får ta prov, trots övervikt och att vi inte bokat utredning.
  • SecretlyMe

Fick telefontid med läkare nästa vecka eftersom de inte gör "prover hur som helst". Vafan?

• SecretlyMe

Nu sitter vi på väntelistan för utredning.

• SecretlyMe
    SRMmamma87 skrev 2015-05-22 14:04:06 följande:

Är det lika lång väntetid för er som för oss?

3 månader, kan bli lite längre pga semester under sommaren. De skulle skicka papper till oss att fylla i och en lista med prover som ska tas innan möte med läkare.
  • SecretlyMe

Hur ligger, ni som är kvar, i menscykeln nu? Jag har ingen koll på min äl eftersom att den börjat hoppa lite. När jag körde ältester förra året var den på dag 19, när jag började tempa inföll den på dag 13 och lutealfasen var plötsligt på 15 dagar. Gör jag en gissning så ligger jag väl på äl+9.

Känt stickningar och hugg i äggstockarna för bara nån dag sen i några dagar. Har mer flytningar än vanlig. Väntar på pms som innebär illamående och humörsvängningar.

Jag tror ju att vi är ofrivilligt barnlösa av någon anledning så att vi ska bli gravida naturligt känns tveksamt.

• SecretlyMe
    Emmissara skrev 2015-05-25 13:51:23 följande:

Jag vet inte riktigt vart jag ligger, den här cykeln har varit lite konstig är på cykel dag 49, jag tejpar men har den senaste veckan varit borta så har glömt det lite men jag tejpade igår och då var det på 36,23, så om jag kan lite på det så har jag haft ägglossning för några dagar sedan, hade lite blod i flytningarna måndag till onsdag förra veckan (första gången det någonsin har hänt) tejpade på onsdagen och då var den på 35,67 men glömde som sagt att tempa torsdag till lördag så vet inte när jag hade ägglossningen. 

Förra cykeln hade jag lutealfas på 16 dagar, så är lite spänd på att se hur detta ska gå nu. 

Får hoppas du haft äl, låter långt med 49 dagar! Kanske var blödningen pga ägglossning, eller kanske nidblödning? :D
  • SecretlyMe
    SRMmamma87 skrev 2015-05-25 15:49:08 följande:

Är på dag 10 i min cykel. Har enligt min app en snitt längd på 28,5 dagar/cykel. beräknad ÄL enligt appen är 1/6. Snart dags att börja sexa igen för vår del.

Okej, då får vi hålla tummarna för er nu då :) jag har en snittlängd på 30 dagar enligt FF. Går jag efter det är jag på äl+7.
Svar på tråden BIM September 2014