BIM September 2014
Har fortfarande inte fått någon tempdipp, har legat på samma i flera dagar. "Ska" man ha tempdipp vid mens eller kan vissa få mens utan någon dipp alls?
Har fortfarande inte fått någon tempdipp, har legat på samma i flera dagar. "Ska" man ha tempdipp vid mens eller kan vissa få mens utan någon dipp alls?
FF har satt ut äl dag 13! Så det med att äl förskjuts när mensen blir sen stämmer tydligen inte för min del.
Går jag på min tidigare lutealfas har jag bim 2/4, men utgår jag från menscykelns längd är bim 7/2.
Fick mitt provsvar idag. Inget jag ville höra, är ännu mer knäckt nu och rädd. Det var en mola så nu blir det en massa blodprov och lungröntgen :( Graviditetsförbud på minst 3-4 månader beroende på hur resten av svaren blir. Tyckte det räckte med tråkigheter, känns verkligen inte roligt längre att försöka skaffa barn.
Lycka till allihop.
Äl + 6 idag och har haft massor med hugg och "elektriska stötar" i äggstockarna. Har blivit sjuk oxå och hade feber efter att jag stigit upp imorse. Bättre nu däremot, vet inte hur kroppen mår..
Fick ju äl supertidigt nu. Tänker inte testa alls innan bim längre och så ska jag försöka sluta hänga på fl så önskar er alla lycka till :)
Jag vill börja med att säga att jag önskar att jag kunde säga något som hjälper dig Pyret. Något som gör att det känns lättare. Mest vill jag bara säga fyfan vad hemskt! Så jäkla tråkigt att du fått uppleva detta och jag önskar att jag kunde krama om dig. Fyfan för sånt här. Du är en av de finaste människorna jag stött på och jag blir så ledsen för att sånt här ens ska behöva hända dig! Jag förstår varför du tänker som du gör, men vill du ventilera finns jag ett mail bort. Stor kram till dig fina du.
Själv är jag på bim nu då och tempen har sjunkit 0,5 grader från igår och det är bara att erkänna att vi nu officiellt har svårt att få barn på egen hand. Kanske behöver vi prova "varannan-dag" metoden hela månaden, kanske behöver jag gå ner i vikt nu och fokusera på det och kanske finns det annat vi kan göra. Vi kommer ju inte söka hjälp förrän efter sommaren, men jag har även fått veta att vi inte kommer få hjälp (av en annan FL'are) om vi inte varit folkbokförda på samma adress i minst ett år och att kravet på max bmi är 30. Jag har 36. För att hamna där behöver jag gå ner 15kg.
Jag hoppas min stress släpper snart. Jag mår riktigt dåligt nu och så även sambon. Han orkar inte lyfta mig och jag har högt krav på kärlek och omtanke när jag mår såhär dåligt. Hur vi ska kunna balansera det här utan att gå i kras kommer bli en utmaning.
Ingen mens än, men helst av allt just nu vill jag ge upp. Jag vill inte försöka få barn mer. Även om många av er upplevt värre saker än mig, och missförstå mig rätt, så hade det nästan känts "bra" med iallafall ett plus som inte gått vägen, för det skulle vara som en bekräftelse på att vi KAN iallafall bli gravida. Jag önskar det inte, men man vill ju ha nåt bevis. Helst bevis från kk såklart, men hoppas jag inte gör mig missförstådd för jag menar verkligen inget illa!
Kram till er alla. Ni är fantastiska tjejer allihopa, jag beundrar ert mod, ert hopp och ert jävlar anamma.
Fyfan vad dumt det låter det jag skriver.. Hade varit bättre med att bara säga att man vill ha bevis på att vi kan bli gravida. Förlåt :(
Pyret, jag tycker faktiskt det ser starkare ut!
Har tagit test varje dag sedan äl+11. Igår sjönk tempen, idag steg den. Gjorde test idag, äl+14, och jag tyckte mig för första gången på dessa sex test jag tagit att jag ser något ytterst svagt. Det är så svagt att det inte syns på kort, går knappt ens trixa fram. Det syns jättetydligt när jag lyser med lampa bakom. Är det här ett jävla typiskt spökstreck? Inget av de andra testerna ser ut såhär.. Jag tog ett nytt test efter det första med andra kisset, det ser dock ut att vara blankt.. Tempen sjönk igår med 0,5 grader och steg idag med 0,3.. Jag sitter och skakar..
Tack Pyret. Jag vet varken ut eller in. Jag vill inte hoppas för det känns som att spökstreck är det enda jag får numera, eller så inbillar jag mig för att jag vill så mycket. Jag ser strecket hela tiden (vid genomlysning) men jag kan knappt se alls annars. Inte såhär efteråt när det torkat iallafall, när det gått 10min såg jag en svag lila/rosa linje. Jag är kluven. Jag försöker slå bort det. Vill inte hoppas alls. Jag vet ju hur jag haft det med cb de senaste månaderna, nu testar jag dock med rfsu (8-pack hehe, insåg att det blir billigast).
Bara vänta och se.. Kan inte ens gissa mig till när ägget skulle ha fäst. Enligt FF hade jag ägglossning dag 13, det är 14 dagar sedan ägglossning. Om det fäste exempelvis dag 10 borde det synas nu. Då blir jag istället rädd för missfall/utomkveds då jag haft menssmärtor i fyra dagar..
Tankarna bara snurrar!
Jag har kunnat se ett rätt tydligt streck vid genomlysning, dock har det bara varit spökstreck för mig då :/ Men hoppas att det inte är spökstreck för dig utan att det är ett riktigt :)