Inlägg från: SecretlyMe |Visa alla inlägg
  • SecretlyMe

BIM September 2014

SRMmamma87 skrev 2015-05-25 20:02:18 följande:

Vi berättade för mina föräldrar i helgen att vi är ofrivilligt barnlösa. Var både fruktansvärt jobbigt och skämmigt och lite skönt. Kändes som vi behövde att de visste och deras stöd och förståelse nu. Glad att vi berättade även om jag pendlar väldigt.

Jag förstår dig och hoppas det känns lite bättre. Jag berättade även för min mamma förra veckan, men fick inte mycket till gehör. Då kändes det ännu mer skämmigt.. Min ena syster vet oxå och hon är väldigt stöttande.
  • SecretlyMe
    Emmissara skrev 2015-05-25 20:39:10 följande:

aa, lär väl se det på tempen de närmaste dagarna. Men aa 49 är långt dock har min längsta cykel varit 62, sedan missfallet i maj 2014 så har ju som sagt min kropp inte gått tillbaka till normalt. Kanske borde testa mig imorgon också för säkerhets skull. Ska till sjukhuset imorgon för en ganska stor behandling så kanske vore bra att veta ifall man är gravid isf :P 

Tog du test imorse?

Vad är det för behandling du ska göra, om man får vara nyfiken? :)
  • SecretlyMe
    FruA78 skrev 2015-05-26 12:33:36 följande:

Jag har också berättat att vi är ofrivilligt barnlösa det gjorde vi i samband med att vi skulle börja utredningen i höstas. Har berättat för våra föräldrar och syskon och närmaste vänner. Det känns skönt att ha stöd men ibland känns det inte som att de förstår hur jobbigt det är.

Håller tummarna för er tjejer som snart har bim. Imorgon ska jag tala med läkaren som påbörjade vår fertilitetsutredning vill ha en second opinion när vi får börja försöka bli gravida igen. Håll tummarna nu för mig att hon säger 3 månader istället för 6 månader. Isåfall får jag börja på tisdag nästa vecka, har äl då :)

Håller tummarna hårt att ni får börja försöka nu!

Nej, visst håller jag med dig om att det känns som att man inte blir riktigt förstådd i sin kamp och längtan. Men har man inte varit där själv tror jag att det är en situation svår att förstå sig på. Men likväl frustrerande ändå är det :/
  • SecretlyMe
    Emmissara skrev 2015-05-26 13:49:12 följande:

ne, tog inget test imorse. hade en sänkning i tempen ner till 36,07. 

visst kan jag säga det, jag har kronisk smärta sedan 5,5 år tillbaka så fick en behandling för det. Får kortison sprutor in vid ryggraden, och detta får jag var 3e månad, dock fick jag reda på att jag inte får dessa behandlingar när jag blir gravid så får hålla lite extra koll nu. 

Okej.

Okej, låter obehagligt! Är det något som ska behandlas hela livet? Påverkar det chanserna att bli gravid?
  • SecretlyMe
    FruA78 skrev 2015-05-26 15:14:47 följande:

Tack secretlyme!

Håller tummarna för dig med denna månad.

Det är som du säger att de kan inte riktigt förstå hur jobbigt det är. Det är därför det är så skönt med denna tråd. Är ett stort stöd så tack för att ni finns. Stor kram

Tack, och detsamma :) kramar
  • SecretlyMe
    Emmissara skrev 2015-05-26 21:42:13 följande:

Man vet inte, jag har fått behandlingar under ett år nu och jag märker att jag mår bättre så förhoppningsvis behöver jag inte ha det hela livet eller typ längre tid mellan behandlingarna. 

Jag vet inte riktigt hur det påverkar men tror inte att de gör att det blir bättre iaf, tyvärr :( 

Är livrädd över hur jag kommer må när jag blir gravid då jag inte kommer få några behandlingar och mina mediciner for man absolut inte använda vid graviditet eller amning. Min smärta sitter vid blindtarmen typ men det är en muskel och nervskada där, och jag mår alltid dåligt när min mage är svullen, har ätit mycket eller behöver gå på toa. Men men bara att bita i det sura äpplet...

Har du rådfrågat över medicinering när ni försöker bli gravida? Det vore en bra idé tycker jag, och att du läser på om det. Vore ju jävligt surt om det påverkar era chanser menar jag! :(
  • SecretlyMe
    Lizzie09 skrev 2015-05-27 09:20:11 följande:

Det gick åt helvete på ultraljudet, jag kommer nu behöva invänta blödningar eller åka till kvinnokliniken och ta piller för att få ut det.. Tydligen har inte min kropp fattat att fostret är dött så därför har det inte satt igång av sig självt.. Så nu är jag tillbaka på ruta ett..

Men vad säger du..? Beklagar verkligen, såhär skulle det ju inte bli. Skickar kramar, önskar jag kunde göra mer än så!
  • SecretlyMe

Jag har gått med mensvärk av och till hela dagen, rätt kraftigt.. Minns att det var liknande förra månaden men vill ändå, som alltid, påstå att det känns annorlunda. Tappen känns väldigt fyllig, rundad, hård och stängd samt lite fuktig. Hade rejäla vita flytningar innan idag annars.

Känner mig nästan pirrig och positivt inställd. Det känns som att det är nånting. Tappen är annars halvmjuk och spetsig med lotionaktiga flytningar.

Tempade igår och imorse och den ligger på 37.2-37.3.

Vet hur många gånger jag suttit här, månad ut och månad in (rättare sagt 13 månader) men nu känner jag verkligen hopp. Det känns verkligen som att det är något. Hoppas på 14e gången gillt.. <3

• SecretlyMe
    FruA78 skrev 2015-05-27 21:07:58 följande:

Spännande secretlyme! Låter lovande :) Vilken dag är du på nu? Hoppas du är gravid.

Jag fick fick klartecken från läkaren att börja försöka. Hur glad som helst men känns lite läskigt. Hoppas verkligen att jag blir gravid snabbt. Har försökt nu i 19 månader och längtar så efter en bebis. Är en vecka kvar till äl men börjar nog inte försöka förens imorgon.

Härligt! Äntligen! :)

Jag har ingen aning om hur jag ligger i cykeln. Jag kan vara allt mellan äl+7-11 idag. Har en lutealfas på 15 dagar så är på bim-8 eller bim-4. Jag tror det sistnämnda dock :)
  • SecretlyMe

Haft och har intensiv mensvärk idag. Det som suger däremot är att jag inte kan köpa något test förrän om tre veckor till :( Vi fick en hög med räkningar denna månad, slutbesiktning på min förra lägenhet samt fordonsskatten på bilen. Visserligen kanske jag kan köpa test på nätet, men vet inte vad sambon skulle tycka om det, då som jag nämnt innan att han vill vänta med test tills mensen är sen.

Kan vara på bim-3 idag (äl+12) så kanske vore värt att vänta in och se om mensen kommer.. Men nu blir jag otålig, mensvärken har varit intensiv de två senaste dagarna nästan helt utan uppehåll!

Svar på tråden BIM September 2014