Inlägg från: SecretlyMe |Visa alla inlägg
  • SecretlyMe

BIM September 2014

Nostalgity skrev 2015-05-10 19:40:12 följande:

Lillesyster är ju 2,5 år. Han tycker att hon är jobbig, eftersom hon vill ha hans uppmärksamhet (storebror är hennes idol)... Så vet inte om de skulle bli så mycket bättre med en till liten haha.

Hoppas de går för er snart också

Tyckte tappen va stängd i fredags, men öppen i lördags.. Hur stora är chanserna ifall äl va i lördags o vi hade sex ons- torsdag...natten däremellan. Det är ju typ 3 dagar. En till fråga, om tappen inte var öppen vid samlaget, kan spermier simma runt lr vara i slidan och vänta på att tappen ska öppna sig?

Tack :)

Jag undrar lite över samma sak. Det jag vet är att simmarna tar sig upp när tappen är öppen, vilket den är ungefär två dagar innan ägglossning, och väntar på ägget upp till tre dygn (i sällsynta fall sju). Så chanserna finns ju :)
  • SecretlyMe
    tillklaras skrev 2015-05-10 21:22:13 följande:

Jag är här inne och håller tummarna för er. Jag önskar så innerligt att vi alla får en bebis att älska.

Jag är i v 12 med tvillingarna och har precis börjat må bra.

Kramar till er som kämpar!

Vad härligt tillklaras! :)
  • SecretlyMe
    Gummsan skrev 2015-05-10 21:42:29 följande:

Är också här och kikar varje dag. Skriver sällan. Är i V33 nu (11mån tog de för oss denna gången)

Hoppas så att alla får sina plus snart <3

Vad mysigt :)
  • SecretlyMe
    NILE90 skrev 2015-05-11 08:08:54 följande:

Jag finns kvar här i bakgrunden. Läser i princip varje dag vad ni skriver och håller tummarna varje månad någon av er närmar er BIM. :) 

Själv är jag i vecka 32, har BF 10/7. Har fått en lättare foglossning och sammandragningar om jag anstränger mig, så det är lite segt. Men jag känner att vi är på slutspurten nu, snart kommer vår efterlängtade lilla pojke :) Jag har nog inte förstått än att det är en människa som växer i mig och jag har svårt att förstå att jag snart ska föda. Allt känns nästan för bra för att vara sant även fast vi har allt färdigt, barnrummet är inrett, vagnen hämtas i veckan, förlossningskursen börjar idag. 

Jag hoppas verkligen verkligen att alla ni som är kvar här inne och kämpar, att ni får ert plus snart. 

Så kul att höra från dig! :)

Vad mysigt med en liten pojk, grattis!

Hoppas förlossningen går bra och att foglossningarna inte blir värre. Kram!
  • SecretlyMe
    SRMmamma87 skrev 2015-05-12 15:41:02 följande:

Har läst och lyssnat på det alla säger. Håller med er i stort sett allt. Kan också tycka trådens namn påminner om hur länge man kämpat så som någon skrev. Kan inte byta namn på tråden, så alternativen är att behålla namnet eller skapa en ny tråd för alla som hänger kvar (även ni som plussat), posta länken här och "starta på nytt".

Vill gärna att vi kan dela hur vi hanterar vår längtan mer här. Tror många av oss är rädda att trigga andra. Vi vet ju alla hur jobbigt det kan vara och vill inte lägga mer stress på någon. Men vi måste kunna dela alla delar av processen här, alla tankar, annars kommer gruppen dö ut. 

Ja, vissa dagar är det skit och gråt och depp, men kanske vi kan börja skriva typ "TW" alltså tripper warning, om vi tror någon kan ta illa upp. 

Jag har tillexempel en del saker jag läst och lyssnat på som hjälpt mig känna mig mindre ensam, är det något ni är intresserade att få tips om??

Man har ett eget val att fortsätta följa tråden eller inte. Blir det för tungt får man helt enkelt ta en paus. Det brukar jag göra.

Att gruppen dör ut vore väldigt trist men förr eller senare kommer den göra det om man helt enkelt inte är aktiv. Jag försöker hålla mig undan FL under tunga perioder men går in och läser och ger andra tips ibland för att det hjälper mig själv i min eviga längtan.

Vi försöker som sagt inte nu så det blir svårt att dela med sig av ägglossningsprat, eventuella symtom, testande och bim.

Imorgon börjar jag med pulverdiet i en månad för att sedan börja med min styrketräning igen efter det och proppa i mig massor av proteinrik mat. Vill gå ner i vikt först bara för att minska skaderisken i mitt knä. Gått ett år nu sen den skadan och var väl därför jag tappade motivationen till all träning eftersom ben behövs mest till allt.
  • SecretlyMe
    Nostalgity skrev 2015-05-14 14:20:19 följande:

Hmm....fick en ljusrosa liten flytning imorse och sen en liten nysS...6-9 dagar till bim. 4-7 dagar efter äl.

Känner mig orolig för vad som kan va fel?! Aldrig fått så innan

Kan ju vara nidblödning eller känsliga slemhinnor. Du kan ju alltid ringa gyn och fråga.
  • SecretlyMe
    Nostalgity skrev 2015-05-14 14:54:04 följande:

Har försökt få tag på gyn i ca en vecka utan resultat. Ringde 1177 ang att jag blödigt vid sex i över ett års tid nu, o sen denna lilla mellanblödning...hon ville absolut att gyn ska kolla på mig snarast.

Googlade på de, men får mest upp artiklar ang livmoderhalscancer!?

Isf får jag verkligen hoppas på en nidis.

Är ju som sagt 7 dagar ca till bim. Ca 5-6 dagsr från äl enligt Appen.

Måla inte fan på väggen innan du vet :) Kan vara så att du har progesteronbrist och då kan du alltid börja smörja med ProgesterAll :)
  • SecretlyMe
    fruannie skrev 2015-05-15 16:26:09 följande:

Då jag aldrig fick nån glad gubbe på de 10 dagarna jag äl testa så vet jag inte när jag har bim. Enligt min vanliga cykel hade de ju varit i dag men vet inte om jag kan räkna på den. Ingen mens i sikte iaf. Kan man få mens utan ägglossning??

Ja, det kan man. När slemhinnan blir för stor brister den tillslut. Men det kan även bli så att mensen hoppar över men att man får ägglossning nästa gång. :)
  • SecretlyMe
    SRMmamma87 skrev 2015-05-15 15:21:35 följande:

Blä, lite rosa flytningar, men den har inte kommit igång än. Men med all säkerhet på g ????

Beklagar :/
Svar på tråden BIM September 2014