Inlägg från: SecretlyMe |Visa alla inlägg
  • SecretlyMe

BIM September 2014

Nu är vi hemma efter mötet.

Hon påpekade mitt bmi, som ligger över gränsen på 30. Jag talade om att jag haft kontakt med pt för kost- och träningsschema och hittills gått ner i vikt sedan dess. Men det verkar som att vi får hjälp ändå, med målet att jag fortsätter gå ner i vikt.

Jag kommer ta blodprov på måndag, dag 22 i cykeln. Även sambon ska ta blodprov. Därefter, om mensen kommer, ska jag meddela dom så att jag får tid för äggledarspolning. Sambon kommer få brev om spermieprov framöver.

Vi fick även med oss broschyrer om barnlöshet och ivf. Hoppas att vi aldrig, aldrig kommer få nyheten om att vi inte kan få några barn.

Gjorde även ett vul och hon såg fina äggblåsor i båda äggledarna, vilket var väldigt positivt :)

• SecretlyMe
    SRMmamma87 skrev 2015-09-17 16:01:02 följande:

Vad bra att ni får hjälp! Vi verkar ligga ganska i fas med utredningarna. 

Hur långt har ni kommit?
  • SecretlyMe
    FruA78 skrev 2015-09-17 19:33:40 följande:

Secretlyme: vad skönt att ni kan få hjälp nu och inte behöver vänta.

Åh, jag önskar det vore sant. Vänta är det vi kommer behöva göra. Efter alla prover och provsvar ligger vi åtminstone två-tre månader fram i tiden. Jag gissar på att vi får våra svar i januari, december brukar vara en fullsatt månad. Det beror även på vad proverna säger ; upptäcks inga fel kommer vi fortsätta som vanligt - inget planerat bebisbakande eftersom vi jobbar på relationen, och upptäcks fel vet jag inte om jag orkar med några behandlingar förrän vi är mer trygga och stabila med varandra. Jag sätter inte ett barn till världen när relationen inte är rock hard, det vore extremt orättvist mot mig, min sambo och barnet.

Men jag är lättad. Nu får vi veta. Men barn, det får vi nog vänta på länge till..
  • SecretlyMe
    SRMmamma87 skrev 2015-09-18 21:26:55 följande:

Haft första mötet, tagit prover och fått resultat. Ska ta om ett blodprov pga något lågt progrsteron. Gjort Vul, prostata koll. Ev spolning sedan vidare till ivf.

Ah, okej. Vi har bara haft möte. Tar mitt första blodprov på måndag. Sedan prov igen när mensen kommer och får bokad tid då till spolning.
  • SecretlyMe
    Nostalgity skrev 2015-09-22 15:14:28 följande:

Hejsan. fick veckorna till 6+0 eller 6+2, vilket är vid 25e aug. Omöjligt att säga om det blev till vid medicinering eller inte, så vi valde att avsluta det.

Beklagar verkligen, vilket hemskt beslut att behöva ta :( Tänker på dig och sänder en varm styrkekram <3
  • SecretlyMe
    SRMmamma87 skrev 2015-10-01 07:22:57 följande:

Tidig mens. Väntat. Nytt BIM 28/10. Ska ringa och försöka boka spolning idag ( skulle ringa mensens första dag).

Fick oxå tidig mens, en dag tidigare. Har bokat spolning den 7e :) Lycka till!
  • SecretlyMe

Jag vill inte höra hur ont det gör, är tillräckligt livrädd redan!!

Lycka till srmmamma :)

• SecretlyMe
    eagle87 skrev 2015-10-02 21:28:48 följande:

De flesta känner inget alls :) berättar bara om min erfarenhet ...

Hehe, ja merparten säger att det gör skitont men jag vill inte alls veta, är extremt livrädd så sambon erbjöd sig att ta ledigt och följa med :)
  • SecretlyMe
    SRMmamma87 skrev 2015-10-03 10:54:23 följande:

Min man ska också följa med Jag är beredd på vad som helst egentligen, men det är klart man är nervös! I mitt fall gäller det framför allt att det är en manlig läkare (har övergrepp i barndomen att tacka för det). Men hoppas det går snabbt. Nästan så jag hoppas det är blockage så att vi får en förklaring på varför det inte funkar.

Jag vet inte vilken läkare jag får, men gissar på kvinnlig då jag fick svar via mail från en kvinnlig sköterska/läkare. Jag tycker det bara är obehagligt med män överlag, jag tycker inte om att visa mig naken för män jag inte känner oavsett om det handlar om en gynundersökning. De är minst lika kompetenta och de manliga sköterskor jag haft är faktiskt mer varsamma än kvinnor. Men visst finns det de som inte är lika försiktiga oxå, men är inte det man vill hålla fokus på :)

Jag hoppas på att ingenting är fel, jag vill inte genomgå ivf, et, fet eller adoption.. Kan tänka mig insemination (från egen partner) men jag sträcker mig nog inte längre än så..
  • SecretlyMe
    SRMmamma87 skrev 2015-10-03 13:24:33 följande:

Mmm, förstår hur du tänker. Det som är med blockering är ju att de kan öppna det där och då och så genom magi kan man bli gravid (i mina drömmar). Vi är öppna för i stort sett allt, men IVF står väl näst på tur.

Vi får hoppas att spolningen ger resultat för oss båda :) Jag tror inte vi får ivf, misstänker fortfarande att är något fel så ligger det hos min sambo. Det kan antingen bli ÄP eller insemination. Jag kommer hur som haver inte överväga ivf just nu. Visar det sig att något är tokigt väntar iallafall jag nog med barn, vilket vi nog ändå kommer att göra oavsett. Jag vill verkligen ha barn, men det är bara att inse hur otroligt korkat det vore innan vi ordnat upp i vår relation.
Svar på tråden BIM September 2014