Inlägg från: SecretlyMe |Visa alla inlägg
  • SecretlyMe

BIM September 2014

Hahahahha jaha. Där kom nästa besked om tvillingar!! Så otroligt komiskt att jag varken vet om jag ska skratta eller gråta xD

• SecretlyMe
    Pyret 85 skrev 2015-02-19 19:52:40 följande:

någon nära?

Jobbigt!

Min syster ska ju föda om typ 4 veckor och Jag skulle själv fött om sex veckor om jag hade fått behålla det första pyret som låg i min mage. Lite bittert faktiskt.

Likadant så har jag en kollega som ska ha barn i juni och det skulle jag själv också med den andra graviditeten. Men tiden för oss var väl inte inne så... Men tänker mkt på det, blir inte ledsen längre, mest bara förbannad...

Nej, som tur är. Jag har en liten och tight vänskapskrets så kan inte få fler gravidbesked om inte syrrorna bestämt sig för att försöka med fler! Men äldsta har redan 4 och vill inte ha fler, mellersta har fem (tre är hennes egna varav ena nyfödd) och yngsta storasyrran vill och orkar inte just nu utan vill vänta minst 5år till, annars blir det inga alls.

Men ändå. Att se gravidmagar eller kvinnor med många barn börjar göra mig mer arg än ledsen numera. Jag tycker det är så in åt helvete orättvist. Jag kan inte vara glad för deras skull, för inte fan skulle de bry sig om jag blev på smällen heller.

Jag skiftar mycket i humöret haha, men jag försöker ha en avslappnad känsla med bibehållen ilska med hoppet om att lyckas ;D
  • SecretlyMe
    Nostalgity skrev 2015-02-19 22:10:34 följande:

Oj...är det någon här, som har barn sen tidigare?

Utifall du undrar så jag inte trampar någon på tårna med mitt inlägg om orättvisa att de som har barn får fler barn, så menade jag givetvis människor jag inte känner. Jag kan, vill och tänker inte glädjas åt vilt främmande människor som redan har 3 barn och dessutom väntar tvillingar. Jag har bara ren och skär avundsjuka.

Vad gäller er här inne som har barn är det en stor självklarhet för mig att bli glad för era plus, ni är vänner på nätet som hjälpt mig, ställt upp och pushat. Ni skulle bli glad för min skull tillbaka.

Så får hoppas ingen missförstod igen nu då :)
  • SecretlyMe
    eagle87 skrev 2015-02-19 23:03:33 följande:

Ja hoppas verkligen du blir gravid snart. Typ denna månad :) hoppas vi alla blir gravida snart:) vi förtjänar de som fan.

Jag tror jag redan haft äl, hade flytningar på dag 9 glad gubbe på 10 O tempohöjning på dag 11, så ägglossning 10 dagar tidigare än normalt, vet inte om de bra? Hade sex dag 9 O 10. O 7. Hoppas. Vill inte ta letrozol en till cykel. Jobbiga biverkningar.

Jag önskar dig detsamma :)
  • SecretlyMe
    Reggi skrev 2015-02-20 05:34:41 följande:

FF satte ute att jag hade äl i tisdags så det kanske stämde de som jag trodde, vi han med en gång på onsdagen. Vi får se om det räckte :)

Ha en trevlig dag och snart är det helg :) <3

Trevlig helg :D

Håller mina tummar.
  • SecretlyMe
    tillklaras skrev 2015-02-20 08:10:47 följande:

Skitdag!

Mens idag och nästa Bim blir 19:e mars ungefär<3

Ska bara samla ihop mig och börja om nu..;)

Kram till er!

Ledsen tillklaras.. <3
  • SecretlyMe

Nostalgity, det verkar som att äl skett igår/imorse om det var så att gårdagens var likadant som det i förrgår.

• SecretlyMe
    Nostalgity skrev 2015-02-20 17:19:12 följande:

Det var nääästan på ögat lika starkt som kobtrollstrecket igår fm.. Likadant på de i förrgår. Men efter att ha frågat om testet här så sa du att det inte var pos. Så Om jag hade tagit ett test igår kväll, hade det väl med stor sannolikhet varit pos?

Hade ju sex rätt precis efter 00 natten mellan onsdag och torsdag... Så om ägget släpte igår lr imorse.. Så måste de va rätt bra odds eftersom de är ca ett dygn sedan samlag bara,va?

Ouf, alltså jag vet inte. Tyckte inte testet var helt positivt men i snudden på. Men sen blir testen "starkare" när de torkat. Man ska inte läsa av dom efter en viss tid. Mina nästintill positiva blev starkt positiva några timmar senare när det torkat. Men då dagens är svagt så gissar jag bara.
  • SecretlyMe
    Nostalgity skrev 2015-02-20 18:22:39 följande:

Du står kvar vid igår kväll lr imorse? Hehe

Jaa
  • SecretlyMe
    knaappeen skrev 2015-02-22 12:41:21 följande:

Fick mens i torsdags. Mensvärk i 5 h o sen försvann den i fredags kväll/ lördags morse....

Senaste 3mensen efter ma så har det typ varit så.

Tror något inte stämmer. Att ÄL inte kommit igång eller nått.... Mår piss, vfr ska allt gå dåligt för mig...

Så mkt tänk om-tankar som slår en...

Tänk om något är fel, tänk om ja inte kan bli gravid, tänk om något blev fel efter skrapningen...bläää

Det är en jobbig period du går igenom och jag beklagar verkligen. Men du KAN bli gravid. Det tar bara lite tid för kroppen att ställa om sig efter det du gått igenom. Det är normalt, kom ihåg det. Blir det för struligt finns vården där för dig.

Skickar en varm kram till dig. Håll hoppet uppe. <3
Svar på tråden BIM September 2014