• Anonym (m)

Vi som fått missfall och vill följas åt till nästa plus!

Innaj skrev 2014-09-28 06:18:39 följande:

Ska in på SöS nu på tisdag, om man får välja...vad är "bäst" skrapning eller tablett??

Blir man sjukskriven efter ?

Usch vill bara gråta men finns inga tårar kvar :,(

Beklagar ditt ma! :(
    Jag fick missfall v 15 och fick göra en skrapning men det var ju rätt självklart eftersom fostret kom ut men moderkakan satt fast. Det går ju oerhört mycket snabbare med skrapning och det kan kännas lättast, det tror jag nog de flesta tycker! Men jag fick en väldigt jobbig skrapning, det skulle ta 3-4 minuter men istället tog det nästan 3 timmar pga en stor blödning i samband med skrapningen. Förlorade 1 liter blod. Men då va jag ett av fallen som nästan aldrig händer! 
    Skulle jag få mf/ma igen så skulle skrapning ändå vara det jag väljer (om jag får välja). 
    Som föregående skrev så blöder man mycket  och det tar tid när det gäller tabletter och det kan hända att fostret inte kommer ut! 
    Man kan ju inte lova en perfekt skrapning heller, det kan hända att dom "missar" något. 

Men en skrapning går ju snabbare och du kan snabbare få tiden till att sörja på riktigt! 

Jag blev sjukskriven efteråt och jag tror att du också kan bli det, det är viktigt att kunna återhämta sig både fysiskt och psykiskt! 

Välj det du känner dig tryggast i, jag hoppas du känner dig bättre snart! Även om det är helt för jävligt nu! 
  • Anonym (m)

Någon som har en blogg man kan kika in på? :)

• Anonym (m)

Nu vill jag dra upp en liten äcklig sak, nämligen flytningar!
    Jag väntade äl förra vecka men fick inget positivt på testen, ingen äl flytning och inga andra symptom.. Idag har det kommit och kommer fortfarande mycket flytningar, typ vita, gryniga och i stora mängder.. Inte haft så innan! Vet någon vad det kan vara? 

• Anonym (m)
    frippan90 skrev 2014-09-30 06:38:50 följande:

Men kom din ÄL igång som vanligt efter det? Jag hade en cykel på ca 42 dagar innan, sen mensen nu efter skrapning hade jag 30. Vet ju att den kan ändras så vi får väl se :)

Men tänkte bara om din ÄL kom igång precis som vanligt? Väntar in min den här veckan om cykeln stämmer med 30 dagar :)

Ang dina flytningar så hade jag nog tippat på ÄL? Den behöver ju inte vara regelbunden varje månad och med tanke på det inte visade positivt på testerna heller. Jag hade trott att det varit ÄL iallafall :)

Min cykel låg på 28 dagar innan men nu är den runt 32-35 dagar. Förra månaden fick jag äl men inte som vanligt eftersom cykel blivit längre, men den här månaden har jag testat med äl test fram tills idag och inget har varit positivt. 
    Okej :)
  • Anonym (m)
    frippan90 skrev 2014-09-30 22:05:24 följande:

Min cykel var på 40 dagar innan och då hade jag ÄL tre veckor efter första mensdagen.

Så har cykeln blivit längrer ju säkert ÄL framflyttad också :)

Vad trist! Jag har aldrig fått positivt på ÄL-test, men blev ändå gravid. Visade negativt hela tiden men hade ändå ÄL, så jag litar inte riktigt på dem. Vet flera kompisar som också fått negativt trots ÄL. Så hade jag varit som du hade jag försökt ändå :) sjukt förvirrande att inte veta dock!

Jag tror jag har ÄL idag, 13 dagar efter första mensen efter skrapning..är det möjligt tror ni?

Det drar i äggstockarna och haft lite ont i svanken, så som jag brukar ha vid ÄL.

Man kan ju hoppas iaf :)

Det är nog äl du har då! :) Va kul, hoppas det tar sig! :) 

Ja, äl test va ingen favoritgrej för min del så hädanefter ska jag gå efter vad kroppen säger, om jag får några symptom så att säga :) 
  • Anonym (m)
    Ozzy09 skrev 2014-09-30 23:28:37 följande:

Låter ju som att du har ÄL eller att den är på ingång.

Är dom sega genomskinliga eller mer tjocka vita? :)

Dom är tjocka, vita och gryniga typ. Nu på kvällen var dom likadana fast mer vattniga, lite trådigt och en nyans av gult i. Jättekonstigt! 
  • Anonym (m)
    Ozzy09 skrev 2014-10-01 08:24:13 följande:

Hm, googl på ÄL flytningar. Minns inte riktigt hur dom "ska" vara i alla olika skeden i cykeln.

Men det låter ju som att det är någonting på gång iallafall. Har du några känningar i magen? :)

Ja jag får göra det! Men skulle jag ha ägglossning nu har jag en lutealfas på bara 9 dagar..

Nej bara att magen svullnar upp på kvällen och speciellt höger sida av "tjejmagen". Men inga som helst känningar på ägglossning! 

• Anonym (m)

Hej! Grattis till er som plussat! 

Min mens är två dagar sen nu, hade nån mörk flytning den 4e också. Trodde det va mensen som skulle börja men det har inte kommit igång än. 
    För drygt en timma sen fick jag idén att ta ett äl-test som på några sekunder visade positivt och strecket var betydligt mycket starkare än kontrollstrecket. 
    Har hört att äl-test kan ge utslag på graviditet men det känns som att det skulle vara för bra för att vara sant. 

Är det någon som varit med om liknande? 

• Anonym (m)
    Bullen11 skrev 2014-11-06 17:57:06 följande:
    Vid alla mina graviditeter har jag fått jättestarka streck på äl-test  - kanske borde testa på riktigt imorgon? ;)
    Men va spännande! Tack för svar :D Ja imorgon så ska jag testa på riktigt! 
  • Anonym (m)

Herregud... Kan inte tro det! 

Skyndade mig iväg och köpte två rfsu test, tog precis ett för jag kunde inte vänta med båda tills imorgon, och det visar positivt!!

• Anonym (m)
    Bella06 skrev 2014-11-06 18:28:26 följande:
    Håller med Bullen11 - det bådar gott!!
    Håller tummarna!!
    Ja det stämde Skrattande testa nyss positivt! 
  • Anonym (m)
    Bella06 skrev 2014-11-06 20:29:09 följande:
    Wiieee!! Grattis!!
    Tack så jätte mycket! Skrattande
  • Anonym (m)

Tack så jättemycket för alla grattis :D

Svar på tråden Vi som fått missfall och vill följas åt till nästa plus!