Alvisen76 skrev 2014-08-07 23:27:06 följande:
Det kanske kan vara egoistiskt att vilja ha fler barn när man redan har fyra. Om jag hade nöjt mig med tre barn, hade jag aldrig behövt lära mig vad missfall är och hur det känns. Ändå var det värt allt när vårt mirakel kom 2010. Vår Aaron född efter ett missfall och ett MA. Det var verkligen som att vinna högsta vinsten. Om man en gång haft sådan tur, kanske man inte kan få det igen.
När jag blev gravid sist, tänkte jag att det blir nog missfall. Jag ställde in mig på det. Jag trodde jag skulle klara det bättre om jag var inställd från början. Sedan gick jag förbi veckan jag fick missfall i först och sedan förbi vecka 12. Då fick jag hopp. Jag hade mage och mammakläder, var inskriven på mödravården och vi började prata namn. Jag har haft två missfall och borde vara van. Kanske man inte kan bli van ?
Nu har jag mammamagen kvar och inga vanliga kläder passar. Inget fick jag för det.
Nej, måtte vi alla i denna tråden bli gravida snabbt och få behålla våra små hela vägen ut !
Nä-ää det är verkligen inte egoistiskt att vilja ha fler barn när man redan har många. Det är ju helt underbart mer stor familj!
Jag tror ändå att det är bra att bara inställd på vad som kan hända, men att man ändå lever på hoppet. Man kan nog aldrig bli "van" vid missfall. Man blir totalt knäckt varje gång. Tror till och med att det tär mer på en för varje gång.
Jag fick hem en hel påse med mamma byxor jag beställt från hm för ett tag sedan. Men jag behåller dom i hopp om att dom snart ska få komma till användning. :)
Det kommer ett plus på Stickan för oss, det är jag helt övertygad om!
Nu är det bara den tråkiga väntan vi ska övervinna! Detta klarat vi!