• Ozzy09

Vi som fått missfall och vill följas åt till nästa plus!

Anonym (m) skrev 2014-09-03 13:06:27 följande:

Grattis ozzy!! :)

Tack! ;) hur gör det för dig? Har du kunnat hålla dig från att gör något mer test? :)
  • Ozzy09
    Björan skrev 2014-09-03 19:52:32 följande:

Blev så nojig att jag köpte ett digitalt idag, fast att jag plussat på många vanliga test innan. Stod gravid 3+ :) hoppas dem här "kritiska" veckorna går fort. Man kan inte riktigt slappna av när man vet hur det känns att få mf.

Haha jag är likadan! :) jag har ett vanligt och ett digitalt kvar. Ska ta det vanliga efter helgen. Det digitala sparar jag till en nervös dag! :))
  • Ozzy09
    Anonym (m) skrev 2014-09-03 20:16:39 följande:

Japp, jag kommer testa nästa vecka nån gång om mensen håller sig undan. Fokuserar på annat nu :)

Det är bra! Några känningar? :)
  • Ozzy09
    Anonym (m) skrev 2014-09-04 12:45:46 följande:
    Nja lite mensvärk till och från, är ju dags för mens imorgon så får se om det är den som är på väg eller om det är nåt annat :)
    Åh, jag är ju sååå nyfiken. Jag har haft riktigt kraftig mensvärk ganska länge så därför trodde jag att det var mensen. MEN det kan vara ett gott tecken med mensvärk också! :)
    Har du sagt till vilken dag du tänker vänta? :)
  • Ozzy09
    Bella06 skrev 2014-09-04 09:55:07 följande:
    Grattis!! Kommer säkert gå bra den här gången - men förstår som alla andra din oro..

Jag vet inte om ni kommer ihåg mig - skrev här i början men har hållit mig lite i bakgrunden.
    Jag har som sagt haft MF 4 ggr trots 2 barn med samma pappa som nu..

Har gjort utredning som inte visar nåt, men nu ska jag åka in i slutet på veckan och göra ett Progesteron prov och även ett prov på äggreserven - någon som har erfarenhet av det??

Jaja, fick glad gubbe i tisdags och onsdags - så nu bör ÄL vara över för den här gången. Jag har tyvärr inte blivit gravid på första försöket utan ungefär en gång var 6:e månad - så ska man se till statistiken så blir jag inte ens gravid förräns till jul typ Men nån gång kanske det går fortare!

Det positiva är att jag ska åka utomlands på semester så kommer att vara där vid BIM - kanske lättare att inte gå och räkna dagarna då  
    Tack! :)
    Jodå, jag kommer ihåg dig, det var många som skrev i början som man inte hört något från sen, men det är jätte kul att du fortfarande hänger med! :)
    Vad skönt på ett sätt att utredningen inte visar någonting, då vet man ju att det iallafall "fungerar". Hoppas du får bra svar och hjälp med det andra med. :)
    Man blir så jädrans glad när den där smilegubben kommer upp på äl testet. :)
    Då är det bim omkring 16 september? :)
    Skönt att åka iväg och inte minst att få annat att tänka på.
    Detta har gnagt sönder mig de sista två veckorna, har inte haft någonting annat i huvudet än missfallet och en ny graviditet. :)
    Lycka till och ha en riktigt go semester! :) Hoppas du får ett fint plus när du kommer hem! :)
  • Ozzy09
    Anonym (m) skrev 2014-09-04 13:15:22 följande:

Haha 

Okej, jag får vänta å se helt enkelt :D

Jag tänkte vänta helgen ut iallafall, har inte mensen kommit till måndag gör jag nog ett test! :)

Härligt. Jag väntar med spänning! :)
  • Ozzy09
    Eriksson85 skrev 2014-09-06 00:35:14 följande:

Har nu gått 4v sen jag skrapades så väntar nu på mens eller ännu hellre ett plus. Hur lång tid efter era missfall kom mensen igång igen?

Härligt. Hoppas på plus!! När ska du testa dig? :)

Jag fick aldrig någon mens mellan. Hoppas ara det vill sig denna gång. :)
  • Ozzy09
    Anonym skrev 2014-09-06 11:25:40 följande:

Kommer nog försöka vänta iaf minst 1v till. Orkar inte med flera minus. (Vi hade försökt 1år innan missfallet)

Åh, då förstår jag. Försök vänta flera dagar efter bim. Vet att det är svårt som tusan men då blir man kanske inte lika besviken.

Jag håller alla tummar och tår för ett fint plus nästa vecka! :)
  • Ozzy09
    Anonym (m) skrev 2014-09-07 15:14:04 följande:

Åh nu orkar jag inte vänta.. Drömde igår att jag hade ont i nedre delen av magen så min sambo tvinga mig att göra ett gravtest och det va positivt.. Hur ofta blir drömmar verklighet haha? Bim+2 idag, inga tecken på mens men inga gravsymptom heller.. Vill testa nuuu men jag vet att det kommer visa negativt, har en sån stark känsla av det! :( 

Åh! Hoppas drömmen blir sann! :)

Hur kan du hålla dig? Har du test hemma?

Gör ett test. Nu är du ändå 2 dagar över! :)

Nu är det testomanen inom mig som pratar! :))
  • Ozzy09
    Anonym (m) skrev 2014-09-07 16:10:57 följande:

Haha nej jag kunde inte hålla mig längre, men det jäkla testet visa negativt! 

Men kommer du ihåg att jag skrev att jag hade älflytningar den 29e? Alltså en vecka senare än vad jag räknat med, och om det stämde så har jag inte bim förrän den 12e.. Haha denna väntan är ju rent sagt för j*vlig! 

Ja just det! Vänta igen till tidigast den 10:e då så får vi hoppas att det var ÄL du hade den 29:e! :) ja denna väntan är en riktig tortyr! :(
Svar på tråden Vi som fått missfall och vill följas åt till nästa plus!