• Ozzy09

Vi som fått missfall och vill följas åt till nästa plus!

Björan skrev 2014-09-02 22:09:19 följande:

Förstår det är mycket oro efter ett mf och man blir gravid igen. Jag tror iof att du är gravid och det är svagt just för att du testa tidigt. Läste att var 48:e timme fördubblas hcg så du får nog ett starkt streck snart :)

Jag tittar hela tiden efter en blödning. Jag är i V.6 nu känns oerhört långsamt men har VUL på mån och hoppas allt då ser bra ut och att hjärtat pickar. Är jättenervös, man vill ju så gärna få ett syskon.

Jag hoppas att jag har ett litet pyre i magen. Jag vill bara bandet svart på vitt på testerna och sedan få se det på ett VUL. :)

Har man haft ett mf kommer nog rädslan sitta i halva graviditeten. När man kommit förbi vecka 20 kanske man kan slappna av.

Ja, jag vet hur du känner. Min dotter fyller 3 nästa sommar. Jag vill inte ha längre mellan dom! :) hoppas allt ser bra ut på måndag. Ska tänka på dig! Glöm inte att skriva här sen. ;)
  • Ozzy09

Idag är det mycket starkare! Igår och i förrgår kunde man knappt se det om man inte gjorde bilden svart/vit. :) Ska göra ett digitalt ikväll och se om det fortfarande står "inte gravid" som det gjorde igår. :)
  • Ozzy09
    Björan skrev 2014-09-03 08:47:08 följande:

Vad kul grattis! :) finns en grupp bf maj 2015 som jag är med :)

Tack! :) då får jag gå med i den sen. :) hoppas den vill stanna kvar denna gången bara!

Och framförallt att det finns någonting i hinnsäcken denna gången! :)
  • Ozzy09

Jag kunde såklart inte hålla mig från att testa det digitala redan nu!

Äntligen fick jag mitt "Gravid 1-2". Nu kan jag äntligen börja tro och hoppas på detta igen!

• Ozzy09
    Fiiaaa skrev 2014-09-03 10:28:10 följande:

Härligt att se att det finns dom dom blir gravida snabbt efter missfall. Här har det ju gått fyra månader sen mitt mf och det vill inte ta sig igen. Ändå blev jag gravid på första försöket då. En gång utan skydd och sen var det klart. Lite frustrerande därför att det inte vill sig igen nu, men jag försöker ta det lugnt. Och alltid härligt att höra andra som fått mf och blivit gravida igen. Stort grattis :) och det är klart det går bra den här gången ;)

Ja, jag ska ringa min bm nästa vecka. Så får vi se vad dom säger om tidigt ul.

Det blir ju en frustration när det inte vill ta sig. Speciellt då om det tog sig på första förra gången. Alla mina (3 st) graviditeter har gått på första. Och då förväntade man ju sig att det skulle göra det denna gången med. Jätte dumt!!

Har du använt dig av ÄL tester? Jag använde CB digital. Jacobsen ÄL flera dagar senare än jag trodde att jag hade.
  • Ozzy09
    Fiiaaa skrev 2014-09-03 10:46:22 följande:

Spännande! Håller alla tummar för att det går bra nu, men det gör det helt säkert. Fast jag förstår att man blir lite extra orolig, det blir säkert jag också när jag får nästa plus!

Ja man vet ju att det inte är alltid det går så lätt för alla, men när det var så himla lätt att bli gravid första gången så förväntar man sig ändå att det ska vara lika lätt nästa gång. Därför känns det nog extra frustrerande. Jag testade med äl-stickor och tempade fram till och med denna cykel, och verkar ha väldigt regelbunden äl, ungefär i mitten av cykeln. Har också väldigt regelbunden mens. Så jag bestämde mig faktiskt för att släppa kartläggningen nu ett par månader och se om jag kan slappna av och tänka på annat också :) blir jag inte på smällen innan året är slut så tar jag nog upp det igen...

På ett sätt så borde jag ju slappna av, för jag vet ju nu att det inte är nåt större fel, vi kan bli gravida tillsammans. Och ett missfall gör ju inte att det blir svårare... Men men, till slut så händer det väl. Vill ju helst att det ska vara NU, men det verkar som att vi får vänta lite...

När har du bim nästa gång? :)

Det blir snart din tu också! Jag hoppas det blir till nästa bim!! :)
  • Ozzy09
    Björan skrev 2014-09-03 11:20:34 följande:

Grattis igen! :) va helt säker på att det va positivt ;) det gick ganska snabbt för dig med nu då? :)

Det här är min fjärde graviditet och jag har haft turen att bli gravid direkt alla gånger :) såg att du bodde i närheten av borås? Jag bor också i borås och har en dotter som är född juni-12 :)

Ja, detta är min tredje och det har gått på första försöket med alla.

Nämen? Bor du i Borås? Jag bor i Kinna, men jag jobbar inne i Borås. :)

Min dotter är född i Juli -12. :)
  • Ozzy09
    Björan skrev 2014-09-03 12:49:26 följande:

Vilket sammanträffande, vi bor i Målsryd ca 1mil utanför :). Jobbar också inne i borås, borås stad Kvarngatan.

Ok. Jag jobbar i mataffär! ;)
  • Ozzy09
    Fiiaaa skrev 2014-09-03 13:06:15 följande:

Å tack! Behöver lite hejarop =) nästa bim den 22:a sep, och äl nu till helgen. Håller alla tummar jag kan :)

Jag ska heja på dig hela månaden! ;) kör hårt i helgen! ;D
Svar på tråden Vi som fått missfall och vill följas åt till nästa plus!