• Ozzy09

Vi som fått missfall och vill följas åt till nästa plus!

Sommar15 skrev 2014-10-21 08:41:37 följande:

Jag är utomlands och tog ett test imorse, kunde inte hålla mig. Svagt positivt streck!

Men vågar inte hoppas... Har ett testlagrettest till med mig som jag ska försöka hålla mig till bim (fredag) med att testa med det. Testerna här är säkra först på bim+7, men vem kan vänta så länge?

Jag fattar ju att det måste vara positivt men vågar inte hoppas. Kan det vara sant?

Det är klart att det är sant! :) man får inget sträck utan hcg i kroppen. :)

Hcg nivån går ju upp varannan dag så testa igen om 2-3 dagar så ska du se att det är starkare. :)

GRATTIS till dig. jätte kul att se fler plus här i träden! :)
  • Ozzy09

Jaha, och där började man blöda! Vaknade imorse av att det var brunaktiga blod i trosorna.

Har inte kommit nytt under dagen, bara "rester" men det känns kört!

Har gått 12,5 vecka så jag trodde den största risken var över.

Ringde gynakuten som sa att det inte lät akut. Eftersom jag haft väldigt jobbig rethostan så trodde hon att det kanske kunde bero på det. Men det tror inte jag.

Fick iallafall ingen undersökning, ska ringa min bm imorgon och se om jag kan få komma dit.

JÄKLA SKIT!!!!!!!

• Ozzy09

[quote=74222622][quote-nick]Sommar15 skrev 2014-10-23 16:08:01 följande:[/quote-nick]

Usch vad jobbigt! Men det behöver ju inte vara kört. Förstår dock att du känner som du gör efter allt... Hoppas du kan få komma in imorgon och se och håller verkligen tummarna att allt ser bra ut! Kram och håll ut!

[/Ja det känns väldigt jobbigt. Jag har mått dåligt över mitt missfall och nu under denna graviditeten har jag bara konstant oroat mig att det ska vara något fel. Jag orkar verkligen inte gå igenom samma sak igen. :(

• Ozzy09

[quote=74223721][quote-nick]frippan90 skrev 2014-10-23 19:33:49 följande:[/quote-nick]

Jag har en kompis som är gravid (hon är i vecka 21 nu) hon började blöda i vecka 10-12 någongång och det var ingen fara alls!

Hon blödde ingenting i förra graviditeten utan bara den här men nu är allt bra :) så man kan blöda utan att det är något :)

Förstår din känsla precis såklart, men försök tänk att det inte behöver vara det värsta!

Massa kramar till dig och jag håller tummar och tår!

[/

Jag vet! Jag blödde ingenting heller när jag väntade dottern. Men förra gången när jag fick missfall så startade det så här med.

Men jag försöker tänka positivt, jag kan inget göra ändå. Men jag hoppas att jag får komma till min barnmorska imorgon.

Tack för alla snälla och gulliga tankar. Det värmer väldigt mkt!

• Ozzy09
    Sommar15 skrev 2014-10-24 04:00:26 följande:

Hoppas det går bra för dig ozzy09! Tänker på dig!

Jag tog ett japanskt test idag (startar mäta från 50 hcg först) och fick ett svagt plus, så mitt hopp är inte helt ute om att plussa längre. Kanske var ngt skumt med testet jag tog igår.. Får se på söndag när jag är tillbaka i Sverige och kan ta ett digitalt.

Vad kul att du fick ett plus igen! Kan säkert vara olika känslighet på olika test. Vänta tills du kommer hem och köp ett clearblue. Men du är ju garanterat gravid som fått svaga sträck! :)

Har precis kommit hem från min barnmorska. Fick göra ett urinprov för att kolla så jag inte går runt med uvi. Det var det inte. Hade också negativt på blod i urinen. Blöder man från livmodern så syns oftast blod i urinen. Men vart mitt bruna blod/flytningar kommer ifrån är en gåta. Var lite uttorkad så jag får försöka dricka mer! :) Nu får jag vänta till måndag och hoppas jag får se en livlig liten bebis på UL!
  • Ozzy09

Åh vilket starkt och fint plus!! Stort GRATTIS! Vi håller tummarna för att det går vägen denna gången! :)

frippan90 skrev 2014-10-25 07:42:21 följande:

Det här vaknade jag till för en stund sen :))

Första försöket efter skrapningen trodde jag aldrig men det blev så :) är såklart sjukt nervös nu men vill försöka att släppa det och bara njuta!!

MF = missfall

MA = missed abortion

• Ozzy09
    frippan90 skrev 2014-10-25 11:03:23 följande:

Ja det hoppas jag med :) många lååååååånga veckor framför sig nu!!

Men bara att hålla tummarna :)

Ja oja! Veckorna känns som år! Imorgon går jag in i vecka 13. Känns som en evighet sen jag blev gravid igen. Men om allt ser bra ut på måndag kommer nog veckorna gå fortare. Då all rädsla och frustration försvinner!
  • Ozzy09
    maddie85 skrev 2014-10-26 07:30:47 följande:

Åhhhhhh grattis frippan!!!!:D Gud vad kul! Att det gick på första försöket! Själv hoppas man på nästa månad

Ozzy vilken tur att du inte blödigt mer, har faktist oroat mig och tänkt på dig att det måste känts jättejobbigt att vänta, men det kommer gå jättebra!! Lycka till allihopa

Åh vad gullig du är! Ja imorgon är det verkligen dags. Äntligen! Då får jag veta!

Tänk lite extra på mig kl 8.40 så uppdaterar jag här så fort jag kommer hem! :)))
  • Ozzy09

Idag fick kag se en livlig bebis! Herregud! Ett ton sten har lossat från mitt hjärta!

Lyckan jag känner är helt underbar. Går inte att beskriva! Jag är såååå glad!!!!

• Ozzy09

Sommar15 - gör inga fler tester! Du har fått ett plus och ÄR gravid. Du gör dig själv en stooor otjänst. Jag har själv stått där flertalet gånger och funderat p

Svar på tråden Vi som fått missfall och vill följas åt till nästa plus!