• Ozzy09

Vi som fått missfall och vill följas åt till nästa plus!

carrolinea skrev 2014-09-07 19:06:06 följande:

Hej nu ör jag hemma igen :)

Kul att läs Ozzy och grattis.

Jag kunde inte hålla mig idag nät jag kom hem så gjorde ett test, men det var vid 18-tiden. Det visade ett svagt streck, men som försvann kanske efter 10 min. Men var jättesvagt, försökte ta ett kort men syntes inget på kortet. Ska testa igen i slutet på veckan om inte mensen kommer. Igår kändes det som att kroppen implementerade ngt i kroppen (tjejmagen) det lixom kramade om, har haft sura uppstötningar hela dagen.

Funderar på om jag skulle testa imorgon eller vänta till tis eller ons. Tror nästan det är bättre. Men har samma känsla i brösten som förra gången så vi får se.

Välkommen hem! :)
    Tack så mycket! Känns helt overkligt. Men har bättre känningar denna gång än förra. Illamåendet har börjat smyga sig på nu! Ska ringa min barnmorska imorgon så jag får träffa henne och prata igenom allt lite.
    Åååh, guud vad kul. Men var det ett plus innan så är det ju ett plus! :)
    Mitt var ju JÄTTE JÄTTE svagt i två dagar. Det var knappt så man såg det. Satte man ett svart/vitt filter på bilden som finns i vanliga iphone så såg man det. Tredje dagen var det mycket starkare. Dom säger ju att HCG nivån dubblas varannan dag. Testa imorgon, är det lika svagt så ta ett nytt på tisdag igen. Då borde det vara starkare! :)
    Jag hoppas såååå att det är ett litet frö som planterat sig i din mage! Men var det ett plus så är du garanterat gravid. Även ett svagt plus är ett plus! :)
    Grattis! :))

• Ozzy09
    carrolinea skrev 2014-09-07 21:12:34 följande:

Tack :) det är jätteskönt att vara hemma och att haft fullt upp hela veckan och tänkt på annat.

Sant, men har inget mer vanligt kvar har ett digitalt, kanske ska köpa ngt mer vanligt. Annars lär det märkas.

Men vågar inte hoppas ngt ännu. Min mage känns iofs fortfarande svullen så men vi får se. Om 1 v har jag ju svaret senast.

Prova det digitala i morgonurinen imorgon då. :) på har ju ditt hcg höjts en aning till iaf! :)

Jag håller mina tummar och tår tills dom blir blå! :)
  • Ozzy09
    carrolinea skrev 2014-09-08 07:17:54 följande:
    Det visade ej gravid. Vi får väl se.
    Vänta någon dag eller två till. Det kan ju hända att ditt hcg inte gått upp till idag.
    Men du testade ju ett svagt positivt igår så det borde ju vara någonting. :)

• Ozzy09
    Anonym (m) skrev 2014-09-08 12:14:56 följande:

Verkar som att mensen är på g här, en liten brunaktig flytning, inget nytt blod men det kommer väl snart :( 

Åh! :(
  • Ozzy09
    Sommar15 skrev 2014-09-08 12:28:56 följande:

Hej,

Får jag hoppa in i denna tråd? Jag har efter ma i v 13 för en månad sen äntligen börjat se lite framåt, ska skrapas imorgon och hoppas de får ut det sista då, så vi kan börja försöka igen. Har köpt äl-tester och allt för att inte missa den :)

Det är klart att du får hoppa in i denna tråden, alla är välkomna! :)
    Beklagar verkligen ditt MA. :( När man kommit till v 13 tror man ju att den "kritiska tiden" är över. :(
    Vad skönt att du ändå känner att du vill gå vidare och försöka igen.
    Hoppas att din ÄL kommer igång snabbt så att du snart får ett plus på stickan igen! :)
    Du får gärna uppdatera oss här hur det går under vägens gång. :)
  • Ozzy09

Idag ringde jag till min barnmorska och bokade in en ny tid för inskrivning.

Jag får komma dit den 24/9. Då är jag i vecka 8.

Sa också att jag ville ha ett tidigare UL än vecka 19. Hon sa att dom rekommenderar att vänta till vecka 12. Alltså i mitten på Oktober.

Men min magkänsla är bättre denna gång, det ska nog gå vägen! Hoppas jag! :)

• Ozzy09
    Anonym (m) skrev 2014-09-08 15:18:50 följande:

Hur mår du då Ozzy09? 

Jag har börjat må illa, uppsvälld mage och fortfarande stickande/brännande bröst.

Men ja är glad så länge jag har symtom! :)
  • Ozzy09
    Björan skrev 2014-09-08 16:11:12 följande:

Alltid kul att boka in första besöket :)

Jag har min tid 26/9 och är då i V.9.

Hade min VUL idag då jag hade en cysta i våras. Han såg att jag va gravid men kunde inte se nått foster. Är i V.6+3 ungefär så antingen är det för tidigt för att se eller så är det ett mf pågång. Har en ny tid om 2v, kommer bli en lång väntetid. Känns väldigt jobbigt, blir mitt tredje mf i så fall...

Nej vad jobbigt! :( förstår att din väntan kommer gå extra långsamt.

Har du fortfarande kvar symtom?

Hoppas det vill sig denna gång och att det bara var för tidigt för att se!
  • Ozzy09
    Anonym (m) skrev 2014-09-08 19:12:23 följande:

Okej! Det förstår jag att du är! :) så glad för din skull! 

Hur går det för dig då?
  • Ozzy09
    Sommar15 skrev 2014-09-08 19:21:32 följande:

Tack, det känns tungt, men just nu längtar jag bara efter att få bort allt imorgon så vi kan börja om. Känns skönt att kunna dela det med er som varit med om samma sak,

Grattis till plusset! Håller tummarna för oss alla här inne att vi till nästa sommar har varsin liten i famnen!

Ja, det är väldigt skönt att kunna prata med några som är/har varit i samma sits. Som kan peppa varandra och ge tips & råd.

Eller att man bara skriver av sig om alla tusen saker som yrar runt i huvudet, då får man oftast ett par svar iallafall. ;)

Jag håller också tummarna för att det kommer många fina plus här framöver! :)
Svar på tråden Vi som fått missfall och vill följas åt till nästa plus!