• Ozzy09

Vi som fått missfall och vill följas åt till nästa plus!

Sommar15 skrev 2014-09-26 18:51:01 följande:

Välkomna alla nya! Jag verkar ha slutat blöda nu äntligen! :) är så lättad!

Gravtest visade dock fortfarande positivt imorse (cb digital) trots att värdet var 19 i tisdags enligt blodprov. Men de kanske är superkänsliga, mer än vad de säger "officiellt" som jag förstått ska viss vid hcgvärde över 25... Nån som vet? Vill ju kunna testa med äl-tester sen men de kan ju också reagera på hcg.

Vi kommer att försöka direkt, och inte vänta in en mens. Jag har så långt mellan mina och dessutom rätt så oregelbundna så vill inte missa några chanser. Bägge läkarna jag träffat har sagt att det går bra så jag litar på dem.

Håller tummarna för oss allihop!

Känner du dig redo, så kör! :)

Är kroppen redo kommer den ta emot en graviditet igen, om inte kanske den väntar lite till.

Allt händer av en anledning. Så vill ni köra direkt så gör det. :)
  • Ozzy09

Det är klart att du ska njuta av att vara gravid, det gör jag!

Den rädslan ska INTE få ta över så att jag går miste om halvs graviditeten.

Man får leva med hoppet att det kommer gå vägen, tills motsatsen är bevisad.

Men det hoppas man ju givetvis inte på! :)

Nu hoppas jag på många plus denna månaden och många fina bebbar som kommer i Juni! :)

maddie85 skrev 2014-09-28 00:10:46 följande:

Shit! Jag förstår verkligen din rädsla. Jag kan t.om nu känna den där rädslan varje gång man torkar sig och jag är inte gravid än. Jag kände ju inte av första gången jag blödde förrän jag gick på toa, men man KAN ju faktist blöda hela graviditeten, men för mig är blod farligt!! Ja man får pina sig igenom de första veckorna, eller alla? Fan! Jag som vill njuta av att vara gravid!!!

• Ozzy09

Jovisst kan man blöda ändå, det finns många som störtblöder hela graviditeten men får ändå en frisk bebis. Tycker du ska ringa gyn eller MVC imorgon och be om en undersökning.

Det är ju faktiskt ganska vanligt att man blöder i början på en graviditet då det händer så fruktansvärt mkt så fort i kroppen.

Kram

Mesakura skrev 2014-09-30 23:20:10 följande:

Hej hoppar in här:)

Hade vad jag förstår ett missfall i helgen. Började i fredags i v 5+1 med bruna flytningar och gick under lördagen över i rött blod med små klumpar i. Nu har ju jag inte fått detta bekräftat men känns liksom inte som jag behöver det? Såna blödningar kan man väl ändå inte ha och sen fortfarande vara gravid? Låg sängliggandes halva lördagen då jag kände mig snurrig, febrig och hade väldigt ont.

• Ozzy09

Låter ju som att du har ÄL eller att den är på ingång.

Är dom sega genomskinliga eller mer tjocka vita? :)

Anonym (m) skrev 2014-09-29 23:31:32 följande:

Nu vill jag dra upp en liten äcklig sak, nämligen flytningar!

Jag väntade äl förra vecka men fick inget positivt på testen, ingen äl flytning och inga andra symptom.. Idag har det kommit och kommer fortfarande mycket flytningar, typ vita, gryniga och i stora mängder.. Inte haft så innan! Vet någon vad det kan vara? 

• Ozzy09

Hm, googl på ÄL flytningar. Minns inte riktigt hur dom "ska" vara i alla olika skeden i cykeln.

Men det låter ju som att det är någonting på gång iallafall. Har du några känningar i magen? :)

Anonym (m) skrev 2014-10-01 00:04:03 följande:

Dom är tjocka, vita och gryniga typ. Nu på kvällen var dom likadana fast mer vattniga, lite trådigt och en nyans av gult i. Jättekonstigt! 

• Ozzy09
    maddie85 skrev 2014-10-01 06:46:36 följande:

Men då kanske man ska strunta i ÄL testerna och bara lita på sin kropp, för nu börjar jag få tecken på ägglossning! Är det för tidigt att köra på utan mens emellan? Man borde ju ta det lugnt (slutade blöda förra måndagen), men jag vill börja nu jag känner mig redo!

Kör bara kööör! ????
  • Ozzy09
    Sommar15 skrev 2014-10-01 07:28:31 följande:

Idag testade jag ÄNTLIGEN negativt med cb digitalt! 7 veckor efter upptäckt MA och 3 veckor efter skrapning. Är så lättad att det äntligen är ute! Nu börjar vi försöka igen! :)

Härligt!! Hoppas det tar sig snabbt för dig! :)
  • Ozzy09
    maddie85 skrev 2014-10-01 06:51:14 följande:

Ja man får helt enkelt göra det! Man måste ju kunna njuta också! Vilken vecka är du i nu? Har du väntat med att berätta för dina nära denna gången? Jag kommer inte vara lika öppen nästa gång även om det var skönt att få stöd. Kommer berätta för min syrra men det är allt. Sambon var inte bra på att hålla sig så han berättade för alla hans närmsta vilket är många men han var så glad

Klart det kommer få vägen för alla oss här inne! Massa bebisar nästa år!!!

Jag är i vecka 9 (8+3). 1 vecka kvar sen har jag kommit lika långt som sist!

Ja, familjen vet om det och mina två allra närmsta vänner. Det känns som en självklarhet att

berätta för dom. Man vill ju ha deras stöd igen om det händer något. Och det känns inte heller jobbigt att dom vet!

Men det är ju inte kul att berätta för utomstående att det inte gick vägen. När man redan mår som sämst av allt. :/

Kommer nog inte berätta det efter UL heller. De andra får komma på det själv. Fast jag kan nog inte dölja det så länge för min mage har varit svullen länge. :) men det är mysigt men i början känner man sig bara skullen/klumpig. :)
  • Ozzy09
    maddie85 skrev 2014-10-01 09:15:43 följande:

Haha det är lätt att säga saker innan man är gravid, jag som lovade att inte göra några tecken på jobbet när jag var gravid, typ säga "åhh vad byxorna sitter hårt måste byta till större storlek"! Jag ville liksom att alla skulle veta fast jag inte fick säga något men det är ju så svårt att hålla tyst!

Ja men det är alltid skönt att få stöd om något händer, jag berättade ju för syrran och hon tog det jättehårt, hon gav mig en korg med godis, glass, chips, dip (och tusen andra sötsaker) filmer, servetter, ja allt man behöver när man är nere! Så himla snällt sen gav hon mig två-pack clearblue test som hon menade att vi inte skulle ge upp! Har aldrig blivit så glad för en present som jag blev då! Önskar att alla fick en sådan korg efter ett mf!!!

Åh vilken underbar syster! :)
  • Ozzy09
    Mesakura skrev 2014-10-01 13:27:09 följande:

Jag ringde bm idg och frågade hur man skulle göra efter ett missfall och det ändå svaret var att ta ett test om ca 2 veckor för att se att det faktiskt var ett mf och sen vänta 3 mån?!?!?! Innan man börjar försöka igen. Gå och göm dig typ... Aldrig att jag orkar vänta 3 mån utan att bli galen;) men det verkar som de hänvisar till 3 mån för att man ska bli "normal"? Alltså jag har ju hört nu att många lir gravida direkt efter mf:) låter perfekt i mina öron:)

Vilket dåligt svar du fick!! Ring kvinnokliniken och säg precis vad du känner och vill komma in på en undersökning för att kolla hur det är. Annars hade jag ringt till gyn och tjatat mig till en tid. Eller gör som jag, åk till akuten och säg att du vill träffa en gynekolog. Det finns ALLTID en gyn där på kvällar/nätter och säg att du vill göra ett VUL.

Ge dig inte om du känner att du vill ha en undersökning.

Stå på dig och ring igen!
Svar på tråden Vi som fått missfall och vill följas åt till nästa plus!