• Brumma

Det är allvar nu...

Anonym (y) skrev 2014-07-30 19:03:36 följande:
    Men vadå? Det är ju syyyyyynd om TS.
    Har du någonsin levt med ngn som misshandlar dig psykiskt eller fysiskt?

Man blir mentalt nedbruten - och det du håller på med just nu är att fortsätta med den skiten.

Fy fasen för människor som du! Jäkla mobbarfasoner!
  • Brumma
    Anonym (TS) skrev 2014-08-02 11:15:10 följande:
    Okej, och vilket ''trubbel'' riskerar jag att hamna i om jag berättar det här för tex familjerätten nu? Det var det löjligaste jag någonsin hört. ''JA, håll tyst om att ditt ex skulle kunna DÖDA ditt barn, och spela bara med tills han verkligen träffar henne och GÖR någonting, DÅ kan du lägga alla korten på bordet, det är ju inte en dålig idé alls'' eller vad? 
    Vad ölburk menar KANSKE är att berättar du UTAN BELÄGG (alltså konkreta bevis, inte bara din utsago) så KAN det tolkas som om du smutskastar pappan, ville KAN ligga dig i fatet vid en eventuell vårdnadstvist.

Familjerätten är ju dock ingen beslutsfattande instans utan skall hjälpa er föräldrar att komma överens.

Vidare så ses sällan det som ngt hinder för umgänge att ena parten misshandlat den andra föräldern (ja, jag tycker det är helt uppfuckat) utan föräldern skall vara en ren fara för barnet för att de skall vara ett hinder. Även barn vars mammor lever under skyddad indentitet pga hotbild från pappan har "rätt" till umgänge med pappan.
  • Brumma
    Anonym (Idioter) skrev 2014-08-02 11:34:30 följande:

Skit i dom trollen som bara vill provocera här. Griniga karlar säkerligen som inte begriper hur allvarlig denna situationen faktiskt är.. Hur många kvinnor som mördas av partners eller ex-partners varje år (vanligtvis efter åratal av misshandel & förföljelse)!

Om det är till någon tröst så tror jag verkligen inte att han skulle vinna något i en vårdnadstvist.

Se till att hitta en kontakt hos polisen, någon du känner dig trygg med. Anmäl allting så att det finns dokumenterat. Ingenting är viktigare än din dotters trygghet och hennes mammas välbefinnande är en stor del av den tryggheten. Jag hoppas att det ordnar sig för dig. Låt honom inte göra er illa!

Ja. Se till att spara, dokumentera och framför allt ANMÄL!
  • Brumma
    Anonym (vårdnadstvist) skrev 2014-08-02 15:23:48 följande:
    Se till att även informera alla om att du har fryst ut pappan och tänker förhindra umgänge.
    Jag är normalt en av de som brukar skrika högst när det gäller barnets rätt till båda föräldrarna. Jag blir vansinnig när mammor (för det ÄR oftast mammor) anser att barnen är deras personliga ägodel och tycker det är självklart att de inte behöver pappan lika mkt. Min mans ex tog dottern och flyttade tillräckligt långt för att omöjliggöra växelvist boende och de är ngt jag aldrig kommer förlåta henne för.

Men OM den ena föräldern misshandlar och faktiskt fortsätter att hota (här har ju faktiskt TS bevis) så är den föräldern ont lämplig att fostra barn. Det gäller oavsett om de är vårdnadstvister eller inte, en människa som anser att det är ok att misshandla sin partner är inte lämpad att släppas ensam med barnen. Min främsta uppgift som förälder är att se till att mina barn får en trygg uppväxt och att lämna dem till ngn som är ok med att misshandla och hota går tvärtemot det.

MEN, jag vet även att detta är en åsikt och inte hur verkligheten ser ut. Tillomed pedofiler får tilldömt umgänge... Och om du läser mina tidigare inlägg så skriver jag om det med... Och jag skriver ingenstans att TS ska undanhålla umgänge...

Det är viktigt att OM TS tala sanning så ska hon anmäla. Det gäller ju oavsett om det finns barn inblandade eller inte. Blir du misshandlad eller hotad så ska det anmälas, det är liksom självklart.

Om din syster eller bästa vän berättar för dig att hon blir misshandlad o hotad, eller blivit misshandlad och att personen tagit kontakt o hotat - skulle du då råda henne att vara tyst o skita i det? Eller skulle du stötta henne att anmäla? Jag hoppas verkligen på det senare för annars vet jag inte riktigt hur du är funtad...
  • Brumma
    Anonym (vårdnadstvist) skrev 2014-08-02 16:36:31 följande:
    Barnet har rätt till umgänge med sin pappa oavsett om Ts påstår sig ha blivit misshandlad eller inte. Enda "hotet" han gör är att kräva att få umgänge med sitt barn, och det räknas inte som ett hot. Inte heller att "hota" med att stämma räknas som hot.

Visst ska Ts anmäla om hon anser sig ha blivit misshandlad osv. Men blir han inte dömd så ser det sämre ut för Ts i en kommande stämning.
    HUR kan du få det mailet till att han bara vill ha umgänge? Han skriver att den dagen han träffar sin dotter blir sista gången TS träffar henne. Och att TS "vet hur det går" om hon inte är tillmötesgående. Säg så till ngn du misshandlat och de är DEFINITIVT ett hot.

Sen undrar jag var jag skrivit att pappan INTE har laglig rätt till umgänge? Jag ha tillomed uttryckligen skrivit att han HAR rätt till umgänge även om han faktiskt har misshandla TS. Ja, tom om han skulle bli dömd...
  • Brumma
    Anonym (vårdnadstvist) skrev 2014-08-02 17:12:06 följande:
    Jag ser det han skriver, att han ska vinna vårdnad och boende och att Ts kommer att bli av med allt för att hon gör så här.

Hur det går? Han stämmer henne, Ts skrev det själv!!

Han är inte dömd för någon misshandel så dra inte det kortet. Alla mynt har två sidor.

Vilket kort? Jag HAR INTE SKRIVIT att han inte har rätt att träffa barnet.

Sluta läs in sådant som inte står!
  • Brumma
    Anonym (vv) skrev 2014-08-03 12:55:31 följande:
    Låter som en otroligt kass mamma iallafall som väljer att skaffa barn med en sån man. Det är DU som valt pappan till denna bebis, ingen annan. Det är DU som valt att utsätta barnet för en våldsam pappa. DU. Så sluta lipa om hur synd det är om dig. Ditt val.
    Du har aldrig blivit misshandlad och nerbruten va?

Tycker du att det är kvinnans fel om hon blir misshandlad oxå? Trevlig människosyn...
  • Brumma
    Anonym (vv) skrev 2014-08-03 13:07:26 följande:
    Förstår jag dig rätt? Du frågar mig om jag anser att det är kvinnans fel att hon blir misshandlad, och innan jag svarat på den frågan så drar du slutsatsen att jag har en taskig människosyn baserat på vad jag tycker om saken. Som jag inte ännu svarat på?
    Nejdå. Att du har trevlig människosyn är för att du skrev att man automatiskt är en kass förälder för att man väljer att skaffa barn med en misshandlande man.
  • Brumma
    Anonym (vv) skrev 2014-08-03 13:27:03 följande:
    Jaså. Var skrev jag det då? Automatiskt?
    Det skrev du inte. Men du skrev att anledningen till att hon var en kass mamma eftersom hon skaffat barn med en sån man. Inga andra anledningar. Så eftersom du inte tig upp några andra anledningar antog jag att det inte fanns några. Och då blir det ju automatiskt på grund av det? Eller?

Nejdå. Att du har trevlig människosyn är för att du skrev att man är en kass förälder för att man väljer att skaffa barn med en misshandlande man.

Blev det mkt skillnad i innebörden?

Men eftersom du gillar att märka ord så skriver vi om meningen. Känns det bättre så?
  • Brumma

Meningarna hoppade runt lite... Såhär skulle det vara.. :D

Det skrev du inte. Men du skrev att anledningen till att hon var en kass mamma eftersom hon skaffat barn med en sån man. Inga andra anledningar. Så eftersom du inte tig upp några andra anledningar antog jag att det inte fanns några. Och då blir det ju automatiskt på grund av det? Eller?

Men eftersom du gillar att märka ord så skriver vi om meningen. Känns det bättre så?

Nejdå. Att du har trevlig människosyn är för att du skrev att man är en kass förälder för att man väljer att skaffa barn med en misshandlande man.

Blev det mkt skillnad i innebörden?

Svar på tråden Det är allvar nu...