Gravida i Stockholm med BF våren 2015
Vaniljhjärtan och diplomatiskajag! Förlåt, baby jogger city Select är ju en över/under vagn! Det var jag som var virrig! Får kolla närmare på den. Tack för tipset! <3
Vaniljhjärtan och diplomatiskajag! Förlåt, baby jogger city Select är ju en över/under vagn! Det var jag som var virrig! Får kolla närmare på den. Tack för tipset! <3
[quote=73809557][quote-nick]Bell13 skrev 2014-08-16 16:11:55 följande:[/quote-nick]
Grattis till att nya som plussat!
Det känns som att vi börjar bli rätt många i gruppen och för min del så är det svårt att hålla isär alla.. Så jag gör en bflista, så kanske det blir lättare att se vilka alla är. :)
VÅRMAMMOR 2015 - BF
1/3 Therese84, 29 år, 2:a barnet, Solna
1/4 DiplomatiskaJag, 2:a barnet, haninge
2/4 Bell13, 40 år, 3:e barnet, Solna
Jag gick in i vecka 7 den här veckan, har varit illamående hela veckan! inget kräks, men diarre. Någon som har diarre som symtom?
Men herregud! Med sonen hade jag inte ett enda symptom i början mådde toppen! Nu är det både illamående, ont i brösten och galen trötthet! Men det är väl bara stå ut för det lär väl inte bli bättre inom dom närmsta dagarna;) är i v.5+5 nu.
Härligt med så många stockholmsmammor! Vi får ju ordna en preggoträff någon gång haha!=D
Ska lägga in mig k listan ikväll när jag sitter vid datorn:) brukar inte bli bra att göra från mobilen;)
Jag är men på träffar om jag hittar dit :)
Ja jag tänker att det bara är bra med symptom;) sen hoppas ju jag innerligt att det är en tjej och att det är därför det är så annorlunda:D
ja jag har lämnat den andra tråden en stund. Tycker det blir för jobbigt med så mycket oro. Blir det missfall så finns det endå inget att göra åt saken. Det gäller att njuta (så gått de går) och vara i nuet:) sen har jag aldrig haft ett mf och kan för allt i livet inte ens tänka mig hur det skulle kännas och hur jag skulle må. Men jag tror ingen mår bra av att vara orolig och nojja hit och dit.
Var lite så jag kände jag med man lägger fokus på nåt som man inte kan göra nåt åt och då kan man fokusera på trevligare saker istället, jag går ständigt omkring och är rädd att nåt skall ske med de två små i magen men det blir inte bättre för jag bryter ner det i minsta detalj och oroar er andra.Ja men då är jag med om jag får, ni kanske hatar mig här inne med nuJa och efter med så vi får se vem som gömt sig där inne :)
Asså min mage är sjukt svullen. 7+3 idag och alla min finkläder går bort för jag ser bara väldigt gravid ut.
Vi ska snart iväg på kalas och jag hade velat ha klänning. Men det får bli jeans och tunika.
Den 25:e ska vi på vul och efter det finns det väl egentligen ingen anledning att vara hemlig. Men fram till dess ska jag försöka dölja magen så gott det går.
Jag har tänkt på en sak. Jag hade två nidblödningar med ca 48 timmar mellan. Kan det vara twins då? Har inga tvillinggener eller så men mina symptom h'r varit värre än mina 2 tidigare graviditeter. Och så denna supersvullna mage på det.....Någon som haft två nidblödningar utan att det vart twins?
Jag är gärna med i en facebookgrupp. Men hur hemlig är gruppen?
Jag får ofta "förslag" på min facebook om olika slutna grupper mina facebookvänner gått med i.
.......har gått med. Vill inte offentliggöra mig på facebook direkt. Någon som vet hur pass hemlig den kan va?
Jag var med i en hemlig bör jag var gravid med sonen och där la jag ut för en vecka sen att det väntas tillökning och de har inte kommit ut. Det går att göra så den inte ens går att söka efter utan man måste bli inbjuden av en som är med eller admin:)
Men vad heter gruppen? "Aprilmammor"?
Hej!
Jag hakar på här. Jag är gravid i vecka 7 (6+3), bf 15 april (enligt appen). Är 27 år och bor i solna med sambon.
Det här är min första graviditet, jag ringde barnmorskan dagen efter jag plussade och bokade inskrivningssamtal den 3/9.
Jag tycker det är sjukt jobbigt att inte berätta för någon, jag o sambon har bestämt att berätta efter v 12. Det är bara 3 av våra vänner som vet att vi "försöker". Igår tog vi taxi hem från en fest (drack låtsas öl, ingen märkte något) så berättade vi för chauffören att vi väntade barn, det var SÅ skönt att berätta för någon ;-D
Ähum, såg nu att Tess namn redan fanns ute. Men jag ska nog fundera lite på om feb räknas som "vår" först, känns inte roligt om jag är typ den enda med bebis i feb :P
Hej Jag vill väldigt gärna också hänga på er till fb-gruppen men förstår inte hur jag ska hitta Therese. Kan jag söka på gruppen på fb?
jenny om du bländrar lite längre bak så hittar du henne skriva sitt namn.
händer faktiskt inte så mkt alls där, rätt så tyst.
Mitt ultraljud gick jättebra och det visade att vi väntar en pojke. Nu ska vi bara vara överens om namnet också.
Vår son liksom halvsatt sa hon så det var svårt att se för henne också eftersom hon kom in snett på alla organ men det gick bra till slut.
Det var nåt datasystem som inte fungerade just den dagen så hon kunde inte räkna ut exakt datum för bf men hon sa att när jag mäter så är det enligt din senaste mens. Jag ska ringa min bm på måndag och be henne kolla, jag vill veta om jag blev flyttad fram eller bak eller om det fortfarande är samma datum.
Hej! Får man vara med här i tråden?
Bor söder om stan och ska ha en liten pojke beräknad tills 27 februari. Hur mår alla i sina gravidteter? :)