• Kpax

BF Mars 2015! :) Någon som vill följas åt?

pink76 skrev 2015-03-07 22:18:04 följande:

Han har ansökt tidigare men fått avslag, det är därför de tog honom i förvar för utvisning. Men att det kan ta flera år, nej så lång tid har man inte på sig.

Det känns så ruttet att de tar honom när han söker asyl. Han vill göra rätt för sig. Han är inte sån som gömmer sig. När barnet väl är fött så får han rätt att stanna, men de vill hinna utvisa honom innan det. Om de nu inte vill se till hans bästa så kan de väl försöka tänka på barnet o mig.

Men då är det ju meningslöst att utvisa honom, då kan han bara sätta sig på ett plan tillbaka på tisdag? Slöseri med pengar och tid, det borde de väl förstå...
  • Kpax
    ebe91 skrev 2015-03-08 04:50:19 följande:

Är inskriven på förlossningen nu, värkar med 2-3 min mellanrum :) öppen 3 cm!

Gud vad roligt! Stort lycka till nu!
  • Kpax

Jaha, sovit jättebra, inte minsta förlossningskänning. Bristningarna kämpar däremot på, härligt.

Tror jag måste uträtta något idag. Typ sy något eller städa.

• Kpax

Det KAN ha kommit en skvätt fostervatten. Men det var i samband med toabesök, så jag vet inte vad som var kiss, flytning och fostervatten isf. Det kom liksom en rejäl skvätt av något, utan att jag kissade. Såg grumligt ut i toan, och ljust ljust rosa på papperet.

Jag tog på mig en binda nu, så får vi väl se om det kommer mer, annars var det nog inget.

Jag har inte sett någon slempropp, ska den alltid komma först?

Har f.ö sytt ett underlakan, ett påslakan, ett örngott (allt av ett befintligt set vi aldrig använder eftersom vi inte har enkelsäng) och ett överdrag till spjälskyddet. Det hjälpte mitt humör att åstadkomma något.

• Kpax

Det är rätt mycket vätska, det har kommit en del i bindan, men framförallt när jag sätter mig på toan. Jag ska ringa och rådfråga förlossningen antar jag?

• Kpax

Ja, heja!

Jag skulle byta binda, och om den blir blöt (inte bara fuktig) skulle jag ringa upp igen, för då vill de ha mig på en kontroll oavsett värkar. Om den inte blev blöt kunde jag lugnt gå och lägga mig :)

Jag trodde man kunde vara hemma ett dygn om vattnet hade gått men man inte har några värkar att tala om?

Jag försöker klocka mina "värkar" (väldigt klena) med en app nu.

• Kpax
    Misty W skrev 2015-03-08 21:22:16 följande:

Heja på! Hoppas att du lyckas fylla bindan och att det går fort så du slipper ta kontrollen mitt i natten ;)

Fan nu börjar nog alla små kika ut ändå!

Ja, det vore onekligen mer bekvämt att åka in runt lunch imorgon, sambon har en välbehövlig tid hos kiropraktorn vid tolv.

Jag har tid hos barnmorskan 8.30, vi får se om det är aktuellt att gå på den :)
  • Kpax
    Sparv15 skrev 2015-03-08 23:55:44 följande:

Härligt att det börjar hända lite med bebisar som vill ut

Här händer absolut inget, jag är nu inne på femte sjukveckan vilket stressar lite. Man vill gärna ha lite ork under en förlossning. Idag kände jag mig dock lite piggare och lyckades faktiskt bli klar med ett babynest som jag planerat sy i ca två månaders tid men jag hann i alla fall.

Starkt jobbat! Några riktiga projekt har jag inte orkar med på längre, idag sydde jag ju bara några raksömmar, orkade inte ens nåla skiten. :)
  • Kpax

Förlåt att jag spammar, men jag kan inte sova nu pga värkarna.

Sov lite, men vaknade hela tiden, och när jag bestämde mig för att gå upp rann det som fan, nattbindan hade inte en chans.

Nu står jag i duschen och klockar värkar, första gången jag har glädje av att telefonen är vattentät.

Värkarna är absolut hanterbara även utan speciell andning, men med tanke på hur tätt de kommer (1,13-2,20 mellan) börjar jag tro att jag inte kan vänta till klockan sju. Det känns som att det blir värre relativt snabbt.

• Kpax
    LillLouise84 skrev 2015-03-09 02:05:39 följande:

Ännu en natt med dålig sömn. Dessa fruktansvärda sura uppstötningar. Med dottern hade jag halsbränna två dagar under hela graviditeten. Nu har jag haft det konstant i minst två månader. Vaknar stup i kvarten av de där sura uppstötningarna och mår skit, fast jag tagit två omeprazol idag. 12 dagar till bf och inte ett tecken på att något ska hända.

Jag tyckte att det hjälpte att inte äta något sista timmarna innan jag gick och la mig, men det kanske du redan testat?

Värkarna har längre mellanrum nu, 4-5 minuter, men är starkare.
Svar på tråden BF Mars 2015! :) Någon som vill följas åt?