• Kpax

BF Mars 2015! :) Någon som vill följas åt?

Allt detta prat om vin. Gud vad gott, jag älskar rött! Men nu lär det väl räcka med en klunk innan omdömet försämras så pass att jag inte litar på att jag kan hantera mitt barn, hehe. I sommar däremot, då är hon större, jag är mer van, och det passar skitbra med svag sangria!

• Kpax

Jag tror också det blev bebis för Lavish, hoppas hon snart orkar logga in och berätta! :)

• Kpax
    LillLouise84 skrev 2015-03-06 19:35:15 följande:

När jag fick dottern hade jag köpt förlossningsbindor på apoteket. Men jag blev kvar på BB i tre dagar och där fanns fri tillgång till "blöjor" och på tredje dagen så hade blödningarna lugnat ner sig och jag klarade mig på dagarna med vanliga bindor, men på nätterna använde jag förlossningsbindorna bara för att jag hade de hemma.

Jag antar att vi blir kvar två dygn (om inget är fel), och jag ska undersöka möjligheten att få med ett par bindor hem att ha första nätterna om jag blöder mycket. Då hinner jag (eller sambon) köpa på apoteket, bra att veta att det finns att få tag på!
  • Kpax
    linnis83 skrev 2015-03-06 19:48:19 följande:

Så där ja, slutjobbat för min del!

vändningsförsök på måndag och om det inte lyckas och det blir snitt så är bebis här om ca 2 veckor. Iiiiih!

Spännande!

Och skönt att du får vara hemma och vila nu :)
  • Kpax
    Lavish skrev 2015-03-06 22:22:51 följande:

I onsdags kväll 21.50 kom vår lilla flicka ut! 4240 gram och 51 cm. Det gick väl ganska bra, bättre än förra gången eftersom det gick så pass mycket fortare, men blev en del komplikationer då moderkakan inte ville komma ut (igen) och navelsträngen gick av så hann blöda en hel del innan läkaren kom, körde upp handen i livmodern och drog ut den manuellt. 

Nu är vi hemma och mår väl bra efter omständigheterna. Lillan är hungrig och tuttarna gör ont, men vi ska nog klara oss, hon är fin och frisk förövrigt. 

Har det hunnit bli några fler bebisar? 

Grattis!!

Skönt att det gick så pass bra ändå, och hoppas att du inte mår allt för risigt.
  • Kpax
    Mimipig skrev 2015-03-07 04:03:57 följande:

Här är en till som inte kan sova. Det jag fasade mest för har hänt: jag har blivit sjuk. Vaknade med ont i halsen, min sista arbetsdag igår fredag. Under dagen eskalerade det och jag stack till läkaren och tig halsprov, som inte visade något, men så kom jag dit för tidigt för ett säkert resultat, tyckte de. Två v till bf, så jag hoppas så att jag hinner bli frisk. Låter smått hypokondrisk va? Jo. Jag har följt alla rs-virus-, influensa- och kräksjukerapporter slaviskt och undvikt sjuka människor till max, tom skickat hem snoriga och hostiga människor från jobbet. Trodde jag klarat mig, men så sista dan bland folk... Känner mig så himla ledsen och orolig.

Åh vad tråkigt!

Men hoppas det stämmer det där att man blir frisk när man ska föda, och din kropp har ju faktiskt två veckor på sig. Men inte kul ändå såklart!
  • Kpax

Jag kan inte sova.

Vaknade av en så rejäl sur uppstötning att det var mer som en spya i munnen. Fy faaan. Gjorde skitont och orsakade hostattack.

Jag har drömt en massa förlossningsrelaterade grejer också, inget positivt. Nu har jag tagit en omeprazol och tänker sitta upp tills den verkar, men ingen idé att gå tillbaka till sängen mer.

Jag har börjat noja över att bebisen är slö. Hon rör sig fortfarande, men jag tycker att hon verkar trött och seg. Borde jag åka in och få en ctg-mätning? Är era lika aktiva på sluttampen, eller har era tidigare varit det om ni har ett par veckor kvar nu? BF +2 idag.

• Kpax
    ebe91 skrev 2015-03-07 05:04:40 följande:

De flesta dagar har bebis varit lika aktiv som vanligt, o har den varit lite mindre aktiv har jag lätt kunnat få igång den genom att ligga på sidan eller så. Max tagit ngn timme. Men är man orolig ska man prata med dom på förlossningen, var själv in för kanske 3-4 veckor sedan. De hann knappt koppla CTG innan bebis började göra volter igen, o hade då varit slö i 2 dygn...

Jaha, bf+8 idag o inte har det hänt mkt efter att slemproppen lossna igår. Samma molande mensvärk som jag haft i drygt 1 vecka... Hoppas ju på bebis i helgen!

Usch, man blir ju orolig och nojig. Hon har haft lugna dagar förut, och hon rör sig när jag buffar på henne, fast jag upplever henne som slöare. Jag får ringa om hon inte piggnat till på ett par timmar.

Bara för att jag skriver det här börjar hon röra sig mer nu, så jag hoppas att hon är på gång :)

Jag har också molvärk nu, och har haft i natt. Men som du säger kan man ju gå med det hur länge som helst. Har tagit en alvedon så får vi se om det släpper :)
  • Kpax
    Trollunge85 skrev 2015-03-07 07:10:21 följande:

Jag har vaknat över just sådana uppstötningar några gånger den här veckan. Inland lägger jag mig för snabbt efter jag tagit min tablett = det hjälper inte alls och jag får nästan panik och så får jag ta en eller två till.

I natt har jag sovit men samtidigt varit mycket vaken och känt på bebisen. Den har legat väldigt uttryckt med rygg och rumpa i magen så jag har börjat fundera om den slutat vara fixerad oh hoppat upp igen. Kändes som så mycket bebis alternativt att det är ett jättebarn där inne.

Jag tycker att min också verkar ha himla stor rörelsevidd för att vara fixerad, men jag ska inte börja noja över det också nu! :)
  • Kpax
    Tussludd skrev 2015-03-07 07:18:45 följande:

Grattis Lavish!

Känner igen det där med att vara nojjig. Var in och kollade en gång i v33 nör jag tyckte att det var helt annorlunda rörelser i magen. Lojt och slött och färre typ. Men så fort ctg var påkopplat började den leva om som vanligt. Min BM sa att om man själv har haft en stressig/aktiv dag kan bebisen också påverkas av det någon dag efter. Men jag är ändå en förespråkare av att kolla upp en gång för mycket. Om du känner dig orolig så är det väl ide att kolla.

Ja det vore fruktansvärt om man varit orolig men struntat i att ringa, och så var något fel.

Men hon rör sig rätt mycket nu, så jag börjar lugna mig!
Svar på tråden BF Mars 2015! :) Någon som vill följas åt?