• Kpax

BF Mars 2015! :) Någon som vill följas åt?

tovemaja skrev 2015-03-19 12:34:45 följande:

Så jäkla skön förmiddag! Vad lite sömn kan göra ändå?! Sov i alla fall en 6 timmar inatt... Efter frukost och dusch (!!) gick vi ut på en lååååång promenad jag och lillgrabben. Han somnade och sover än i vagnen.. Så jag har hunnit med att käka lunch, skriva dagbok och slappa i solstolen. Det är guld att få barn i mars!!

(Dock har jag fortfarande ont "där bak" vid nummer två... Men det känns också lättare efter lite sömn!)

Jag får sota för min goda nattsömn idag. Hon sover ca tio minuter i streck, sedan ska hon ha bröstet. Nåja, förr eller senare blir hon väl utmattad?!

Hur långt /länge törs du gå? Jag är rädd för att underredet ska paja om jag går ut för hårt, har en del tyngdkänsla, och bäckenbotten är verkligen inte kry.
  • Kpax
    tovemaja skrev 2015-03-19 13:59:43 följande:

Jag vågar gå 1,5 timmar i terräng för känner inte alls att det påverkar läkningen...men det är ju också snart tre veckor sedan min förlossning. Dock ser jag till att ha ammat precis innan och går betydligt kortare om han verkar tjurig! Men oftast somnar han fint i vagnen.. Går ca 2ggr/dag.

Folke hänger på mig i sin babybjörn nu i eftermiddag.. Det tackar armarna för! Vi har också just börjat med napp vilket brösten tackar för!

Oj! Hoppas jag också kan och vågar gå så långt om nån vecka, måste göra mycket för viktminskningen tänker jag, jag har ju inte gått långpromenader på många månader. Efter promenad nummer två (20 minuter) kände jag mig helt slut i ryggen, det märks att muskelkorsetten inte är i så bra skick, jag ska försöka tänka på det.
  • Kpax
    JhjärtaK skrev 2015-03-19 15:33:35 följande:

Nu är töserna här

De kom ut igår med planerat snitt och allt gick toppen! Två rätt så rejäla tvillingar på vardera knappa 3 kg .

Snittet var en bra upplevelse och iom att jag inte ammar så kan jag få ordentlig smärtlindring vilket är toppen! Det här dygnet på bb har varit så jäkla vilsamt och inte alls som när dottern föddes och vi var osäkra förstagångsföräldrar som kämpade med en mycket krånglig amning. Denna gången är det smooth sailing och de tar flaskan väldigt bra och är tydliga med när de vill ha mat (ger dem mat var 3,5-4 timme om de inte sagt till innan).

De mest sover, äter och bajsar och är helt fantastiska

Åh hurra! Grattis! :)
  • Kpax
    Nixe skrev 2015-03-20 00:06:13 följande:

Här är han också, lite lik figurerna i Snobben med sitt runda lilla ansikte :)

Nämen så söt!

Tycker inte alls att du ska ha dåligt självförtroende, din kropp har just producerat ett friskt barn, det är ju fantastiskt! Hoppas amningen kommer igång om det är så du helst vill mata ditt barn, annars går det säkert lika bra med ersättning :)
  • Kpax
    Mullan skrev 2015-03-20 04:29:55 följande:

Bf 12/3.

Värkarna startade runt tiotiden ikväll. Var inne på fl vid kvart i 4. Då med 3 min mellan värkarna. Öppen 6 cm. Har fått spinalbedövning nu och dom tar hål på hinnorna om en stund. Snart är det min tur med bebismys<3

Wohoo! Härligt! Stort lycka till nu, jag blev nästan lite gråtmild (hormoner hormoner). :)
  • Kpax

Vi är lite ur fas i natt efter flera timmar gråt, blöjbyten och snuttande igår kväll.

Det går inte att flytta henne många millimeter från mig utan att hon vaknar, och det gör att jag på min höjd kan slumra. Jag måste hålla koll så hon inte får något över ansiktet eller blir för varm, åh, att hon inte bara kan ligga i sitt babynest några timmar...

• Kpax

Jag känner igen det där med att partnern sover sig igenom nattkrånglet. "I natt har hon sovit hela natten va?" Eeeh... Nej.

Än så länge stör det mig inte. Det är bara jag som kan amma, och då kan jag lika gärna byta blöja också. Men fan ta honom om jag måste vara vaken på nätterna när jag börjar jobba!

• Kpax
    Cymi skrev 2015-03-20 09:07:48 följande:

V.40 idag. Inviger veckan med de första förvärkarna som gör pissigt ont, känns som massa mensvärk och hållt på i en halvtimme nu, vill inte veta hur riktiga värkar känns, kan inte vara mänskligt...

Det sjukaste är att jag glömde smärtan på typ två minuter. Hjärnan är fantastisk!

Hoppas det drar igång nu så du slipper ha ont längre än nödvändigt :)
  • Kpax
    ToveS skrev 2015-03-20 10:38:26 följande:

Jag själv får lön 27e tex, min dotter fyller 22e och hon har då alltid fått presenter. Får lära min far att vara lite mer försekommen med sina presenter och handla innan pengarna är slut! På tal om dumma karlar och min far så har mina föräldrar tajmat att åka till Tyskland idag till söndag, så de missar dotterns födelsedag samt att ta hand om dottern om jag ska föda... De ville att jag skulle passa deras katter (åka och mata och umgås med dem 3ggr/dag) denna helg, samt passa min yngre bror/ låta han bo hos mig (han har downs) som bor hemma. Min syrra ryckte in och tog på sig uppdragen innan jag hann explodera... Kan tillägga att mitt bf är 24, min dotter som fyller 22e var också beräknad till 24e...

Mimipig ja hur ska man inte bli stressad i din sits.. Och hur ska du slappna av/skingra tankarna, jag kan inte ens det ändå.. Gå på bio? Boka kompisträff med fika, sov.. Det är inte lätt!

Folk alltså, man blir fan helt matt. Skönt att din syster kunde ställa upp!
  • Kpax

Jag tror jag fått framfall, det känns inte alls som det ska down there. Gör väl inte ont precis, men det känns fel och lite obekvämt. Som att livmodern sjunkit och ligger precis innanför slidmynningen. Jag hoppas det går till sig av sig självt :(

Svar på tråden BF Mars 2015! :) Någon som vill följas åt?