Inlägg från: Astilbe |Visa alla inlägg
  • Astilbe

BF Mars 2015! :) Någon som vill följas åt?

Måste fråga: amningskupor och amningsinlägg är det olika namn för samma sak eller vad skiljer dem åt?

• Astilbe

Tycker det är dösvårt att hitta fina bebiskläder. Är inte så förtjust i allt för skrikiga färger utan tänkte köpa mer i vitt, benvitt, grått etc Någon som vet någon nätbutik som har denna stil till bebisar?

• Astilbe
    Mimipig skrev 2015-01-13 17:43:01 följande:
    Jag tycker som du och är inte så förtjust i vare sig grälla färger eller en massa bilder, nallar, bilar, hello Kitty eller andra tryck på kläderna. Newbie har fina kläder (finns även på Kapphal sa någon), Lindex hade lite som var neutralt och spana in myonly.se - allt är vitt och/eller svart.
    Tack för tipsen! Ska genast kolla upp!
  • Astilbe
    Nixe skrev 2015-01-13 18:38:20 följande:
    Ja när jag frågade om man är utan bebis och partner ngt på uppis så såg läkaren helt halvt förskräckt ut och var snabb med att försäkra att de "INTE jobbar så här, snarare tvärtom" :) Sen kan det ju i värsta fall bli så att bebisen kan behöva lite andningsstöd efter ett snitt och behöver den ligga i cpap en längre stund blir det ju att man delas oavsett men då är ju iaf pappa och barn ihop. Såna små skruttar har vi ju hos oss dagligen på jobbet så det är ändå ngt jag är beredd på men finns inga problem med barnet är man alltid tillsammans där jag ska snittas så det känns himla skönt!
    Astilbe skrev 2015-01-13 17:27:11 följande:

Tycker det är dösvårt att hitta fina bebiskläder. Är inte så förtjust i allt för skrikiga färger utan tänkte köpa mer i vitt, benvitt, grått etc Någon som vet någon nätbutik som har denna stil till bebisar?

Jag är lite likadan, jag gillar jordnära färger och så (grå, brun, beige, vit och blått) och gillar inte alls en massa tryck och vassa färger. Trodde jag skulle älska allt från PoP men när jag var där blev det bara strumpor :-/ Jag har köpt det mesta på kappahl och Lindex, ngt plagg på H&M också. Man får leta lite men det finns fina grejer :)
    Precis - naturfärger är så himla fint! Ska ta en titt på Kappahl och Lindex då!
  • Astilbe
    Skumbollen skrev 2015-01-13 18:46:14 följande:
    Min favoritbutik är next.uk, snabb leverans, billigt och fin kvalité, dessutom kan man få faktura från klarna och se priserna i SEK. Toppen!
    De har jag helt glömt bort. Ska absolut kolla upp! Tack!
  • Astilbe

Tyckte himla synd om mig när jag fick lunginflammationen men nu har jag tydligen hostat sönder ett revben. Har fått en spricka som gör att det är störtomöjligt att sova på någon sida och sover jag på rygg känns det som att jag kvävs av magen och att sova på mage är ju uteslutet just nu. Usch - så fort jag gick in i tredje trimester så kom en himla massa krämpor. Så - behövde gnälla av mig lite...

• Astilbe
    Kpax skrev 2015-01-13 20:52:31 följande:
    Nej fy vad jobbigt! Det är svårt nog att ligga skönt även med hela revben, stackare.
    Ja, typiskt nog så sover jag ju egentligen bra just nu för första gången på nätterna. Inga toabesök eller sparkar som väcker mig - däremot revbenet... Tack! Behövde lite sympati. (Min man har ju sagt i en vecka att det kanske var min behå som satt tajt och gjorde ont, så han har fått sig en känga efter att jag fått veta att det faktiskt var en spricka
  • Astilbe
    LillLouise84 skrev 2015-01-13 21:05:03 följande:
    Åh fy fan vad ont det gör för dig nu! Jag gjorde samma grej i typ graviditetsvecka 34-36 med dottern. Jag hostade och nös samtidigt så jag spräckte revbenet, jag låg i fosterställning på golvet och kunde knappt andas av smärta första timmen. Natt nr två var värst för mig då stod jag och kramade fönsterkarmen och grinade för jag visste inte vart jag skulle ta vägen. Det enda som lindrande var vetekudde och kylklamp varannan gång på sprickan. Rekommendationen jag fick på 1177.
    Ja, det värsta är att det bara har blivit värre för varje dag. Hoppas verkligen att smärtan vänder snart för nu närmar det sig min smärtgräns. Vet inte vad jag hade gjort utan min värmedyna - det är det enda som har lindrat lite. Får nog tests kylklamp också om det blir värre...
  • Astilbe
    LillLouise84 skrev 2015-01-13 21:45:19 följande:
    Usch och fy! Jag lider med dig. Tydligen kan bebisen sparka av revben också om man har otur. Det värsta är ju att man inte kan få något smärtstillande heller som gravid, eller Alvedon kan man ju ta men det hjälper inte så mycket. Hoppas smärtan ger sig snart för dig
    Tack! <3
  • Astilbe

Ni som ska ha kejsarsnitt: i vilken vecka blir ni kallade på samtal där ni även får datum för snittet? Vet inte riktigt hur det fungerar. Har inget datum än men min barnmorska kunde läsa i min journal där läkaren har skrivit in att jag ska ha kejsarsnitt. (Vilket känns viktigt om allt skulle starta för tidigt...)

Svar på tråden BF Mars 2015! :) Någon som vill följas åt?