Inlägg från: Astilbe |Visa alla inlägg
  • Astilbe

BF Mars 2015! :) Någon som vill följas åt?

Kpax skrev 2015-01-19 21:58:48 följande:
    Fan, gördel glömde jag bort nu när jag näthandlade för femtioelfte gången. Har hört att det ska vara bra, men har inte läst om någon speciell.
    Känner igen det där. Vet inte hur många nya saker som jag kommer på att jag har missat när jag har läst här. Det är dyrt att följa sådana här trådar
  • Astilbe
    Misty W skrev 2015-01-19 21:59:56 följande:
    Ok, då kanske jag ska kolla lite på det.. Snittades med barn nr.2 ovh hade ingen aning. Blir snitt igen och nu när jag närmar mig 30år så kanske jag birde ta hjälpen ;)
    He he. Känner lite likadant. Är 32 så kan nog också behöva all hjälp jag kan få
  • Astilbe
    Kpax skrev 2015-01-20 03:12:58 följande:
    Ja verkligen! Men när man handlar åt sitt barn (speciellt första kanske) är det lätt att rättfärdiga även de märkligaste inköp (blöjhink för 900kr eller vagn för 11.000kr?), mig själv hade jag väl aldrig lagt de här pengarna på, haha :)
    Det värsta är om det är (som i mitt fall) första barnet plus att mannen är väldigt dåligt insatt i vad som behövs. Då ligger plötsligt alla beslut på mig och det blir ju livsfarligt. Fast tycker iofs att alla inköp hittills har varit riktigt bra (förutom möjligtvis en pappabok till min man. Där stod det i ett helt jäkla kapitel om vad man inte behövde köpa in för saker.
  • Astilbe
    snö 81 skrev 2015-01-20 07:19:52 följande:
    Det ska även vara bra efter en vaginal förlossning också då det stärker bålen som annars är lite svag. Våra magmuskler ligger ju inte direkt där dom brukar och en gördel hjälper att stabilisera.

Hade ingen efter jag fött dottern, men har fått tips från flera att skaffa det denna gång så jag tänker testa.
    Vad smart! Ja, herregud - jag kan inte ens sätta mig upp från rygg till mage i sängen längre. Måste resa mig på sidan. (När jag tänker efter så är det precis så min farmor också gör :-O Ska nog skriva ner gördel till BB-väskan. Kom garanterat att glömma den annars.
  • Astilbe
    LillLouise84 skrev 2015-01-20 13:26:08 följande:
    Det måste vara skönt med en partner som är engagerad i inköpen. Min make tror att den perfekta syskonvagnen kommer att ramla ner från himlen den dagen vi behöver en. Likadant med alla andra barngrejar han tror att allt löser sig själv. Jag är en list och planeringsmänniska och han har planeringsfobi tror jag.
    Ha ha! Det där var en klockren beskrivning av mig och min man.
  • Astilbe
    Villhaenbebbe skrev 2015-01-26 19:53:56 följande:

Jag var också hos BM idag, killen ligger med huvet neråt men inte fixerad :)

Hjärtljuden låg på 140 och allt var toppen!

Men jag fick idag veta att jag är RH negativ, någon fler som är det? Vet att det är ovanligt att man bildar antikroppar, men blir ändå lite nojjig.. Min BM trodde hon hade nämt det så det var därför jag fick veta så sent.

Jag är också RH-negativ. Blev lite nojig i början innan jag förstod helt vad det var men eftersom detta är min första graviditet så händer inte mycket mer än att de kontrollerar barnets blodgrupp vid födseln och då får jag ev en spruta om det behövs. En sak som är bra att veta är att om du skulle råka ut för en olycka och skada dig är det bra att prata med barnmorskan för att se om du skulle behöva få en spruta redan då.
  • Astilbe

I dag var jag och mannen på ett 3D-ultraljud. Kändes så himla kul att slippa göra ett ultraljud med ångest för att något inte ska vara rätt (har gjort bla hjärtultraljud och även om det är underbart att se barnet så är de undersökningarna så himla påfrestande mentalt). Detta ultraljudet var iaf det mest fantastiska jag har varit på. Är inte någon lipig person av mig men det var hemskt vad jag fick någonting i ögat när vi kunde se vår tjejs små läppar och näsa. Tänk - nu är det inte lång tid kvar tills vi har våra små!

• Astilbe

Vilken natt! Vaknar av att min man väcker mig och säger att jag blöder jättemycket. Så jag får panik och rusar upp på toa men ser ingenting. Visade sig vara min man som har drömt och pratat i sömnen. Själv har jag inte sovit på två timmar efter det adrenalinpåslaget...

• Astilbe

Tack för alla kommentarer om min mans läskiga sömnprat. Nu är vi iväg på spa. En julklapp från min man (så han förläts väldigt snabbt för nattens incident...

Ang cravings så har jag haft det hela graviditeten. Första halvan var det sura gröna äpplen som gällde. Men sen strejkade magen som inte gillade fem äpplen om dagen... Efter det har jag varit galen i färskpressad apelsinjuice. Men det blev lite för mycket av det också då tänderna började ila efter någon månad. Nu är det i stället isglass som gäller. Det kan väl kroppen inte klaga på...?

• Astilbe

Behöver lite råd. Har ju haft sammandragningar på kvällarna sen säkert tio veckor tillbaka, men den senaste veckan får jag plötsligt mensvärk samtidigt. Värken sitter mest i ryggen men även lite i mage/ljumske. Värken är konstant så den kommer inte och går i takt med sammandragningarna men jag har ingen mensvärk när jag inte har sammandragningar. Något man ska kolla upp eller bara vanlig träning för livmodern?

Svar på tråden BF Mars 2015! :) Någon som vill följas åt?