Inlägg från: snö 81 |Visa alla inlägg
  • snö 81

BF Mars 2015! :) Någon som vill följas åt?

Teresiat skrev 2014-10-14 07:15:07 följande:

Jag har en fråga! Åkpåse till vagn. Hur många månader är bäbisen för att ligga i en sådan innan bäbis blir för stor? Den jag kikat på är 110 cm lång...

Jag använde åkpåsen till min dotter till dess att Jon slutade sova på dagen när hon var 2.5 år. Även om den inte räcker hela barnet är den jätteskön för större barn också. Fotsäck som finns till många sittvagnar är inte i närheten lika varm och skön, den skyddar mest mot vind.

Men så bor ju jag i Norrbotten också där vi har vinter många månader per år. I södra Sverige kanske åkpåsen inte används mer än kort tid när bebis är pytte?!
  • snö 81
    Kurona skrev 2014-10-14 10:03:29 följande:
    De brukar inte växa ur åkpåsar, min son är vääääldigt lång för sin ålder, 22 månader gammal och 98 cm lång. Men de flesta barn kan sitta i en åkpåse så länge de kan sitta bra i en sittdel :) Min son föddes i december också, så vi hade mycket nytta av åkpåse. Men det kan vara bra att inte ha en för varm åkpåse, för då kan inte bebisen ha så mycket kläder på sig, och man vill ju gärna kunna ta upp dem några minuter utan att de förfryser. I mars så bör ju kylan vara övergående också. 
    Jo i mars är det ju på väg åt rätt håll. Men sen när det blir höst behövs den ju igen.
  • snö 81
    mizzidus skrev 2014-10-15 08:15:16 följande:
    fogbältet funkar inte ett skvatt på mig, jag har fått stannat hemma från jobbet tack vare ryggen, ska kontakta barnmorskan idag och kommer troligtvis bli sjukskriven för jag kan inte jobba med den här smärtan :(
    Så tråkigt att få ont redan så pass tidigt i graviditeten, går in i vecka 19 imorgon så är inte ens halvvägs men men ungen mår bra tror jag så alltid något! 
    *suck*
    Usch vad jobbigt!

Jag har fått galet ont i svanskotan, precis som förra gången, och med ett sittande kontorsjobb är det en plåga för rumpan.

Ska ta upp det nästa gång jag går till BM om två veckor så får vi se vad hon säger.
  • snö 81
    Evening primrose skrev 2014-10-15 20:27:17 följande:

Sommsrstad

Har Trygghansas barnförsäkring, anses bäst.

Hade deras gratis gravidförsäkring sist men ska ta betalvarianten nu, som du säger. Billigt i jämförelse med vad som kan hända.

? Lilla E ?
    Men för att kunna teckna den gäller det att du aldrig haft några som helst problem med hälsan tidigare.

Jag försökte teckna den försäkringen när jag väntade dottern, men eftersom jag haft högt blodtryck som ogravid täckte inte försäkringen nåt överhuvudtaget. Så jag sket i det då och gissar att det skulle vara samma nu.
  • snö 81
    JhjärtaK skrev 2014-10-17 07:03:15 följande:

Igår var jag på UL (igen smile1.gif ) och allt var bra med bebisarna! Om läkaren gissade så tror hon att det är två tjejer där inne smile1.gif

Här är en bild på tvilling ett och tvilling två.

phpQB5gr513437.jpg

Vad gulligt, det ser ut som att tvillingen till höger håller för öronen :)
  • snö 81
    JhjärtaK skrev 2014-10-17 13:16:46 följande:
    Haha, javisst gör det smile2.gif tvillingen till vänster kanske sa något dumt smile5.gif
    Kanske retades ;)
  • snö 81
    Önskaretttredje skrev 2014-10-17 14:37:34 följande:
    Åh va duktig! Kanske skulle försöka mej på nått sådant:) Lär ju ta de 22 veckorna jag har kvar o få till en sån fin filt:)
    Haha, för mig skulle det nog ta mycket mer än 22 veckor :)
  • snö 81
    Skumbollen skrev 2014-10-17 17:10:45 följande:
    En barnvagnsmobil då? Gjorde en till sonen och denna var till systersonen. Ett djur tar en tv-kväll ungefär :)

Googla bara virkad barnvagnsmobil så kommer det massa inspiration, eller googla söta djur virka.

Det hinner ni på 22 veckor :)) phpCrrxmE75992.jpg
    Haga, jag tror du har aningens höga tankar om mig och mina kunskaper i hantverk ;)
  • snö 81
    Misty W skrev 2014-10-18 14:18:23 följande:

Va kul att ni får så fina bilder och vet ungefär vem ni väntar på. Jag håller på att bli knäpp av nyfikenhet. Jag har inte Rul förns den 27/10 och det är ju 100år tills dess. Kommer gå in i vecka 21 dagen efter RUL.

Hade ni köpt nått till era små i magen? Jag har köpt en vagn av en kompis som jag bara längtar efter att få ta hem. Även ärvt/lånat en spjälsäng av en vän, eftersom vi gjorde oss av med allt efter sonen då vi bästämt att 2 barn räcker . Just nu känns det inte så jätte smart efter som vi nu 5 1/2 år senare väntar 3:an iallafall.

Jag budade hem en lite. Fleeceoverall på Tradera så det är väl det vi äger såhär långt. I övrigt måste vi köpa rubb och stubb trots att vi tillsammans redan har 3 barn.

Just nu är mitt stora problem jacka till vintern. Har letat överallt och beställt flera jackor på nätet utan lycka. Vi har börjat ha minusgrader här uppe redan så det känns rätt angeläget att hitta en jacka.
  • snö 81
    Lejonhierta skrev 2014-10-18 19:11:54 följande:
    Jag köpte denna i svart, var enda färgen som fanns i min stl då jag beställde. Gillar att det är dragkedja i sidorna som kan öka vidden. Bra armlängd för mig som har ganska långa armar... www.bonprix.se/produkt/mammamode-vinterjacka-moerk-olivgroen-970298/

Åh, Bon Prix har jag missat. Har nog kollat alla andra som säljer mammakläder på nätet.
Svar på tråden BF Mars 2015! :) Någon som vill följas åt?