Trollunge85 skrev 2014-10-13 09:12:23 följande:
snö jag gillar också klänningar och leggings men vissa av dem har jag inte använt på ett tag just för att jag blev så väldigt gravid i dem (när jag fortfarande dolde magen på jobbet) pga skärningen. Blir att börja använda dem igen nu. Dock har jag haft mer sommarklänningar och mest kjol på vintern så jag behöver uppdatera garderoben lite nu så jag inte behöver köra gravidjeans bara. Vill ju gärna variera lite :)
tovemaja jag tänker också att jag kommer vara trött på gravidkläder till våren även om jag just nu ser fram emot att börja köpa lite. Vill hitta åtminstone en lite mer festlig klänning som jag kan ha till julhelgen och i övrigt vet jag inte riktigt vad jag vill ha. :) Men det löser väl sig. Känner att det här med barnvagn är ett betydligt större bekymmer. Ska man satsa på ny eller begagnad? Kommer det komma syskon tätt vilket gör att vi inte kan använda samma vagn till nästa utan måste satsa på syskonvagn eller kommer det ta lång tid och då kan vi lika gärna köpa en ny som håller för åtminstone två omgångar barn? Och då har jag inte ens kommit till märke.
Ni som är omföderskor, hur gjorde ni med vagn till första och är det samma vagn ni har till andra eller sålde ni den vidare? Känner ni att ni gjorde rätt val?
Jag älskar att köpa kläder, även när jag är gravid. Även om dom inte blir använda mer än under en begränsad tid vill jag ändå känna mig fin och det gör jag inte i mina vanliga kläder som inte är anpassade för mage och gigantiska bröst :)
När det gäller vagn så köpte vi en ny vagn innan dottern föddes. Den var perfekt som liggvagn, men bedrövlig som sittvagn så den sålde vi på blocket när hon var 8 månader och köpte en ny sittvagn. Den sålde jag sen vidare när hon slutade sova i vagn på dagen.
Nu inför kommande barn har vi inte en endaste liten sak kvar så det blir att köpa allt på nytt, men denna gång hoppas jag kunna hitta en fin vagn begagnat på blocket. Nya vagnar är så jävla dyra och det känns inte värt det