BF Mars 2015! :) Någon som vill följas åt?
Idag blir vår lille pojke fem månader. Det har gått så fort och just nu njuter jag mer än tidigare att vara hemma med honom. Skrik för att han är trött men vägrar somna är inte lika jobbigt längre. Jag vet ju att det går över och att han kommer somna tids nog och sen vakna med världens största leende för att han ser mig. Det är så underbart!
Vi har fortfarande inte introducerat annan mat än amning och men är inte säker att vi kommer hålla det till sex månader för nu har han börjat vara mer intresserad av att bi äter. Sittdelen till vagnen satte vi dit för två dagar sen för vi har knappt använt vår vagn på en månad eftersom han inte vill vara i den. Nu stortrivs han för att han kan se allt som händer omkring honom och än så länge är det inget skrik i vagnen utan han tittar runt och sen somnar han och sover riktigt bra. Vi har till och med åkt buss med vagnen.
Sen när det gäller rutiner. Ibland tror jag vi har det men annars inte. Somnar för natten nån gång mellan halv åtta och tio (ibland bara en tupplur om det är vid halv åtta och då är det tio, halv elva han somnar för natten) och sen är det amning några till flera gånger fram till sju, åtta-tiden (räknar inte amningstillfällena utan han får bröstet och sen somnar jag om). Sen brukar vi hinna dra oss i sängen och småprata innan han ligger på skötbädden på golvet i badrummet och jollrar medan jag gör mig iordning och han görs iordning för att sen fixa frukost till mig. Efter lite lek är det sen dags för honom att äta och sova igen (två timmar senare ca). Sen beroende på hur länge han sover kan det bli en längre sovstund direkt efter jag ätit lunch eller lite senare på eftermiddagen (framåt två) Att den blir längre beror oftast på att vi är i sängen då och han kan vakna till för mat för att sen somna om igen. Sen kan det bli en till tre sovstunder till under dagen beroende på om vi går ut och går/kör bil eller om han bara tagit kortare tupplurar under dagen.