• Kpax

BF Mars 2015! :) Någon som vill följas åt?

KarinIngrid skrev 2014-08-19 11:09:44 följande:

Nån mer som börjat kolla vagnar redan!?? :)

Jag tror jag vill ha en sån här:

213.180.94.115/bab/brio-smile-paket-kombivagn--babyskydd--bas

Lätt smidigt chassi, man kan ta barnstolen direkt ur bilen och klicka fast på chassit så slipper man väcka bebisen när man flytar den. Verkar hur smidigt som hellst.

Jag har börjat titta lite, men tar väl tag i det ordentligt lite längre fram (runt UL kanske, nu kan jag ju vara skengravid ;)).

Jag vill ha en vagn med vändbar sittdel och separat liggdel. Sittdelen ska helst inte vara ergonomisk, jag tänker mig att det är skönare att sova på en plan yta så man kan ligga på sidan om man vill. Men jag blir gladeligen övertalad att välja ergonomisk, det finns fler alternativ då!
  • Kpax

Alltså de här långsamma jävla tarmarna, jag blir galen!

Jag har inte tid att sitta på toa en timme utan resultat , det är tid jag behöver lägga på sömn.

Ska passa på att hetsäta Läkerol utan att behöva oroa mig för följderna.

Övrig uppdatering:

Har haft inskrivning 1&2 med blodprov och sånt. Nu ska jag boka RUL i slutet av september eller början av oktober.

Berättade för min chef igår, och det gick bra. Tror jag.

• Kpax
    Mimipig skrev 2014-08-20 22:42:42 följande:

Åh vad skönt att ha chefen avklarad. Vilken vecka är du i? Vet inte riktigt när jag ska berätta.

Jag är i v 13. Ja, jätteskönt att det är gjort, nu går han runt och kallar mig tjockis, hehe.
  • Kpax

Åh vad avundsjuk jag blir på er som fått se era räkor!

Jag vill också vänta till efter UL innan jag funderar närmare över vagn. Det kan ju vara både tvillingar och ett gravt missbildat foster :S

UL blir 30/9 eller 1/10 (deras schema var inte klart, så jag får en kallelse lite senare), sex långa veckor! Graviditeten känns fortfarande helt främmande, jag har gott om symptom men har svårt att ta in att det kommer en bebis. Jag hoppas det blir mer verkligt lite senare.

• Kpax
    Apricosen skrev 2014-08-21 18:41:45 följande:

För mig blev det mer verkligt när jag gjort vul igår men då hamna jag i annan chock som lagt sig idag, men dessa veckor tills du får se din lilla pärla de kommer gå snabbt

Jamen jag såg just det i en annan tråd! Herreguuud säger jag bara, vilken jäkla grej! :D

Du har inte berättat här va?
  • Kpax
    Apricosen skrev 2014-08-21 18:57:30 följande:

Nopp inte ännu idag är jag mer cool med beskedet, så nör de först flytta fram mig en dag till 31/3 och sen säger månadsskiftet feb/mars så tänkte jag att de blir mars jag kan ansluta mig till

Oj vilket hopp! Det är ju bara att hänga i flera trådar om man vill och orkar det. Jag är mest aktiv här, men skriver lite i en annan mars-tråd också. Februari skippar jag, det är väl inte så vanligt att man får första för tidigt (om det inte är fler än en då, men det får man väl utgå från att det inte är), och jag hänger knappt med här :)
  • Kpax
    Villhaenbebbe skrev 2014-08-21 20:30:41 följande:

Jag har fått så sjukt ont långt ner i ryggen, mot svanskotan och är ju bara i vecka 10. Blir orolig för missfall då det inte är vanligt att få ont redan nu..

Någon annan som upplevt samma?

Jag har också ont i ländryggen nu. Ingen skarp smärta, förutom ibland när jag böjer mig framåt, oftast är det mer som en ordentlig trötthet. Jag får så ibland även i vanliga fall (så jag är inte 100 på att det är graviditetsrelaterat), och då kan det vara en låsning som släpper om jag lägger mig på rygg på golvet, och kniper med skinkorna. Det verkar tyvärr inte hjälpa nu.
  • Kpax

Mina jobbyxor börjar bli väldigt obekväma, trots att jag gått över på mitt största par med fula fladdriga byxben. För ett år sedan fanns inte gravidbyxor att beställa, så jag antar att det inte finns nu heller. Har någon av er sett svarta gravidbyxor med benfickor? Jag hittar inga! Typ såna här, fast med plats för kagge, och helst utan dragkedjorna:

nelly.com/se/kl%C3%A4der-f%C3%B6r-kvinnor/kl%C3%A4der/byxor-shorts/nly-trend-917/side-pocket-pants-917884-14/

• Kpax
    laila88 skrev 2014-08-23 09:18:04 följande:

Du kanske kan köpa såna och sy dit en mudd likt sån som är på gravidbyxor?

Om jag ska fortsätta va gravid och fortsätta min utbildning i vanlig ordning så kommer nog jag måsta göra nån egen gravidbyxa. Finns inte direkt flamskyddade gravidbyxor, som man måste ha om man ska svetsa..

Ja det har du ju rätt i. En jobbarkompis fick sina jobbyxor omsydda av sin svärmor, men jag har tyckt att det är slöseri eftersom de är så dyra. De här var ju billigare.

Fast jag har aldrig sytt om eller ens ägt gravidbyxor, så resultatet är väl lite osäkert.
Svar på tråden BF Mars 2015! :) Någon som vill följas åt?