• Kpax

BF Mars 2015! :) Någon som vill följas åt?

niobit skrev 2014-07-29 20:02:56 följande:

Här i Örebro är kub gratis och man får boka det själv. Var hos BM idag för hälsosamtal o sen ringde jag och bokade nupp ultraljudet. Känns lite konstigt att ha det inbokat så tidigt, vet ju inte vad som kan hända. 5+3 idag och ultraljudet blev 12+2.

Vad kul! Önskar att det var ren rutin här också.
  • Kpax
    Lejonhierta skrev 2014-07-29 22:58:23 följande:

Hoppar in här jag med. Väntade tvillingar fram till i torsdags då jag fick missfall på tvåan som varit lite slöare än ettan sedan start. Massor med ont och ivf därav tidiga ul.

Har bf ca 10/3 och det blir femte barnet.

Kaskadkräks minst en gång per dygn och gjort i två veckors tid, så min ständiga vapendragare är en liten rulle soppåsar. Postafen hjälper inte ett smack. Har tyvärr även redan foglossningar vilket beror på min bindvävssjukdom som gör att jag är lösare normalt i alla leder och fogar.

Tycker allt smakar läskigt sött och humöret är halvlabilt åt det irriterade hållet. Annars är väl livet rätt hyfsat....

Har du bett om Lergigan comp? Postafen hjälpte inte mig heller, blev bara galet trött.
  • Kpax

Jag har varit supernojig sen igår kväll. Från att ha mått piss i princip varje dag, hela dagen mådde jag plötsligt bra.

Jag tog en Lergigan innan jag illamåendet kickade in, så det är iofs inte så konstigt att jag inte mådde illa då, men jag jag har mått bra fram tills nu.

Min förstoppning är som bortblåst, brösten är inte speciellt ömma längre och de känns mindre igen.

Men nu är illamåendet här igen, så det kanske inte är en MA ändå, sjukt att man ska bli livrädd av att må bra! Inte nerver av stål direkt :S

• Kpax
    Pyret 85 skrev 2014-07-30 15:10:13 följande:

Åh någon mer än jag som tycker veckorna segar sig fram?

Bara i v. 6 (5+0).

Ryggen känns iaf lite bättre idag. gör fortfarande ont men inte alls som igår.

välkommen till alla nya och grattis till era plus

kul att vara ett gäng nu ju.

Läste att ni diskuterat barnvagn. Vi har fortfarande en fullt fungerande sittvagn i källaren sen sonen, om jag kompletterar den med en mjuklift så kommer den duga bra. Sen tänkte jag inhandla en bärsjal också.

Ja den jäkla vagndjungeln...

Det här är ju första barnet för oss, så man lär väl köpa alldeles för mycket och helt fel grejer.

Tanken har varit en duovagn, först fastnade jag för brio go next, men sen fick jag syn på en joolz geo som jag nog hellre vill ha. Jag får väl fortsätta kolla lite då och då, och i vinter kan vi klämma och känna om det fortfarande är aktuellt. Nu är det på tok för tidigt, jag vill inte jinxa det genom att köpa en strumpa ens.

Sjal vågar jag mig inte på, men bärsele blir det garanterat. Ergobaby ska visst vara bra!
  • Kpax
    Ninat skrev 2014-07-30 13:56:37 följande:

Tack! :D

Vi får hoppas det går fort till v12!

Jag känner 2 st som har fått mf så jag har de i huvudet hela tiden :/

Jag är i v 6 (5+5) och ska på hälsosamtal på fredag :)

Vart bor alla någonstans? :) jag själv är bosatt i Jönköping eller lite utanför ;)

Jag blir 22 år och detta är min första graviditet som jag dessutom skall klara på egen hand :p

Någon mer som kommer bli ensamstående? :)

Grattis!

Modigt att gå igenom det här på egen hand, jag hoppas du har bra stöd från familj och vänner, och så hittar du förhoppningsvis stöd och vänner här :)

Jag fyller 30 i år, och bor i Västmanland. Det är första barnet för mig och sambon.
  • Kpax
    KarinIngrid skrev 2014-07-30 15:14:25 följande:

jaa det går jättesegt. har precis gått in i vecka 7

6+1

det känns som det är evigheter kvar till vecka 12 då man kan andas ut lite..

jag har börjat må jättekonstigt när jag ska äta. Inte kräkts nåt än.

Men jag är konstant jättehungrig

så gör jag ordning mat och börjar äta, efter bara några tuggor känner jag mig proppmätt och tar jag då ytterligare nån tugga blir jag helt illamående och kan knappt svälja...

så jag får äta i omgångar, lite lite i taget för jag måste ju få i mig. min lunch idag fick jag värma om tre gånger för den hann bli kall innan jag fick i mig nåt... 

någon med samma problem och förslag på åtgärd?

äta måste vi ju!

det enda som funkar nu är att bara äta några tuggor och sen vänta nån 10-15 minuter och så ta några tuggor till... men det är inte så praktiskt...

det tog 20 minuter i morse att få i mig en skål yoghurt...

Lergigan comp. Det är receptbelagt och du kan få hjälp av din barnmorska eller din familjeläkare.

Postafen är receptfritt, men det hjälpte mig inte alls utan gjorde mig bara jättetrött.

Det finns ju akupressurarmband på apoteket också, kanske någon annan här som har erfarenhet av dem?

Jag kan bara äta sånt som jag råkar vara sugen på precis nu, och det kan vara allt från fruktsallad till Pringles eller varma mackor med ost och banan. Sällan riktig mat, och sällan samma sak två gånger. Jag har redan blivit lite tjock, så det här är väl inte optimalt, hehe.
  • Kpax
    BowserSchnauzer skrev 2014-07-29 22:23:59 följande:

Hur bor alla? Vi bor i lägenhet (2:a) än så länge och blir lite fundersam på hur man ska lösa det med skötbord i badrummet som är ganska litet (kan inte ställa något på ett badkar för vi har bara dusch). Klurar...! Bebis kan ju sova i babynest i sängen första tiden tänker jag...

Hi hi, är ju en stund kvar men det känns som att helt plötsligt kommer det att vara vår och en liten ser förhoppningsvis världen... Försöker visualisera och tänka positivt att allt kommer att gå vägen även om det inte gått så lång tid ännu...

Vi flyttade till en stor trea och renoverade den, kök, badrum, rubbet utom vårat sovrum.

Vi valde en trea för att kunna ha ett barnrum, men skötbord hade vi inte en tanke på, vi har en handdukstork på det enda stället det skulle få plats. Och i badrum 2 har vi ett hörnbadkar med kranarna inne i hörnet, och en tvättmaskin som man inte når kranarna ifrån. Hmm...
  • Kpax
    maria199 skrev 2014-07-30 16:47:50 följande:

tjolahopp. ja plussade för ca en vecka sedan så ja hoppar in hit med :D

första barnet här, så är nervösare än någonsin. och om jag räknat rätt så är ja i vecka 6 just nu , så blir o ringa BM imorgon eller nått. när ska första kollen göras tro?

Välkommen!

Jag var på första samtalet i måndags (gick in vecka 9 då), och det tyckte bm var i senaste laget. Jag vet inte om jag håller med, för det handlade mest om alkohol, tobak, ost och fisk. Det hade jag redan kollat upp :)
  • Kpax
    Ninat skrev 2014-07-30 17:16:07 följande:

Tack!

Grattis själv! :D

Ja, det är bara mina närmsta vänner som vet än och dom stöttar mig till fullo, familjen kommer göra det också när jag väl talar om de för dom ;) jag känner att det är lika bra att vänta till efter vecka 12 att gå ut med de, är ju ändå så osäkert nu :p har ni berättar för era föräldrar? :) min mamma kan ju inte hålla tyst ;)

Jag har berättat för två nära vänner, vi vill vänta till v 12 innan vi berättar för våra familjer för att minska risken att de blir besvikna. Då kommer jag berätta för min chef också, det känns viktigt. Resten får väl reda på det när vi träffar dem :)
  • Kpax
    niobit skrev 2014-07-30 17:17:05 följande:

Nån annan som har som sendrag i magen? Nästan det enda symptomet jag har haft idag förutom trötthet :)

Jag har lite sendragsliknande känslor långt ner i magen, mot ljumskarna.
Svar på tråden BF Mars 2015! :) Någon som vill följas åt?