Inlägg från: Villhaenbebbe |Visa alla inlägg
  • Villhaenbebbe

BF Mars 2015! :) Någon som vill följas åt?

JhjärtaK skrev 2014-11-04 18:31:46 följande:
    Kan säga att jag bölade som en stucken gris när jag fick förstorat njurbäcken. Inte pga smärtan då jag hade fått ett dränage men pga att jag kände att jag inte skulle kunna njuta av graviditeten alls utan bara må dåligt och vilja att den skulle vara över.

Fick du någon tid för uppföljning på njuren? Det borde du få med UL för att bedöma läget. Och det finns ju hjälp att få dessutom som iaf gör en relativt smärtfri om än ruggigt mäckigt med ett dränage ut ur kroppen.
    Jo jag var in till läkaren igår, dom gjorde UL och njuren var fortfarande lika stor och jag fick spasomfen (tror jag den hette) som jag kan ta om jag får ont.
    Men jag fick bara ta om det var absolut akut och även personalen på apoteket avrådde mig från att ta den då det kan påverka bebis. Inget oklart - jag kommer inte ta den medicinen om det är skadligt på något sätt. Då lider jag hellre..

Men sen nämnde dom också att dom kan sätta in dränage - men jag skulle avvakta och se om det blev bättre någon dag först. 
    Idag tycker jag faktiskt det är lite bättre, det gör fortfarande svinont men det är längre mellan intervallerna. Så jag hoppas av hela mitt hjärta att det är påväg att gå över. Känns som om jag  jinxar bara genom att säga att det känns bättre haha..

Jag försöker i alla fall njuta så fort jag inte känner någon smärta och känna lillen sparka runt i magen. 
    Sen så fick jag ju se bebis två extra gånger pga detta. Så något bra kanske man fick med sig!
  • Villhaenbebbe

Här är magen i v 21 :) :) Trots diverse problem med njuren och annat så är jag så glad att lillen växer och sparkar för fullt varje dag <3 har till och med sett utanpå magen!
  • Villhaenbebbe
    snö 81 skrev 2014-11-19 14:22:14 följande:

Finns det fler än jag som håller på att bli galen över den obefintliga sexlusten? Jag är helt oförmögen att uppbringa minsta gnutta lust. Känner mig helt likgiltig och asexuell, precis som vid PMS. Även med det tillhörande humöret... Om det då vore så väl att jag inte brydde mig om att jag är helt avstängd känslomässigt så hade jag ju bara kunnat knalla på som vanligt, men det känns som att jag håller på att bli knäpp :)

Börjar till och med oroa mig att det kommer vara såhär resten av livet, känns som ett permanent tillstånd.

Min (och min sambos) sexlust finns, dock så blir det mindre än vanligt nu - MEN jag tycker det är obehagligt när jag känner bebisen sparka där inne medans vi har sex haha.. Sen är det jobbigt att hitta en ställning som känns skön då jag redan är ganska stor om magen. Bakifrån och liknande går inte å det gör ont haha..

Lite trist då vi ändå haft ett väldigt bra sexliv innan jag blev gravid - men jag förstår ju att det kommer bli annorlunda nu. och det är okej det med :) 
  • Villhaenbebbe

Alltså jag känner mig sååååå stor. Känns som magen ökade rejält över en natt! Jag tycker det är så mysigt med magen men igår skulle jag och sambon min mysa till det och han har alltid gillar när jag har sexiga underkläder på mig så tänkte jag skulle vara snäll och sätta på mig nått fint, men herregud jag såg ut som en kassler i nät hahah... Graviditeten tar hårt på mitt sexliv just nu, jag känner mig så stor och osexig :(

Min sambo säger ju såklart att han tycker jag är sexig men jag kan absolut inte ta åt mig av det.. Men men förhoppningsvis så kommer väl lusten tillbaka

• Villhaenbebbe
    JhjärtaK skrev 2014-11-24 20:54:02 följande:

Haha, kassler tror jag då rakt inte men kan inte säga att jag själv känner mig supersexig direkt heller

Hur går det med njuren din?

Njuren är faktiskt bra peppar peppar! Jag var hemma en vecka och låg bara på vänster sida - och det hjälpte!

Jag vet att det kan komma tillbaka när som helst så försöker njuta nu :) :)
  • Villhaenbebbe

Vecka 24 nu, magen växer så det knakar! :) var hos BM igår och mätte magen, den låg i övre delen av kurvan men fortfarande inom det normala. Fick även väga mig för första gången sen inskrivningen, och till min förvåning hade jag bara gått upp 3kg. Trodde jag hade gått upp minst 7! Haha. Men det beror nog på att jag åt dåligt i början pga illamående och hade problem med njuren, då åt jag också mindre.

Lyssnade på lillen också, han ligger på 150 slag/min :) hur går det med era magar??

• Villhaenbebbe

Jag har idag börjar läcka mjölk, helt sjukt konstigt! Och bara från ett bröst än så länge, blev tillochmed en fläck på linnet. Någon fler som upplever detta? Jag är ju bara i v 24 så det kändes lite tidigt :)

• Villhaenbebbe
    Sooli skrev 2014-12-08 10:25:47 följande:

Idag var jag hos BM. Kändes som evigheter sedan! Är i v.25 (24+1) och ligger +4k. Kändes skönt att allt såg bra ut. Så underbart det var att få höra hjärtljuden för första gången! Idag kommer vi slå till på vagn och babyskydd tänkte vi. Börjar bli så verkligt nu. Nu går mitt huvud på högvarv och funderingar på vad som behövs köpa. En dum fråga kanske men var köper man sådana där ilägg om brösten börjar läcka? Apoteket?

Åh då har du och jag exakt samma BF :) är också i 24+1 idag!

Mina tuttar har också börjat läcka.. ganska mycket dessutom haha och jag köpte mina på apoteket :)
  • Villhaenbebbe

Var på förlossningskurs igår och det var så mycket fokus på förlossningsrädsla osv. 
    Är det någon fler än jag som känner mig såå orädd och lugn inför förlossningen - och snarare ser fram emot det? Längtar tills det drar igång på rikitgt (dock får han mer än gärna ligga kvar där tills det är dags) :)

Jag är endast rädd att något ska gå fel/inte bli som jag tänkt mig.. 

Svar på tråden BF Mars 2015! :) Någon som vill följas åt?