Inlägg från: KarinIngrid |Visa alla inlägg
  • KarinIngrid

BF Mars 2015! :) Någon som vill följas åt?

Skumbollen skrev 2014-09-23 09:29:46 följande:
    Va? Sa hon så bokstavligt? Jisses!

Intressant att så många upplever att barnmorskor pratar vikt, med mina dryga 80 kg så har jag ca 20 kg övervikt, aldrig att någon läkare eller barnmorska ens har kommenterat det....

Kanske för att de ser på mig att svaret skulle bli... Skit du i det... :D

Vecka 16 plingade det i appen idag för mig... Nu måste det väl vara dags för RUL för er som skall ha i början av mars väl? När har ni? Vi har den 17 oktober, känns lååååångt tills dess :)

v 15 plingade min app idag! :)

RUL 27:e oktober!

• KarinIngrid
    Lilla W skrev 2014-09-23 09:30:45 följande:

Moderkaksprov kl 11....börjar bli lite nervös...

Håller tummarna!
  • KarinIngrid
    Lejonhierta skrev 2014-09-23 10:12:34 följande:
    Är i slutet av v16 och vi har inte RUL förrän 16/10 alltså först i v20. Jättesegt. Ffa som jag har blödningar och inte mår hyvens bra.
    Men om du har blödningar, kan du inte få komma in o göra ett UL för att säkerställa att allt är som det ska?
  • KarinIngrid

Haha jag är också på viktminskningstråd till våren :)
    Min förhoppning är att inte gå upp mer än 10 men absolt max 15 kg under graviditeten, men jag antar att man bara får vänta och se helt enkelt. Försöka att inte svulla i onödan.

• KarinIngrid
    Astilbe skrev 2014-09-24 10:49:24 följande:

Hej! Är egentligen med i apriltråden men under kub i dag blev jag framflyttad till 30 mars så jag hakar på här! Fick 1:2546 på justerad risk men vet inte alls hur bra/dåligt det är. Någon som är lite mer insatt i kubsiffrorna?

Välkommen!

Vi fick 3494 på KUB o vår BM sa att det var jättebra siffror.
    De funderar inte ens på att gå vidare med fler tester om man har mer än 300. Så hon sa till oss att inte skulle oroa oss det minsta.
  • KarinIngrid
    JhjärtaK skrev 2014-09-24 13:43:42 följande:

Nu har vi varit på UL igen och tvillingarna mår fortfarande bra. De är enäggs och delar moderkaka men har var sin inre hinna. Nu kommer jag att följas upp via specMVC med UL varannan vecka efter RUL. Jag skall på ett till UL i vecka 17 innan RUL och själva RUL kommer att genomföras av en läkare. Så dessa två små kommer att bli väldigt väl uppvaktade kan man lugnt säga

Härligt att höra att allt går bra! Skönt att få lite extra övervakning också kan jag tänka!
  • KarinIngrid

Hej alla,
    någon som redan drabbats utav foglossning?

Jag har så fruktansvärt ont i svanken och ut i höfterna! Igår kunde jag inte gå uppför trappan hemma!

tips och råd mottages tacksamt!

• KarinIngrid
    Skumbollen skrev 2014-09-29 10:49:49 följande:
    Usch, trappor är inget kul, inte heller uppförsbackar. När jag väntade sonen fick jag foglossning ganska tidigt och googlade till mig lite tips i vardagen som jag tyckte hjälpte. Som att alltid "hålla ihop knäna" när man skall ur sängen, resa sig från en stol mm. Trappor tyckte jag var bäst om man angrep lite från snedden.
    Tack
    det låter bara som så tidigt, jag är bara vecka 16, ska det börja så tidigt? Det kommer bli väldig långa återstående månader om det börjar såhär tidigt..

• KarinIngrid
    Lejonhierta skrev 2014-09-29 11:09:22 följande:
    I v6 fick jag foglossning och haft bälte sen dess...

bälte?
    vad för bälte ?  var kan man köpa det ? hjälper det bra?

• KarinIngrid

Va? Kan man köpa en manick o lyssna hemma????

Det vill jag med. Är i v 16 o har ännu inte fått lyssna hos bm

Svar på tråden BF Mars 2015! :) Någon som vill följas åt?