Inlägg från: tovemaja |Visa alla inlägg
  • tovemaja

BF Mars 2015! :) Någon som vill följas åt?

här är jag i v.18+2 (igår). Väldigt stor mage för att vara knappt halvvägs enligt mig själv! men gillar den skarpt :)
  • tovemaja

stor och go mage sommarstad! Du ligger ca 1 vecka före mig och idag är absolut sista dagen i mina vaniga brallor...så jag gissa att min mage ökat till ungefär din storlek nästa vecka. 

• tovemaja

blir lite orolig när jag läser om era bebisars aktivitet... varit kolugnt i veckan trots att jag kände lördag och söndag... hoppas allt är bra med Plutt! RUL på onsdag och börjar bli nervös. Speciellt eftersom jag kände UVI tendenser i natt och inte har möjlighet att besöka MVC förrän på måndag :(

• tovemaja

tack för alla lugnande svar! Kom en liten kick förut... v.20 idag, är ju helt overkligt! Ang. uvi så fick jag remiss så kan sticka inom sjukhuset och lämna i helgen om det blir värre.

• tovemaja
    Kpax skrev 2014-10-12 10:58:05 följande:

V 19+2 nu, och jag har gått upp över 6 kg. Känner en viss stress över det, men har fortfarande inga storslagna planer på att ändra så mycket. Kan äta lite nyttigare, speciellt genom att ta med frukost till jobbet istället för att äta mackor. Magen är rätt rejäl, folk har kommenterat att de inte var så stora förrän senare i graviditeten, men det stör mig inte. Jag vet ju att en hel del är rent fett, hehe.

Jag har känt fosterrörelser, men ganska svagt och inte varje dag. Har inte hunnit stressa upp mig över det, det är första barnet och jag har moderkakan i framvägg, så jag utgår från att allt är ok.

Jag har jätteproblem med namn! Har ni tips på någon sida med långa namnlistor? Alltså inte där man söker, utan kan plöja igenom stora volymer snabbt. Jag ska leta i namn-forumet också.

skönt att läsa ditt inlägg! Är också 19+2 och känner bara rörelser sporadiskt och inte varje dag... har också moderkakan i framvägg. Oroar mig dock i alla fall.. mest för att jag känner av lite uvi-tendenser (ska lämna prov i morgon) och för att mina vattniga flytningar skulle kunna misstas för fostervatten... men ska FÖRSÖKA att tänka att allt är bra. UL på onsdag så får ju svart på vitt då!

Ang. namn så har jag inte tips på någon sida direkt... jag hade ca 30 tjejnamn och 20 killnamn jag gillade från början... så varje vecka stryker maken 1-2 som han absolut inte gillar. Själv har han inga egna förslag men gillar de flesta av mina. I topp just nu på tjejsidan ligger Malva-Silje-Elvira (Ellie) - Eira. I topp på killsidan ligger Folke-Herman-Sture-Zack
  • tovemaja
    laila88 skrev 2014-10-12 14:06:20 följande:
    Tror man kan oroa sig för att det läcker fostervatten för att flytningarna inte är sig lik. De är ju som vatten nu under graviditeten och allt som man inte känner igen kan göra en orolig :) speciellt om det är ens första graviditet.

(äckligt-varning) ;)
    Men för er andra som är oroliga har jag läst att till exempel då man sätter sig upp på morgonen kan de rinna ut rejält med dessa vattniga flytningar som samlats under natten. Det är jätte vanligt och jag är med om det i princip varje dag.
    Men tänker ta upp det med min bm till veckan bara för att få lite mer styrka i det jag nu skriver :)

Jag trodde i v.24 under min första graviditet att det var fostervatten för det var så otroligt mycket och vattnigt. Men fick komma in och kolla och så var inte fallet :)

Förresten har jag sett att clearblue har kommit med fostervatten-tests-trosskydd.
    Enligt mig oroar det mer än gör nytta då det kommer ut som reklam om det bland annat här på familjeliv. Oroar man sig mycket så kontaktar man väl sin bm.
    Prcis som du skrier är det :) otroligt mycket, klartoch inte alls om vanligt. Därför är det självklart någotman funderar och tänker mycket på.Tror dock också att man bara oroar sig mer med "hemma-produker"så självklart är det ngt man rupp med BM.
    chikita124 skrev 2014-10-12 13:40:06 följande:

Har aldrig hört att flytningar kan va fostervatten jösses vart får ni alltifrån???

Njut i stället allt kan man inte påverka..

flytningar hör till alla graviditeter. ..

Om du aldig hört om tidigt läckande fostervatten kan jag bara säga grattis till dig. Det är tyvärr något som händer ibland även om det (som tur är) inte är vanligt. Att säga till någon som oroar sig att bara börja njuta är ganska poänglöst. inte precis som att man inte VILL njuta 100% och inte oroa sig alls. Men jag gläds med alla som kan det!
  • tovemaja

hahah, jag vet vad du menar trollunge! Jag rensade ut kläder igår... dels sommarkläder men också pennkjolar och liknande som jag vet att jag inte kommer kunna ha på länge. Va tomt det blev sedan! Kommer vara SÅÅÅÅ trött på gravidkläderna framåt våren :) Får se vad man har för "mellantidsgarderob" sedan, mellan förlossning och tillbaks i normal storlek igen.

Men just nu frossar jag i mammakläder!

• tovemaja

vi kommer också satsa på begagnad (från syrran) i alla fall under liggdelstiden. Den är så kort! Behöver vi en "perfekt" vagn till sitt-tiden köper vi en StokkeTrailz då. den är så dyr så vill inte börja där om det sedan visar sig att det inte behövs.

Svar på tråden BF Mars 2015! :) Någon som vill följas åt?