Inlägg från: tovemaja |Visa alla inlägg
  • tovemaja

BF Mars 2015! :) Någon som vill följas åt?

heheh, jag ligger på +5kg i mitten av v.17 men läste att mellan 2 och 5 kg är normalt så jag försöker njuta av livet och livets goda utan att för den sakens skull ha alltför stora utsvävningar. BM tid idag :)

• tovemaja

var just hos BM och grinade... fick höra världens mest underbara hjärtljud nämligen! Så overkligt fantastiskt. Och hon visade livmoderkanten som går precis vid naveln nu (mitten av v.17) Mannen fick också känna :)

• tovemaja
    snö 81 skrev 2014-09-23 08:09:10 följande:

Jag ligger på en hård brits på vårdcentralen i två timmar nu på morgonen!!!! Glukosbelastning, jippieee!!

Min mormor hade åldersdiabetes och min mamma har börjat få det nu så då ville BM att jag skulle göra detta nu och sen en gång till i v.34 tror jag. Usch och fy!

hoppas allt går fint!

• tovemaja
    Skumbollen skrev 2014-09-23 09:29:46 följande:
    Va? Sa hon så bokstavligt? Jisses!

Intressant att så många upplever att barnmorskor pratar vikt, med mina dryga 80 kg så har jag ca 20 kg övervikt, aldrig att någon läkare eller barnmorska ens har kommenterat det....

Kanske för att de ser på mig att svaret skulle bli... Skit du i det... :D

Vecka 16 plingade det i appen idag för mig... Nu måste det väl vara dags för RUL för er som skall ha i början av mars väl? När har ni? Vi har den 17 oktober, känns lååååångt tills dess :)
    jag är i mitten/slutet av v.17 och har över 3 veckor till RUL (15/10). Väldigt sent. Men efter att ha fått lyssnat på hjärtat igår så känns det mer överkomligt :)
  • tovemaja

jag kommer inte att vaccinera mig! Känns inte värt risken... man blir ju ändå inte "immun" och en influensa kan de flesta (inklusive gravida) klara tror jag!

ManoMani: tråkigt om du hoppar ur! Jag vill heller inte läsa skräckhistorier om förlossningar men jag hoppar förbi de styckena. Hoppas du vill stanna!

• tovemaja
    Emle87 skrev 2014-09-30 11:39:52 följande:

Hej allihop!
    Har läst runder lite här inne och känner att jag ska presentera mig :)
    Emma heter jag, 27 år, bor tillsammans med min sambo och vår 1 åriga dotter. Väntar syskon beräknat till 21 mars så det kommer vara ca 1 år och 6 månader mellan dem.
    Vi är alltså i v16 och än så länge är det en lite hemlis för de flesta :)

Har ni andra gravida börjat gå upp i vikt? 2kg upp är det här.
    Jag hade väldigt svårt med att acceptera viktuppgång med dottern (+25kg + havandeskapsförgiftning). Mkt vatten dock.

heheh, BÖRJAT gå upp? Jag har ökat mer än 5 kilo och är i mitten av v.18
  • tovemaja

snygg mage! Min är liksom ´rund hela vägen upp, ser lite knasigt ut... men älskar den ändå :)

Ang. vikt så har jag inte vägt mig sedan över en vecka.. då var det +6kg i v.18 men jag tänker ´som ni, att nu skiter jag i detta :) Jag mår ju prima och det verkar bebisen också göra. inget annat spelar egentligen någon roll!

Idag går jag in i v.19! IIIIHAAAAOOOWW!!

• tovemaja
    Kpax skrev 2014-10-03 17:29:10 följande:

Jamen sådär ja, RUL avklarat!

Allt såg bra ut, och det är en liten flicka där inne. Moderkakan ligger i framvägg, så det lär väl dröja innan jag känner sparkar. Så himla skönt att veta (så gott det går) att allt är okej. :)

Vi blev flyttade tre dagar, så nu är BF 5/3.

grattis! Nu har vi samma BF-datum!
  • tovemaja
    Villhaenbebbe skrev 2014-10-04 11:40:36 följande:

Så här ser min gigantiska mage ut i vecka 16 haha :) men tycker det är så mysigt!

Kul att få se andras magar med - sjukt att det kan vara så olika!

den ser ut som min ungefär! Eller som min gjorde i v.16. Gick in i v.19 igår :)
Svar på tråden BF Mars 2015! :) Någon som vill följas åt?