Inlägg från: JhjärtaK |Visa alla inlägg
  • JhjärtaK

BF Mars 2015! :) Någon som vill följas åt?

snö 81 skrev 2015-03-14 03:35:53 följande:
    Så olika det kan vara. En kompis till mig födde för några veckor sedan och hade då Ingela och var supernöjd! Jag hade nämligen henne i början av förlossningen med min dotter och tyckte att hon var en riktigt otrevlig kvinna, medan de påföljande barnmorskor jag träffade var underbara:)

Studenten fick vi också träffa igår, Anna. Jättegullig!!

Sovdos gjorde susen för en trött kvinna med värkar :) Somnade som en stock kl 22 och sov fram till 3. Nu har sammandragningarna börjat komma tillbaka och vi ska in på förlossningen kl 9 - då jäklar får dom se till att jag föder barn!!
    Spännande! Stort lycka till idag
  • JhjärtaK
    tovemaja skrev 2015-03-14 07:30:17 följande:

Knappt att man vågar klaganden fy faaan då trött jag är! Han har velat snutta sedan ett i natt... Suck!

Klart man får klaga . Först sover man dåligt pga graviditeten och sen pga bebisen, pest eller kolera liksom

Men precis som graviditeten så går den snuttande fasen över. Däremot så vet man inte när till skillnad från en graviditet som ändå alltid har ett "sista datum"
  • JhjärtaK
    Skumbollen skrev 2015-03-14 11:10:14 följande:

Hade onda sammandragningar mellan 01.00 och 04.30 inatt... Sen slutade de bara... Är så less nu

Tredje natten med falskt alarm, det verkar som vi är många med luriga bebisar nu, suck

Hade det likadant inatt men sen så slutade det bara tvärt. Jag har ju en liten förhoppning om att kunna vräka dem innan det planerade snittet men just nu känns det som att de till och med kommer att vägra komma ut då typ

Jäkla envisa bebisar att luras hela tiden!
  • JhjärtaK
    Cymi skrev 2015-03-14 12:40:04 följande:

Åh vad det börjar komma bebisar nu, har BF 26, vill med börja känna att nåt är på gång! blev asglad när jag fick en sammandragning som gjorde ganska ont häromnatten men sen har det inte varit nåt mer, bara halsbränna och en ryggvärk som jag skulle klara mig utan :P

Är det förrsten nån som vet hur det fungerar om man vill flaskmata och inte amma, om man får ersättning på BB eller ska ta med själv? Jag har skrivit i mitt brev och varit där på samtal och nämnt att jag vill nog inte amma (av olika anledningar) mem har glömt den praktiska delen på BB :P

När vi låg på bb med dottern så fick vi ersättning iaf men detta var ju tre år sedan. Vi har med oss två nappflaskor iom att jag inte skall amma och just nappflaskor har jag för mig att de inte har på bb. Och går det så slipper jag gärna allt vad koppmatning heter, var bara så himla slabbigt förra gången
  • JhjärtaK
    snö 81 skrev 2015-03-14 14:22:04 följande:

Nu har lille Tage kommit till världen, 13.09 idag. 2940 g tung och precis perfekt :)

Grattis till er och Tage . Skall bli spännande att höra mer när du har tid och orkar!
  • JhjärtaK
    Tussludd skrev 2015-03-14 15:24:28 följande:

Hej! Nu i morse kl 5.29 kom vår lilla tjej. Hade värkar bara var 8e minut under kvällen igår och åkte till förlossningen vid 12, för att få en sovdos och invänta bättre tider trodde vi. Vid us var jag öppen 5cm och vi fick inte alls åka hem. Badade och fick akupunktur tills dess att jag inte kände mig bekväm där längre 1-2h. Hanterade värkarna efter det med lustgas. Vattnet gick när BM tvingade mig att gå och kissa vid strax före 5. Efter 6-7 krystvärkar var hon ute. Klart att det gjorde ont och var skitjobbigt, men det gick sååå mycket bättre än väntat. Kan tänka mig att göra om det, inte i morgon kanske, men vet att det är helt görbart nu. :)

Grattis snö till er tjej! Hoppas att du också fått en positiv upplevelse!

Grattis till dottern! Verkar ha varit en väldigt bra upplevelse för er
  • JhjärtaK
    Sparv15 skrev 2015-03-14 23:23:30 följande:

Ja vi anmälde för torsdagen och på fredagen var första ungen magsjuk och idag började unge nr 2 att spy. Då går det inte att byta ut mot vab eftersom att han inte skulle jobbat. Bara hoppas att vi inte blir kvar så länge så att fler dagar går åt. Man vill ju gärna umgås med nya bebisen också under pappadagarna.

Åh sicken dålig tajming men ändå bra på något sätt att du och bebisen inte är hemma när det går magsjuka där.
  • JhjärtaK
    Kpax skrev 2015-03-15 08:31:23 följande:

Grattis Sommarstad!

Det är helt sjukt, men jag skulle kunna tänka mig att ha förlossningen framför mig nu... Det var en så himla häftig upplevelse, och väl värd smärtan :)

Om jag får ett barn till funderar jag på att strunta i eda och be om någon form av bedövningsspruta som dämpar när barnet tränger ut. Om det alternativet finns :)

Jag känner inte igen det där med att man "måste" krysta på krystvärkar, jag kände det aldrig så, jag krystade för att barnmorskan sa till mig. Värkarna kändes knappt, jag fick verkligen känna efter, och hade svårt att känna HUR jag skulle göra.

Grattis sommarstad!

Det var säkert pga EDA som du inte kände att du var tvungen att krysta. Har förstått att EDA kan göra att man inte riktigt känner hur man skall göra.

Jag tog ingen smärtlindring när dottern föddes (ville ha EDA men hann inte) och när krystvärkarna kom så var det som att kroppen bara ville ta över :-O fick inte krysta på rätt så lång tid då dottern inte hade kommit ner tillräckligt långt ner och det var fruktansvärt jobbigt. Men när jag väl fick krysta så var det så befriande

Tror dock att dottern hade sjunkit ner bättre om jag hade hunnit med EDA för det får bäckenbotten att slappna av och jag har ridit väldigt mycket i mitt liv vilket gör att ens bäckenbotten kan bli FÖR stark och på så vis motarbetar den värkarna. Så hade jag fött vaginalt igen så hade jag definitivt tagit EDA sen här gången
  • JhjärtaK
    Skumbollen skrev 2015-03-16 14:44:03 följande:

Var hos bm nu, öppen med buktande vattenblåsa och huvet långt ner. Går vattnet trodde hon att jag skulle vara öppen fem cm direkt. Hon kunde inte hinnsvepa för då skulle vattnet gå utan tvekan och om det är så så "får" de tydligen inte göra det. Vet inte om det är sant...

Spännande! Blir det Östra för dig med säkerhet eller kan det bli Mölndal också?
  • JhjärtaK
    Sparv15 skrev 2015-03-16 21:55:21 följande:

Nu är vi hemma och alla barn utom ett (det äldsta) sover. Tvillingarna var väldigt intensiva och på både mig och bebisen men så har dom väntat, längtat och saknat i fem dagar också. Dom har aldrig varit ifrån mig så länge förut. Dom var stolta och samtidigt märktes det på tjejen att hon hade väldigt mycket känslor inom sig och grät för minsta lilla. Blev nog lite omtumlande för henne. Hon har stolt suttit med lillasyster i famnen hela kvällen och gosat så där är i alla fall inget problem. Lillasyster har tagit hemkomsten med ro och sovit mest.

Förstår att det blev omtumlande för dem. En psykolog via mvc som jag pratade med sa något bra och det var att det är en kris att få syskon, men inget trauma och att krisen är bra för att den är utvecklande. Fint sagt tycker jag

Härligt att lillasyster verkar tålig!
Svar på tråden BF Mars 2015! :) Någon som vill följas åt?