• Kpax

BF Mars 2015! :) Någon som vill följas åt?

LillLouise84 skrev 2015-02-04 12:00:08 följande:

Jag älskar också att röra på mig. Jag har inte kunnat gå mer än en km åt gången på många månader. I morse låg jag och kollade på biggest loser och blev till och med sugen på burphies. Jag vill ut och gå och gå på gymmet, eller rättare sagt bara kunna röra mig utan att pusta och frusta. Just nu känner jag mig som en sån där brutaltjockis som har svårt att knyta skorna och ta sig upp ifrån golvet.

Ja! Jag kollar också på biggest loser och drömmer om att kunna träna. Jag kanske inte nödvändigtvis vill spendera tio timmar i veckan på gymmet, men jag vill ha möjligheten att kunna göra det utan att få ont. :)
  • Kpax

Är det någon som hämtat ut babybox på Lloyds apotek, Babyproffsen och Babyland/Apotea (verkar vara samma sak?)?

Vad fick man? Är de värda besväret att dels åka en bit, och dels utsätta sig för massor av skräppost?

Vi har säkert pratat om det, men jag hittar inte...

Jag är alltså inne på Vi Föräldrar och tittar :)

Jag har redan Liberos och Kronans.

• Kpax

Tack för svaren! Då vet jag inte om jag orkar bry mig om dem faktiskt :)

• Kpax

Min sambo slutade dricka alkohol för två veckor sedan för att kunna köra till förlossningen. Haha, jag sa att det knappast kommer starta utan förvarning i vecka 34, och skulle det vara så finns det taxi. Han har lugnat sig och faktiskt bokat in en -visserligen lugn och sansad- after work på fredag. Själv ska jag ut och käka med mina gamla jobbarkompisar på lördag. Men hoppas det drar igång nästa vecka!

• Kpax
    Misty W skrev 2015-02-04 19:28:52 följande:

Men oj, nu är det inte långt kvar tills vi börjar ploppa ungar :)

Är ni alla med på bä listan? Vilka av er har bf första veckan i mars?

Jag har bf 16/3 men har snittet 10/3

Ja, snart är det dags, iiiih! :D

Jag har bf 5/3.
  • Kpax
    tovemaja skrev 2015-02-05 06:17:05 följande:

Appen visar precis 90% idag! Det närmar sig som sagt!

Helt galet. Ibland känns det som att tiden står still, men så plötsligt har man gått 252 av 280 dagar.

Jag är så taggad! Längtar till tisdag och nästa bm-besök :)
  • Kpax
    septemberbarn08 skrev 2015-02-05 02:09:13 följande:

Nattsuddar inatt igen.

Sonen väckte mig kvart över tolv och var törstig och sen var det kört! Låg ett bra tag och stirrade i taket och det enda jag kunde tänka på var piggelinglass.

Så nu ligger jag i soffan istället och slösurfar.. Har ätit min piggelin men det räckte inte, är fortfarande sugen på något riktigt iskallt!

Världsliga problem alltså! ;)

Vilken tur att du hade piggelin hemma då!

Själv brukar jag vara sugen på havregryn med iskall mjölk, mmm! :)

Jag har faktiskt sovit till 6 idag, med två pauser för kiss och gaviscon.
  • Kpax
    JhjärtaK skrev 2015-02-05 09:26:44 följande:

Jag är sjuk, dottern är sjuk igen och vi har byggare hemma som renoverar. Kill me now!!

Så hela familjen får husera hos min syster men bara tills hon kommer hem för hon vill inte riskera att bli smittad. Undrar hur fasiken vi skall göra på lördag (byggarna jobbar även då) då ingen lär vilja ha oss hos sig

Fy fan.

Jag är SÅ glad att vi är klara med renoveringen, jag vill verkligen inte ha en massa hantverkare springande här nu, och då har jag ändå inga barn. Tycker de är sjukt jobbiga som kommer dagar och tider som passar dem, jag som bara vill vara ensam och ifred när jag är hemma. Sambon är iofs snickare, så i och med kompispriser och arbetsbyten får man kanske ta det som bjuds på ett annat sätt :)
  • Kpax
    Mimipig skrev 2015-02-05 19:00:21 följande:

Ang syskon, föräldrar, anhöriga och besök på BB - mitt BB tillåter inga besök alls just nu pga risk för rs-virus och kräksjuka. Jag har inga tidigare barn och har inte tänkt bjuda in besök dit heller - de får vänta tills vi är installerade i hemmet - så mig gör det inget, men jag märkte att många var besvikna på infomötet på BB idag. Så kolla upp vad som gäller för er på era BB.

Vi väntar första barnet, och jag vill absolut inte ha besök på BB, så det passar mig utmärkt att det inte är tillåtet. Jag är ändå liiite nervös för smittor, jag vill inte att min bebis blir sjuk för att någon annan får besök :)
Svar på tråden BF Mars 2015! :) Någon som vill följas åt?