• Kpax

BF Mars 2015! :) Någon som vill följas åt?

Mimipig skrev 2015-02-10 19:01:23 följande:

Skönt att hon vände sig själv! Jaha, ska man behöva oroa sig för sjunkande navelsträng också. Men hon kan väl hinna fixera sig? Ryggläge är vidrigt. Jag skulle inte klara 30 min. Klarar knappt att halvsitta i soffan.

Ja tydligen, alltid är det något! Jag klarade uppenbarligen inte heller 30 min, men nästan :)

Det var ju obekvämt innan det blev jävligt, så jag låg vara kvar för att vara en duktig patient, tills jag började må dåligt.

Nu har jag ont i fogarna.
  • Kpax
    Mimipig skrev 2015-02-10 19:31:30 följande:

Jag var hos läkaren hos bm idag och han påstod att "foglossningen går över samma sekund som förlossningen är över". Jag vill så gärna tro honom.

Tsss... Inte alltid, har jag hört. Det känns logiskt att det skulle ta lite tid tycker jag, allt som luckrats upp ska stabiliseras igen. Jag hoppas såklart att vi hör till de som slipper eländet direkt! :)
  • Kpax
    Nixe skrev 2015-02-10 20:53:10 följande:

Mitt hb idag hamnade på inte så imponerande 97 :-/ förklarar ju varför man är så trött och konstant förvirrad på jobbet iaf. Fyra arbetspass kvar nu (eller fem med en kursdag nästa vecka) men sen är det vila och järn som gäller. Känns ju lite sådär att ligga lågt i hb när man ska snittas. Tips på järnrika maträtter som inte innehåller inälvor? Förutom broccoli och blodpudding ;)

Stod och fixade med en liten en i v 35+2 idag, precis en vecka före min bebis. Har fortfarande sjukt svårt att föreställa mig att min bebis är i samma storlek, haha! Väldigt abstrakt, tror poletten trillar ner när det är bf :)

Gud vad häftigt att se en på utsidan :)

Torkade aprikoser, pumpafrön och sesamfrön är järnrika, jag brukar ha mycket sånt i min müsli. Har för mig att andra potentiella müsliingredienser också låg rätt högt, typ kli och dinkelflingor.

Jag testade även blodröd (tunnbröd) och tyckte att det var klart ätbart. Leverpastej är väl också rätt bra?
  • Kpax
    KarinIngrid skrev 2015-02-11 08:22:55 följande:

Vecka 35 nu alltså!

Det börjar närma sig rejält.

Har ni packat den berömda väskan ?

vad ska man ha i ?

Jag har lagt ner ett par mjukisbyxor till mig och 3 ombyten till pluppen sen tog det stopp :)

Min är klar nu, så jag kan skriva vad jag packat (skriver på telefonen så det blir inte så snyggt) :

Till mig :

Mjukisbyxor (förutom de jag åker in i), amningsbh, BH-inlägg, 2 amningslinnen, 1 cardigan, 3 par strumpor och trosor (räknar dock med att använda llandstingets).

Till bebisen: 3 bodys (50 och 56), 2 byxor, strumpor, overall, mössor (inne och ute), tossor, filt, kofta.

Till sambon: Ett ombyte.

Övrigt: Blöjor (om bilen går sönder på hemvägen), mobilladdare, godis, frukt, vattenflaska, våtservetter, babyskydd, papper med blodgrupp och sånt, leg.

Jag skulle tro att det räcker, barnet ska väl inte ha så mycket kläder på sig på BB, och det finns ju där att låna i så fall. Blöjor och bindor finns också.

Jag vet inte om jag missat något?
  • Kpax
    Kpax skrev 2015-02-11 08:43:08 följande:

Min är klar nu, så jag kan skriva vad jag packat (skriver på telefonen så det blir inte så snyggt) :

Till mig :

Mjukisbyxor (förutom de jag åker in i), amningsbh, BH-inlägg, 2 amningslinnen, 1 cardigan, 3 par strumpor och trosor (räknar dock med att använda llandstingets).

Till bebisen: 3 bodys (50 och 56), 2 byxor, strumpor, overall, mössor (inne och ute), tossor, filt, kofta.

Till sambon: Ett ombyte.

Övrigt: Blöjor (om bilen går sönder på hemvägen), mobilladdare, godis, frukt, vattenflaska, våtservetter, babyskydd, papper med blodgrupp och sånt, leg.

Jag skulle tro att det räcker, barnet ska väl inte ha så mycket kläder på sig på BB, och det finns ju där att låna i så fall. Blöjor och bindor finns också.

Jag vet inte om jag missat något?

Bebisen har pyjamas med, och vi har toalettgrejer, glömde skriva det :)
  • Kpax
    Misty W skrev 2015-02-11 09:47:28 följande:

Haha.. Det hade jag också snöat in mig på, men min optiker vägrade eftersom min senaste kontroll va mer än 1år gammalt så jag måste vänta 3 månader efter förlossning innan jag får göra ny koll. Så fick laga mina gamla glasögon & ha dom nu för jag har bara 1 par linser kvar :/

Samma här, mina glasögon är för svaga, men det är ju meningslöst att göra en ny undersökning och sedan få göra om allt och köpa ytterligare ett par om 3-4 månader.

Jag hade bestämt mig för att beställa nya linser samma dag som jag tog mitt sista par och kastade förpackningen. Gjorde jag det? Nej. Nu kommer jag såklart inte ihåg vilken storlek de ska ha! Styrkan är -1,5 på båda, det är jag ganska säker på.
  • Kpax
    SvanE skrev 2015-02-11 15:04:03 följande:

Har hört att de brukar smälla till med barnafödande runt fullmåne så sitter och spånar på om det kan märkas här i gruppen runt den 5e mars ;) spännande att se om det stämmer!

Det hoppas jag! Vi är i alla fall två som har bf då :)

Fast jag har beställt min tidigare, så då är jag redan hemma iofs. ;)
  • Kpax

Gud vad spännande att det verkar hända grejer för en del av er!

Jag undrar om min äntligen tänker fixera sig, det sticker, ilar och jäklas långt ner. Nu har jag ju hela två veckor till nästa bm-besök, så jag får väl leva i ovisshet. :)

Min bebis har hicka ofta, nästan lika irriterande som ett ryckande ögonlock nu när jag ska sova, men säkert betydligt mer irriterande för henne!

• Kpax
    Lavish skrev 2015-02-11 23:17:46 följande:

Vi hade babysemp i sån tetra. Alltså inte ett helt paket med pulver för massor av flaskor a 100 kr eller så utan en eller om det var två tetror med någon dl i styck som kostar en 10 kr eller så. 

De kom att gå åt, för amningen strulade i början på grund av stor blodförlust med mera, så vi fick tillmata på kopp. Det löste sig sen så mjölken kom igång och jag ammade sen helt, men första dagarna när vi kom hem behövde vi tillmata lite. 

Så det vill jag verkligen rekommendera, kommer man hem och det är strul med amningen är det smidigare att ha det färdigblandat och bara att värma än att lära sig att blanda pulver direkt. Och helst vill man väl inte skicka ut karln ens för att köpa hem ersättning om man kan slippa precis när man kommit hem. Det var ändå så små mängder som gick åt i början, vi behövde aldrig köpa mer. 

Precis den rekommendationen fick jag av min barnmorska, så jag köpte en liten tetra :)
  • Kpax
    Mimipig skrev 2015-02-12 05:40:22 följande:

Jag ligger också vaken sen 4... Inatt igen. Så himla stressande att veta att klockan ringer om ett par h.

Spännande med förvärkar. Jag har inte känt något i närheten än. Trots att det verkar vara knökfullt i magen så verkar han ändå fatta att han ska stanna på det trånga pensionatet en månad till åtminstone. Jag tvättade bäbiskläder idag, (igår) mest för att alla i tråden verkar göra detsamma men någon BB-väska har jag inte påbörjat. Har inte heller köpt några grejer till mitt nya mamma-jag: saknar amnings-linnen, amnings-bh, amningslappar (eller vad det heter), bröstsalva, gördel etc.

Tips på vad man ska tänka på när man köper amnings-bh?

Det där med amningsbh tycker jag också är svårt, ska hålla utkik efter tips här. Någon tipsade tidigare om mjuk sportbh från Lindex, den skulle visst vara rätt bra på natten, så en sån har jag köpt, och en mjuk och stretchig amningsbh. Lite mer riktiga BHar tänkte jag köpa när jag vet storleken. När man nu vet det... Efter ett par veckor kanske?
Svar på tråden BF Mars 2015! :) Någon som vill följas åt?