Inlägg från: snö 81 |Visa alla inlägg
  • snö 81

BF Mars 2015! :) Någon som vill följas åt?

JhjärtaK skrev 2015-02-08 14:30:49 följande:

Här är min mage i vecka 33. Stannar de inne ända till vecka 39 så undrar jag hur jäkla stor den kommer att vara då smile2.gifphpkKkKq943083.jpg

Nu ser man att du väntar tvillingar, häftigt! Magen ser ju rätt mycket ut som min precis innan jag födde min dotter och du har ju en bit kvar...

Gissar att den kommer vara ordentligt stor i v.39 om dom inte väljer att komma ut innan :)
  • snö 81
    Kpax skrev 2015-02-08 15:54:52 följande:
    Nej det såg jag inte, jag kunde ju inte titta på eländet! ;) Använde munnen till vadå??
    snö 81 skrev 2015-02-08 15:27:27 följande:

Haha, du är ju helt underbar!

Mitt humör har också blivit sämre senaste veckan. Förklarade för mannen att det känns som att mina hormoner löper gatlopp inne i kroppen och det är verkligen jättejobbigt med allt just nu. Andra människor tål jag knappt att titta på :)

Precis så här också, jag kan koka inombords när jag upplever att folk är "i vägen" (inom synhåll) när jag ska gå en promenad med hunden.

Hade jag haft min vanliga kropp hade jag sprungit mig utmattad, jag vet att det hade hjälpt.

Skönt att ni känner igen er! :)
    Ja, jag skulle också kört ett hårt träningspass eller en riktigt jäkla låååång promenad helt utan sällskap - det funkar alltid!
  • snö 81

Ni som haft problem med njuren, vilken sida är det man ska ligga på?

Jag har börjat få ont i höger njure, men internet gav mig ingen användbar information...

• snö 81

Jag tror att idag var dagen då min kropp sa upp sig. Min rygg har helt pajat och njuren protesterar. Huvudet värker, näsan är täppt och jag känner mig allmänt låg.

Känns som att det kan bli 6 lååånga veckor detta :(

• snö 81
    Kpax skrev 2015-02-08 19:31:53 följande:

Många fina magar ja, tänk vad kroppen är fantastisk, jag ska försöka sluta klaga på min :)

Jag är irriterad och klättrar på väggarna nu, så jag funderar på om jag ska åka till Ikea imorgon eller på onsdag. I så fall blir det nog Ohlssons tyger också, jag är bra sugen på ett projekt... :)

Åh vad kul! Vad har du för planerade projekt?
  • snö 81
    Kpax skrev 2015-02-08 20:07:35 följande:
    Jag känner också att det är långa veckor kvar :S

Jag tänkte babywrap, filt, överdrag till spjälskyddet, vantar och mössa. Men jag får väl välja en eller två saker :)
    Wrap och filt har ju jag gjort och det gick ändå rätt bra. Överdrag till spjälskyddet känns som att det ligger bortanför min kompetens ;)

Hoppas du hittar några fina tyger imorgon!
  • snö 81
    LillLouise84 skrev 2015-02-08 20:22:08 följande:
    Snabbspola 5 veckor skulle inte vara helt fel. Jag sitter och gruvar mig för att gå och lägga mig i kväll, inget hjälper mot de sura uppstötningarna. Att inte få sova eller att inte kunna röra mig som vanligt gör dagarna jävligt långa.
    Nej, det skulle inte vara helt fel!
  • snö 81
    Cymi skrev 2015-02-09 01:08:53 följande:

Är det någon mer som fått problem med huvudvärk? Jag hade det i början av graviditeten men sen har varit bra, och nu har jag haft ont i huvet konstant i en vecka, Alvedon gör typ inget. Säkert dels spänningshuvudvärk, kan ju knappt sova skönt längre :P ska iaf till bm på onsdag så får se om järnvärdet kanske sjunkit trots tabletter...

Jag har en hel del huvudvärk just nu som jag hoppas för en gång skull inte beror på blodtrycket utan näsan.

Har ofta ont på nätterna när jag är jättetät i näsan. Har även ont i bihålorna och det brukar ge huvudvärk.
  • snö 81
    septemberbarn08 skrev 2015-02-09 08:12:13 följande:

Varit lite frånvarande i helgen.. varit in och läst men inte orkat skriva något själv.

Jag som tyckte helgerna var så sköna för då sov jag lite bättre än på veckorna.. tji fick jag för det för i helgen har jag inte sovit många timmar. Det är inte så mycket pga smärta eller något annat fysiskt, jag kan bara inte sova. Grubblar och grubblar och blir ledsen, går inte sova fast jag är så trött att jag skulle kunna mörda för en timmes sömn.

Tycker rent ut sagt att det är skitjobbigt nu, inget känns kul! Hoppas det är övergående och att det blir bättre med sömnen.. humöret blir ju inte direkt bättre när man inte sover:(

Usch då! Att inte få sova är verkligen knäckande. Hoppas det reder upp sig så du hinner komma ikapp lite i alla fall innan bebisen kommer.

Jag har haft jättesvårt att somna på kvällarna den senaste veckan. Ligger och funderar och sen blir jag ledsen att mannen somnar samma sekund som vi säger god natt. Om inte jag kan sova vill jag inte att han ska göra det heller. Då ska han vara vaken och prata med mig :)
  • snö 81
    Mimipig skrev 2015-02-09 08:43:54 följande:

Nu verkar det som om bäbisen växer men inte jag. Det är helt fullt i magen, han får knappt plats. Fattar inte att han ska bli ett kg till, stackarn, fattar att han blir irriterad.

I dag: 4 arbetsveckor kvar! 6 v till bf! Det går undan! Och jag tillhör det senare gänget av oss i tråden! ((Bf 22/3)) Ska bli så spännande när det börjar poppa upp bäbisar här på allvar!

Ja, nu börjar det närma sig bilder på bebisar istället för magar!!!
Svar på tråden BF Mars 2015! :) Någon som vill följas åt?