Inlägg från: snö 81 |Visa alla inlägg
  • snö 81

BF Mars 2015! :) Någon som vill följas åt?

Astilbe skrev 2015-02-05 22:20:21 följande:

Hur mår era magar nu? Min mage har fått underhållas hela graviditeten igenom med torkade aprikoser för att överhuvudtaget kunna fungera. Men nu de senaste veckorna är den helt motsatt. Trodde först att det var något jag ätit eller någon magsjuka men det släpper inte. Kan det vara sammandragningar som stressar tarmarna så? Någon som vet?

Min mage är fortsatt väldigt långsam, riktigt jobbigt, men det är bara att härda ut.

Magen brukar ju tömma sig innan förlossning sätter igång sägs det ju, men kanske inte flera veckor innan i så fall.

Om du äter järntabletter kan ju det påverka magen också. En del blir ännu mer förstoppade, som jag, och andra får typ diarré.
  • snö 81
    JhjärtaK skrev 2015-02-06 04:57:39 följande:

Så var man inne på sjukhuset, IGEN! Nya ljusrosa flytningar och sd samt tyngdkänsla. Får se vad läkaren säger. Önskar nästan att hen lägger in mig igen så att jag slipper åka fram och tillbaka hit hela tiden. Samtidigt så saknar jag ju dottern något otroligt när jag är borta.

Usch, mår helt illa också av tröttheten smile4.gif

Gnäll gnäll gnäll...

Nej!! Jobbigt att det ska strula så mycket för dig. Hoppas det lugnar ner sig igen, men att du får stanna någon dag kanske.

Håller tummarna för dig!!
  • snö 81
    pink76 skrev 2015-02-06 06:15:40 följande:

Någon som har några tips på hur man blir av med dessa hemska hemorrojder? 

Jag smörjer för fullt med både bedövningssalva och salva mot just hemorrojder, men det händer ju inget. 
    Jag kanske är lite otålig, men det gör ju såååå ont.

Nej, tyvärr inte! Jag har också fått hemorrojder, men jag störs inte så jättemycket av det. Efter förlossningen förra gången däremot hade jag så ont i baken att jag hade svårt att sitta och gå. Men då hjälpte det med salva och Alvedon. Jag skulle prata med BM eller en läkare om jag var du, man ska ju inte behöva gå och lida.
  • snö 81
    Nixe skrev 2015-02-06 07:57:22 följande:

Usch, att behöva spurta som en galning för att hinna med bussen är inte helt bekvämt längre :-/ en vecka kvar av jobb, countdown!!

Haha, spurten är nog inte det vi är bäst på ;)

Hoppas sista jobbveckan går bra!
  • snö 81
    KarinIngrid skrev 2015-02-06 09:15:15 följande:

Hej alla!!

Jag ber om ursäkt att jag inte uppdaterade igår. Jag var helt slut på kvällen när jag kom hem och bara slappade!

Goda nyheter!!

Allt gick jättebra och pluppen ligger nu med huvudet neråt!! Ska in på en extra koll nästa vecka så att han inte vänt sig igen men nu känns det så mycket bättre!

De sa att han är så lång så förmodligen kommer han inte klara av att vända sig igen på egen hand utan borde nu stanna i rätt läge!

Trycket från sidorna är borta och jag sov hela fem timmar i sträck inatt!! Vilket är mer än jag gjort senaste två veckorna!

Så nu sa BM att vi kan gå vidare som vanligt och se fram emot en "vanlig" förlossning.

Jag känner mig enormt lättad då jag verkligen inte vill snittas om det går att undvika!

Tack för era tankar!!

Åh så goda nyheter! Hoppas att allt ser bra ut på kollen nästa vecka också!
  • snö 81
    septemberbarn08 skrev 2015-02-06 10:56:11 följande:

Känner igen magproblemen ni nämner.. fast mitt beror ju inte på graviditeten i sig utan på min IBS och det var ju pga det jag blev sjukskriven.

Det finns dåligt med mediciner mot orolig mage och diarré när man är gravid tyvärr.. har ni inte testat Inolaxol kanske det kan vara en idé? Finns receptfritt och är bara lokalverkande i tarmen så det tas inte upp av kroppen och är därför inte farligt under graviditeten:) låter som ett laxeringsmedel och används ofta mot förstoppning men funkar även mot det motsatta. Smakar inte godis direkt men det är min räddning för att jag öht ska kunna ta mig igenom dagarna, även om jag fortfarande har problem. Finns både som pulver och granulat:)

Kan komma med en glad (och väldigt fånig) nyhet idag också! Som jag nämnt tidigare har jag aldrig lärt mig virka, aldrig ens testat. Skam den som ger sig, efter mycket googlande och tittande på youtube är jag nu på god väg att kanske eventuellt få till en mjukisuggla till bebis! Inte illa pinkat för att ha noll tålamod;) så nu har jag det jag roar mig med på dagarna och det känns lite lättare:)

Jag fick några påsar av en kollega som är på recept egentligen, men efter koll på läkare så var dom helt ok att ta som gravid. Forlax hette dom och verkar också lokalt i tarmen och ska hjälpa till att det kommer ut lättare så att säga... :)

Oj, vad duktig du är som lär dig virka genom Youtube :)

Jag har också grymt dåligt tålamod, men efter många svordomar så fick jag tillslut till filten som jag köpte tyg till här om dagen. Det enda som fattas nu är kantsöm. Sen så kom jag på att eftersom jag fick lite tyg över så ska ja sy några kräklappar också, men baksida av Ikeas frottélappar. Får väl se om dom också lyckas :)
  • snö 81
    Kpax skrev 2015-02-06 16:25:41 följande:
    Haha, jag gud vad jag har svårt att förstå de där som njuter av varje sekund. Jag önskar att jag också var sån, det är ju verkligen rätt inställning, och vad härligt att kunna uppskatta de här nio månaderna. Men nej, det här är ingenting jag njutit av. Självklart finns det höjdpunkter, och det kommer vara värt det, men fy fan, inte min grej...
    Nej, det är fan svårt att njuta när det tar sån jäkla tid till leverans :)

Nu har ju jag ändå mått rätt så bra, men det är ingen höjdare att gå omkring och vara fet och otrolig i flera månader.
  • snö 81
    Trollunge85 skrev 2015-02-06 16:48:22 följande:
    Jag antar att du menar orolig men jag kom fram till att otrolig stämmer ändå bra överens med verkligheten och gjorde mig lite gladare. Man är otrolig som klarar av att bära fram ett liv sådär smile1.gif
    Haha, ja nog är vi ju otroliga, men det var kanske inte det ordet jag hade tänkt just där :). Menade fet och otymplig.

Men i mitt fall är även orolig ett bra ord för hur det är.
  • snö 81
    septemberbarn08 skrev 2015-02-06 19:24:52 följande:
    Jo jag kan hittills ha alla vanliga kläder. Verkar inte ha lagt på mig något alls runt ben och höfter, vilket är synd för det skulle jag verkligen behöva. Enda stället det kanske satt sig lite på (förutom magen förstås:P) är väl "kärlekshandtagen". Det uppfattas säkert som skryt när jag säger att jag inte lagt på mig så mycket men i själva verket är det gnäll från min sida. Jag har varje graviditet hoppats på att få behålla minst 7kg efteråt men det blir ju dålig matte när jag hittills gått upp bara 5-6kg. Trist:(
    Vi som går upp jättemycket är såklart avundsjuk på dig som bara går upp något kilo. Men jag vet att det är minst lika jobbigt åt andra hållet, att inte gå upp i vikt eller inte kunna behålla kilon som man går upp.

Det tråkiga är att det oftast bara är de med några kilon för mycket som har "rätt" att klaga. De som är smala ska bara vara tacksamma typ. Vilket är helt galet!
  • snö 81
    Kpax skrev 2015-02-06 21:12:24 följande:

Jag har köpt en massa goda saker att äta ikväll, men nu får jag skitjobbig hjärtklappning hela tiden! Är det sockret eller?? Jag har provat äta toast, glass, choklad och druckit ett glas läsk. Paus mellan allt, och inga stora mängder av någonting (eftersom jag får hjärtklappning).

Grrr... Ska man inte ens kunna tröstäta nu?

Stackare, ska du inte ens få ha nöjet att tröstäta :(
Svar på tråden BF Mars 2015! :) Någon som vill följas åt?