• Kpax

BF Mars 2015! :) Någon som vill följas åt?

JhjärtaK skrev 2015-01-29 17:53:05 följande:

Tack för allt pepp

Nej vattnet är intakt och tappen fortfarande helt sluten och ligger kvar på 20 mm så två tummar upp

Fick pratat med en barnläkare idag också och det lugnade verkligen både mig och maken för han såg inga större bekymmer om de skulle komma nu. Då var det betydligt värre med bebisar som föddes innan vecka 30.

Skönt att bli lugnad av ett proffs!

Jag har kompisar vars barn föddes i vecka 27 och 28, och det är två felfria tjejer som är 4 och 6 nu :)
  • Kpax
    JhjärtaK skrev 2015-01-29 18:05:08 följande:

Åh så fin! Ser ruggigt välsytt ut enligt mig iaf

Beställde ett tvillingneste och två babyfiltar idag och ser sååå mycket fram emot att de skall bli klara

Ja jag undvek ju närbilder! Hur ser ett tvillingnest ut? Är det bara bredare?
  • Kpax
    JhjärtaK skrev 2015-01-29 18:14:21 följande:

Och babynestet skall ha detta tyg på "utsidan" och sen vitt tyg på insidan

Åh vilka fina tyger! Jag är riktigt sugen på prickigt som överdrag till spjälskyddet, undrar om ikea har något...
  • Kpax
    Misty W skrev 2015-01-29 19:02:19 följande:

Grymt! Jag önskar att jag kunde sy. Har fått för mig att jag måste ha ett babynest denna gången. Har inte haft med dom 2 andra barnen, men nu har jag helt snöat in mig. Varför har man det? Alltså mer än att det blir mindre plats för dom så att dom känner sig lite mer trygga efter 9 månader i magen?

Haha, jag vet inte! Tyckte bara det såg mysigt ut, tänkte att hon kunde ha det i spjälsängen när hon är liten, sängen känns så stor åt en spädis. Men egentligen var jag väl mest sugen på att sy något :)
  • Kpax
    Smulan 89 skrev 2015-01-29 19:03:05 följande:

Hur gjorde du när du sydde ihop ändarna är man har fyllt "ringen" runt om? Jag vet inte hur jag ska bära mig åt. Blir snart galen :P

Jag vek in kanterna och sydde på maskin.

• Kpax
    Misty W skrev 2015-01-29 19:20:30 följande:

Jag är imponerad. Du är jätte duktig!! Jag måste nog skaffa en iallafall ;)

Tack! Kände mig inte så duktig igår när jag grät för att det blev fult ;)
  • Kpax
    septemberbarn08 skrev 2015-01-29 19:39:58 följande:

Hahaha men erkänn att det var roligt att shoppa va?;) jag har hittills inte köpt ett enda plagg till bebisen men vi har så mycket kvar från tidigare barn så det är inte direkt panik. Lite trist bara att inte ha fått köpa något. Inte lika kul att beställa heller så jag hoppas nästan på ett TUL så jag kan handla något när vi far till "storstan" (Lycksele haha)

Ja det är ju alltid kul, men nu blev det ytterligare tusen spänn, phu! :)
  • Kpax
    Smulan 89 skrev 2015-01-29 20:23:08 följande:

Okej =) Då gör jag också så. Skulle vara märkvärdig och ha kantband, men det blev jättedåligt och jag fick sprätta upp 10-15 cm =(

Jag tänkte också ha kantband där först, men jag fick inte heller till det, så jag sket i det! Tycker inte det blev konstigt. :)
  • Kpax
    Trollunge85 skrev 2015-01-29 21:35:15 följande:

Jättefint Kpax! Känner mig lite dålig som inte blivit klar med lapptäcket som jag påbörjat. Sytt ihop bitarna till rader men när jag skulle klippa bort alla trådar och stryka innan ihopsyning av raderna så tappade jag lusten. Men när jag ser andras färdiga syprojekt blir jag lite sugen igen. Kanske kan jag få gjort det i helgen så jag kan påbörja projektet sy en boll med skallra i.

Jag tappar också lätt sugen mitt i större projekt. Virkningen (filten) är rätt bra, den känns ok att lägga undan och sedan ta fram när jag vill. Men allt som ska sys på maskin är jobbigare, jag måste släpa fram så mycket saker att det blir skitjobbigt om jag inte gör klart på max två dagar.

Bra att ha ett nytt projekt som morot! Jag vill också sy något litet av stuvbitarna, men nu har jag plockat undan symaskinen. :)
  • Kpax
    JhjärtaK skrev 2015-01-30 06:46:57 följande:

Vårt prickiga är lakan från Åhlens, fanns även i andra färgkombinationer . Så det blir babynest och överdrag till spjälskydden i samma tyg.

Vi har inget Åhléns här, och inte heller i köpcentret jag brukar åka till. De har inte onlinebutik va? Ohlssons tyger finns däremot, och de borde ju ha prickigt i olika lagom vilsamma färger!

Får du spjälskyddsöverdrag uppsytt, eller gör du det själv? Jag är nyfiken på hur man gör dem avtagbara men ändå får skyddet att sitta på plats inuti.
Svar på tråden BF Mars 2015! :) Någon som vill följas åt?