• Kpax

BF Mars 2015! :) Någon som vill följas åt?

tovemaja skrev 2015-01-24 19:12:08 följande:

hm... någon annans slempropp som börjat lossna? Det MÅSTE vara vad som pågår här, även om jag aldrig varit med om detta förr. Jag vet att det inte betyder att förlossningen är nära, men någon som vet om det stämmer att den alltid återbildas om den lossnar "för tidigt"? Vill ju inte att Plutt ska råka ut för infektioner och liknande...

Är i början av v.35...

Nej här händer inte ett skit förutom att jag gått upp ett kilo på en vecka (jag trodde det hade stannat av?! ). Känner ingen fixering, inga ilningar, ingen slempropp, ingenting. Det är iofs ett tag kvar, men jag är trött på att vara gravid nu :)
  • Kpax
    Mimipig skrev 2015-01-25 01:06:51 följande:

Ang klappar påsken så trodde jag att jag skulle slå folk på fingrarna om de kom i närheten av magen eftersom det är bland det värsta jag vet i vanliga fall, att någon tar eller piper en i magen. Men det har inte varit jättemånga och alla har frågat först och det har känts ok. Konstigt nog. Men jag är oändligt trött på skämthälsningen "hej tjockis". Har någon någonsin tyckt att det varit kul?

Nej, de verkar inte inse att i princip ALLA använder samma hälsningsfras. Det blir ju lite tjatigt även om jag inte tar illa upp :)
  • Kpax
    Nixe skrev 2015-01-25 10:50:33 följande:

Eller det konstanta konstaterandet om att "men nu har magen allt växt!". Jaha, tur att någon sa ngt för själv märker man ju ingenting ^^. När jag fått den kommentaren tio ggr innan lunch känner jag mig himla tråkig som bara får ur mig ett "mmm" men jag avskyr tjat.

Ja, just tjatet är det jag stör mig på också. Det allra värsta är dock att jag själv börjat upprepa mig. "Ja, det går fort nu" svarar jag VARJE GÅNG. Det är ju helt sjukt, varje gång vill jag örfila mig själv. Jag tycker inte ens att det går så himla fort nu, fattar inte varför jag säger det.
  • Kpax

Jag har inga bristningar än, tack och lov, det är lite av en skräck. Så himla löjligt egentligen, jag är inte alls förtjust i att visa upp mig, och är inte speciellt fåfäng. Men de där rackarna kan ju dyka upp när som helst, även efter förlossningen, så jag ropar inte hej.

Jag smörjer med bio oil, jag gillar placeboeffekten, så kom inte och upplys mig om att bristningar sitter djupare än oljor kan verka, tack! ;)

Den hjälper mot klådan och huden känns bra nu tycker jag (förutom att jag jinxat allt och kommer vakna tigerrandig).

Jag har en svag hormonrand, och är dessutom missfärgad runt naveln, som ett bleknade blåmärke. Naveln är i princip platt, men jag får nog ingen "outie", normalt är den väldigt djup.

• Kpax

Hur gör man för att få de där boxarna? Och vilka är värdelösa?

• Kpax
    septemberbarn08 skrev 2015-01-26 06:41:41 följande:

Jag fick en från apotea/babyland som jag beställde (minns inte hur). Den innehöll typ två blöjor, ett 12pack tvättservetter, en napp, en dreggellapp och något mer. Inte så mycket med andra ord.

Sen hämtade jag ut en på kronans apotek. Det räckte med att man var medlem så fick man den. I den fanns ett helt paket tvättservetter, en napp, en mindre MAM-flaska, massa prover på salvor och lite annat smått och gott:) den tyckte jag var bättre, framförallt nappflaskan var jag väldigt glad över:)

LillLouise84 skrev 2015-01-26 07:53:50 följande:

Babyland.se var inte mycket att ha. Kronan var bra. Allt för föräldrar är inte ens en box utan en tidning med en massa rabatter, det bra där är en kupong på kappahl en på 25% på valfritt plagg och en gratis newbie body.

Tack!

Jag är ju redan medlem där, får väl kika in och se om jag kan få en :)
  • Kpax

Jag var hos bm idag, och allt var bra. Bebisen ligger i säte, så jag fick förmaningar om att åka in tidigt om det skulle dra igång, och att då tala om hur hon ligger. Fast det är ju inte direkt så att jag känt att något är på gång.

Jag ska tillbaka den 10/2 (då är jag i 37+4) så ska hon känna efter igen, och ligger bebisen kvar blir det vändningsförsök.

• Kpax
    Villhaenbebbe skrev 2015-01-26 19:53:56 följande:

Jag var också hos BM idag, killen ligger med huvet neråt men inte fixerad :)

Hjärtljuden låg på 140 och allt var toppen!

Men jag fick idag veta att jag är RH negativ, någon fler som är det? Vet att det är ovanligt att man bildar antikroppar, men blir ändå lite nojjig.. Min BM trodde hon hade nämt det så det var därför jag fick veta så sent.

Mig testade de en gång i v 24 (tror jag), och då var jag positiv, och idag testade de igen. Kan det ändras alltså? Det resultatet får jag inte förrän nästa gång jag är där. Men som sommarstad skrev, allt som händer verkar vara att man får en spruta för att slippa problem vid en eventuell kommande graviditet :)
  • Kpax
    Mimipig skrev 2015-01-26 20:57:44 följande:

Bra att veta ändå. 50% av alla vändningsförsök lyckas fick jag lära mig idag på föräldrakursen. Men många bebisar väntar tydligen in i det sista med att vända sig, lite living on the edge. Tro fan egentligen, det måste ju kännas konstigt att ligga uppochner i massa veckor i onödan.

Ja, jag gillar inte heller att ligga med huvudet neråt, så jag förstår henne. Känner mig inte så orolig, men blir lite besviken om jag måste snittas, jag har ställt in mig på vaginal förlossning nu :) Men hellre snitt än att hon ska ut med rumpan först!
  • Kpax
    Mildamilda skrev 2015-01-26 21:04:04 följande:

Min bebis verkar också ligga i säte, och ibland på diagonalen typ... Vecka 32 nu så några veckor kvar ändå. Min son låg med huvudet nedåt och fixerad vecka 28 så lite annorlunda denna gången!

Oj, ja det var ju lite skillnad :)

Vi får väl se hur det går för oss, det är som sagt ett tag kvar.
Svar på tråden BF Mars 2015! :) Någon som vill följas åt?