Inlägg från: Mimipig |Visa alla inlägg
  • Mimipig

BF Mars 2015! :) Någon som vill följas åt?

Chuckiiii skrev 2015-03-24 09:44:40 följande:

Här är ytterligare en som fortfarande väntar, Bf på måndag! Får väl ställa in sig på en aprilbebis!

Men. Det här med teckenblödning, (ursäkta äckelinfo!) morgonens flytning va mkt mörkare än vanligt och kom lite mer som kändes som lite blodigt.. men ganska 'vattningt'.. Inte så jättemkt heller. Ska man våga hoppas att detta är nåt positivt tecken??

Ingen aning. Jag har inte sett röken av slempropp. +2 idag.
  • Mimipig
    LillLouise84 skrev 2015-03-24 15:14:16 följande:
    Jag lider med dig.

Själv så pratade jag med fl två gånger i morse eftersom det kommer som blodiga flytningar, där tyckte de att jag kunde ringa min bm eftersom jag har så långt till fl. Jag hade tid hos bm 16 men fick då komma vid 14 istället. Jag är öppen 3-4 och tappen nästan borta, och fick nu hinnsvepning nr 4. Bm tycker att jag har lång latensfas och borde åka in till fl i kväll för att få sovdos och försöka få de att spräcka hinnorna i morgon. Nu ligger jag i soffan med de vanliga jävla pinvärkarna. Väldigt nära bryt nr 2 för dagen
    Jamen, då är du ju snart på andra sidan ju! Det måste väl ändå kännas bra att veta?
  • Mimipig
    LillLouise84 skrev 2015-03-24 16:52:50 följande:
    Mitt började efter en pw igår. Så det kanske drar igång för dig också
    För min bästa kompis började det också efter en pw. Jag hade gärna testat, förutom att jag har sån foglossning att jag inte ens kan gå... Så jag ser på film och väntar på bättre tider. Även om det bara är +2 för mig och jag vet att 70% av alla förstföderskor hår över tiden så blir man ju otålig, även om det egentligen inte är något märkligt med att det inte har börjat. Dumma tankar kommer, som "min kropp har aldrig lyckats producera regelbunden mens. Om den inte fattar det, hur ska den fatta att dra igång i förlossning i tid?".
  • Mimipig
    ToveS skrev 2015-03-24 23:04:43 följande:

Nu insåg jag precis nåt som gjorde mig helt svett! I början av grav när jag bla gjorde fostervattenprov sa de att moderkakan låg i framvägg. Inget jag tänkt mer på, förens nu! Jag ska nämligen föda i ett annat landsting, så de har inga andra uppgifter än de jag lämnat från det andra landstinget och detta har jag inte ens tänkt på. Jag har vart på bm besök här men inte gjort några ul. Jag vet inte vad det kan innebära, men blev orolig nu.. Tänk om den blockerar, tänk om det är därför huvudet inte sjunker ner ordentligt, och om det är därför det gör så ont när huvudet väl trycker ner... Åååh.. Eller så är jag bara nojjig...

Hade den legat för hade de sagt det tidigare och på rul, så du kan vara lugn. Men påtala på fl att du är osäker så dubbelkollar de säkert dess läge igen. Vad jag förstår drar sig moderkakan uppåt när livmodern växer.
  • Mimipig
    laila88 skrev 2015-03-25 01:18:05 följande:

Tack så mycket för gratulationerna :) förlossningen gick rätt bra trots att sovdosen (morfin+brickan) jag fick under dagen inte riktigt hjälpte sen att edan bara tog på halva sidan kroppen :) men känslan att ha krystat ut sitt barn och få hålla det slår allt i världen för mig :)

Har två mega jobbiga efter-förlossnings problem. Det ena är att jag känner att jag är förstoppad och riktigt ordentligt dessutom men vågar inte gå på toa heller då jag är öm där nere. Sen verkar jag ha blivit förkyld också! Det gör ju ont som fan att nysa och snyta sig då man just fött barn :( dom hjälpte mig under krystvärkarna att inte göra det för fort, och höll emot med varma handdukar då jag var så rädd att få bristningar. Men blev två små ytliga stygn ändå mest för att det inte skulle vara öppna sår å göra ont då man kissar.

Hur ska jag våga gå på toa då ja är förstoppad? :( och va tvungen klaga att jag är förkyld precis nu..

Vilket sjukhus födde du på? Visst bor du ovkså i Sthlm? Vad tyckte du?

Stackare som har blivit förkyld! Jag är fortfarande snorig sen tre v tillbaka och lider också av förstoppning (och hemorrojder). Tips! Be om Laxoberal-droppar. De mjukar upp avföringen och du behöver inte trycka på så hårt.
  • Mimipig
    KarinIngrid skrev 2015-03-25 07:36:17 följande:

Ok tid kl 10 idag med läkare för beslut om snitt eller igångsättning i eftermiddag. Det lät igår som att det lutar åt snitt o jag blev tillsagd att inte äta frukost innan ...

Sjukt nervös nu...livrädd för snitt..

Det enda som lugnar mig lite är tanken på att jag kanske får hålla min älskade plupp i eftermiddag.

Det låter bra att de tar det säkra före det osäkra. Det kommer att gå bra! Tänk på målbilden! Lycka till!
  • Mimipig

Alltså - det kan vara på gång för mig nu, men med tanke på så många falska alarm i tråden vågar jag inte ropa hej. Men i alla fall: jag har haft mensvärkssmärta (förvärkar?) hela natten och när jag vaknade märkte jag att de kommit gick i ett mönster, så jag började klocka dem. Förvärkarna kommer ca var 6-7:e minut nu. Gör ont som riktigt taskig mensvärk, men inte värkont (det måste vara mkt ondare än så här!). Ringde förlossningen, de tyckte att det lät som värkarbetet var på g, skrev en notering om mig, beordrade mig att vila och ringa igen när det är tre riktiga värkar på tio min. För min del får det gärna vara dags och på riktigt nu, men jag är orolig för att det bara klingar av och att jag får sitta här i soffan i 1,5 vecka till.

• Mimipig
    septemberbarn08 skrev 2015-03-25 10:58:40 följande:

7.26 imorse kom äntligen en liten tjej ut, på BF+4. 3170g och 51cm lång:)

Grattis! Berätta gärna hur det gick till när du orkar!
  • Mimipig
    LillLouise84 skrev 2015-03-25 11:26:18 följande:
    Grattis!

Vi följs åt. I morse 6.50 kom vår kille på bf +4
    Wow! Grattis till dig med! Nu är vi inte många kvar med bäbisar på insidan...
  • Mimipig
    Trollunge85 skrev 2015-03-25 12:20:11 följande:
    Vad spännande. Vill också att det ska vara på gång. Har ibland mensvärk i samband med sd men så sällan så jag tror inte på det. Hoppas det är på gång för dig men börjar känna att jag kommer bli ensam kvar med min mage smile5.gif
    Äh, jag vet inte vad kroppen sysslar med. Nu har det stannat av i täthet, men de gör ev lite ondare. Men det känns som det kan gå åt vilket håll som helst - klinga av och dö ut eller sätta full fart. Jag skulle gärna få den här förlossningen överstökad så snart som möjligt. Jag fyller år på fredag och jag vill helst inte ha plutten i födelsedagspresent.

Jag drack ett glas champagne igår kväll igen. Vet inte om det är ett klokt råd, men jag gjorde det i alla fall... På natten satte förvärkarna igång.
Svar på tråden BF Mars 2015! :) Någon som vill följas åt?