Inlägg från: Mimipig |Visa alla inlägg
  • Mimipig

BF Mars 2015! :) Någon som vill följas åt?

Trollunge85 skrev 2015-03-22 07:05:59 följande:
    Lycka till med knipandet smile5.gif Jag kommer tänka på dig idag och hoppas att det inte startar innan han kommer hem!

Själv hoppas jag också på att det startar ikväll/natt för min del. Bf imorgon så det känns lagom att det startar nu och efter idag så finns det inga fler "måsten" för mannen som han sagt preliminärt okej till så då kan han vara lite mer närvarande utan att fundera på hur han ska lösa allt annat.
    Jag undrar hur det kommer att dra igång, om det någonsin gör det. Jag har inte haft några falska alarm, ingen slempropp i sikte, det enda är sd och lite mensvärkssmärta här och var, men verkligen inga stora gester.
  • Mimipig
    Kpax skrev 2015-03-22 08:33:59 följande:
    Så var det ju för mig också, mensvärk och sammandragningar, men inte så jätteofta, och ingen smärta.

Himla glad för det, det verkar förjävlig att gå och ha ont och få upp hoppet om och om igen under flera veckor!
    Jag hoppas på det, ett plötsligt pådrag vid ett lämpligt tillfälle, tex måndag morgon efter en natts god (harkel) sömn. Önskescenario.
  • Mimipig

Murrmys - spännande! Då har vi strax ytterligare en bäbis i tråden!

Min inneboende har i alla fall varit duktig och hållit sig inne idag (BF!!!) så vi väntar in min man som kommer hem från Skåneresan runt midnatt. Då blir det champagne och kanske ett nyp - om jag orkar, och det är inte troligt. Men imorgon får plutten gärna komma!

• Mimipig
    SvanE skrev 2015-03-22 21:39:21 följande:
    Våran kille har fått namnet Lukas med Valentin som mellannamn efter min morfar :) phpoR5Bk796269.jpg
    Sötnos! Har du sytt hans set själv? Gulligt!
  • Mimipig
    ToveS skrev 2015-03-22 18:25:57 följande:

Dotterns barnkalas blev inställt då hon mycket riktigt åkt på vattkoppor smile4.gif inte så bra tajming med syskonet på g. Det verkar dock inte vara farligt för nyfödda om mamman haft det, då är barnet skyddat några månader, men det finns alltid undantag. Så ringer mina päron på väg hem från Tyskland och frågar vad dottern är för sjuk, så säger jag vattkoppor varpå morsan svarar att då kommer hon inte hem till oss!! Det kan vi inte ha hemma, det går inte! Fast att de haft vattkoppor trodde hon att de får bältros nu, jag fick upplysa om hur det är samt skicka fakta. Så om det nu vore sant som mamma sa, så skulle jag alltså bli tvungen att ta med min dotter till fl om det blev dags. Jösses alltså, nä tur att hon har fel!

Det låter inte särskilt omtänksamt av dina föräldrar i det här läget... Minst sagt. Vad tråkigt att höra om den reaktionen.
  • Mimipig
    ToveS skrev 2015-03-22 23:33:46 följande:
    Nä de tänker inte så mkt på vad de säger nu för tiden, vet inte om de alltid varit så korkade eller om jag utvecklad känselspröt smile5.gif

Lycka till inatt mimipig, skönt att du klarade dagen utan födsel, nu är det väl fritt fram för liten att komma smile1.gif
    Ja, nu är det grönt! Men ingen bäbisaction här i natt för det. Var så trött att jag inte orkade någon färdknäpp eller champagne igår, men ikväll ska det bli åka av.
  • Mimipig
    KarinIngrid skrev 2015-03-23 03:23:14 följande:
    Jag har inga känningar men kan inte somna

Legat vaken sen sambon somnade vid elva

Är ju så grymt obekvämt nu och går inte att hitta nån bra sovställning :/

Hur ska man orka med förlossningen när den startar om man inte kan sova?

Sover på sin höjd 2-3 bara varje natt :(
    Vissa nätter är verkligen hopplösa. Bara obekväma, halsbränniga och vakna. Jag har fått Lergigan att ta som sömntabletter. Kanske kan vara något att be om? Men de är så svaga att man ska ta dem två h före sänggåendet och de kan knappt söva en kanin...
  • Mimipig
    KarinIngrid skrev 2015-03-23 07:33:51 följande:

Lyckades till slut somna strax efter 4 så typ tre timmar blev det.

Försöker vila om dagarna men går bara inte att somna

Jag sover nästan bättre under den dagliga tuppluren än på natten. Det är åtminstone lättare att somna på dagen konstigt nog.
  • Mimipig
    Vikkan333 skrev 2015-03-23 08:33:28 följande:

BF +8och jag trodde verkligen inte att jag skulle gå såhär länge med nr 3... MEN idag är det dags för ultraljud och hinnsvepning och jag känner mig riktigt uppåt. Nu är det inte långt kvar till jag får se bebis på skärmen och förhoppningsvis startar fl inom 72 h fr hinnsvepningen. :D
    Önskar er en fantastisk dag!   

Härligt med din positiva inställning! Du har säkert din plutt på utsidan om bara något dygn!

Jag frågade min bm om hinnsvepning, men de har slutat göra det på förstagångsföderskor på min mvc.
  • Mimipig
    Smulan 89 skrev 2015-03-23 10:26:44 följande:

Tycker så synd om er som har ont, inte kan sova, sammandragningar, förvärkar osv. Själv skäms man nästan som sover 8 tim/natt med max ett toabesök. Har inte ont, förvärkar, foglossning eller svårt att sova. Har min lagom stora bebiskula rakt fram och annars inget. Hade inte bebisen sparkat (och magen varit stor), så hade jag inte märkt att jag är gravid.

Åh, så vill jag ha det nästa gång (om det blir en nästa gång)! Foglossningen har varit det jobbigaste för mig även om jag sluppit kryckor och rullstol.
Svar på tråden BF Mars 2015! :) Någon som vill följas åt?