Mildamilda skrev 2015-03-18 22:10:16 följande:
Tänkte berätta om min förlossning! Efter middagen igår började jag få lite sammandragningar som "sved till lite", tänkte att jag behövde vila lite så jag började natta min 3-åring. Det gick inte över så jag bestämde att ta ett bad. Sa till min sambo att det gjorde ont men säkert skulle gå över, var ju en vecka kvar och jag var helt inställd på att gå tiden ut... I badet blev det mer och mer jobbigt, ringde fl som sa att vi fick komma in o kolla. Gick för att duscha och då började värkarna göra ont som satan plus att de kom hela tiden knappt utan pauser. På väg från parkeringen kände jag vattnet rinna. När vi kom in på förlossningen sa de ojoj ni ska in på ett förlossningsrum direkt och jag sa: nu måste jag ha lustgas. Kände sjukt tryck mot rumpan. Öppen 10 cm o bebis på g. Men hjärtljuden gick ner under värk, de sa att jag hyperventilerade så fick andas syrgas istället. De satte sugklocka och han kom ut på kanske fyra krystvärkar. Min första förlossning pågick över två dygn och slutade i akut kejsarsnitt, så nu har jag upplevt två väldigt olika varianter på att föda barn! Och nu ligger ett litet mirakel och snuttar vid mitt bröst!
Ojoj, det gäller att vara beredd på det mesta alltså. Grattis till miraklet!