• ebe91

BF Mars 2015! :) Någon som vill följas åt?

septemberbarn08 skrev 2016-04-08 18:30:14 följande:
    Det är ju så dumt egentligen.. Varför ha oskyddat sex när man VET att det kan leda till graviditet? Men vi har nästan alltid kört avbrutet (utom när vi VELAT bli med barn) under hela vårat tioåriga förhållande. Det har ju funkat liksom. Men nu blev det ju inte avbrutet.. vi pratade om det för en stund sedan och det känns så jobbigt. Jag sörjer ju att det är något jag aldrig mer kommer få uppleva, plus på stickan, ultraljud, växande mage, sparkar, förlossning, nyfödd bebis.. ska jag ALDRIG mer få vara med om det? Men samtidigt ORKAR jag ju verkligen inte vara gravid igen. Vi har inte tid och ork och plats för fler. Men hur tar man bort ett barn när man vet vad det kommer för underbart av det, när man vet att det kommer bli ännu en fantastisk människa? Hur tar man bort ett barn som man egentligen längtar efter och sörjer att man annars inte skulle få?

Totalt onödigt att grubbla över när jag med största sannolikhet inte BEHÖVER grubbla över det. Blir knäpp på mina egna tankar och känslor :(
    Vi var ju mer i läget "händer det så händer det", Bosse är ju första barnet och vi var överrens om att syskon skulle till - men vi hade inte tänkt riktigt så tätt (typ börja nu under våren istället). Jag körde natural cykles och vi hade oskyddat sex under icke fertila dagar och avbrutet sex de dagar jag räknades som fertil. Nu nästa gång kommer jag sätta in en spiral av någon form i samband med efterkollen. Jag rekomenderar natural cykles till alla, det funkar bara man väljer att skydda sig när man ska ;) men kondom är verkligen inte våran grej...
  • ebe91

Då var der dags igen... Magsjuka. Lilleman kräks upp allt. Kom hem från jobbet och möttes av ett hysteriskt skrik/grin och en sambo med lätt panik. Han hade spytt rätt ut på sambon medan han stod och lagade mat. Nu går andra maskinen, har klorinstädar och spritat allt, sängen är renbäddad och planen för natten är färdig... Nu hoppas vi bara att vi klarar oss. Men jag får alltid magsjuka så oddsen är inte på min sida... Jag är ledig imorgon iaf, vilket känns skönt.

• ebe91
    LillLouise84 skrev 2016-04-12 21:53:23 följande:
    Fy fan vad drygt. Magsjuka är min största mardröm. Hoppas att det räcker med att er lilleman får det, så du som gravid slipper
    Jo, min mardröm också... Vi hade ju ett varv för typ en månad sen också, hade sån hemsk träningsvärk i magen dagarna efteråt. Det var den värsta magsjuka jag själv någonsin haft.
  • ebe91

Och där gjorde magsjukan entre även hos mig.... Åh, jag orkar inte! Andra varvet iår. Just nu gravid i v 31...

• ebe91

Nu har ju bara jag ett barn än så länge men hittills tycker jag det varit mycket enklare att vara hemma med han än att vara o jobba! Var ju in o jobbade 8 veckor nu i vår, och det var myyyycket tyngre. Sen får vi se hur det känns att vara hemma med två små monster, gissar att det är en viss skillnad ;) men som vi tänkt nu kommer lilleman vara hemma hela tiden, han får börja dagis samtidigt som lillasyster (våren 2018).

• ebe91

Alltså jag blir tokig på min son! Han är en sån jäkla rackarunge. Gör bara hyss, och skrattar hysteriskt när man säger åt han. Ibland kan jag ju inte göra annat än att skratta åt han... Gräver han inte ur jord ur blomkrukorna så rullar han ut hela toarullar, eller äter kattmat, eller river ur alla lådor i köket, eller klättrar upp på fönsterbrädan, eller häller ut pappas snus, eller spottar tutten i toaletten, eller... Ja ni förstår... Han hinner överallt. Och jag med min stora gravidmage har inte en chans att hinna ikapp han. Sitter vi och leker på golvet och han bestämmer sig för att springa iväg har han ju minst 10 sek försprång.

• ebe91
    Villhaenbebbe skrev 2016-05-02 19:01:31 följande:
    Känner igen mig för väl! Har också en riktig vildpastill och fartdåre här hemma! Han är ÖVERALLT! Hittade han dansandes uppe på tvmöbeln idag haha. Han är sjukt rolig men sjukt påfrestande också.. Åh herre min gud vad det är tungt med en gravidmage i v 36 dessutom! Ska ju också bli intressant att se hur det ska gå med en liten ammande bebis med den här vilden! Ja ja man får nog rutin på det också! :D får du må bra i övrigt ebe91?
    Tack o lov att man kan börja vara ute med dom, idag har vi haft 18 grader och sol så vi åkte in till en större lekpark (än den lilla i byn) och lekte 1,5h timma imorse med ena svägerskan och min syster (med barn såklart).

Jag mår faktiskt rätt bra! Börjar känna mig rätt otymplig, fast jag har rätt liten mage ;) vissa rörelser gör ont (det värsta är typ om man ska dra till mattan med foten, det gör jätteont i skelettet kring musen). Annars kan jag inte direkt klaga! V 34 idag :) hur mår du då? Inte länge kvar för dig!
  • ebe91

Idag varit till tandsköterskan med lilleman, måste ha varit det mest onödiga någonsin. Sen är det två års kö-tid hos tandläkaren där jag bor, bra prioritering då liksom...

• ebe91

Idag var vi och köpte en ny kostym åt sambon, vi ska på bröllop om ca 3 veckor (en av mina bästa vänner gifter sig) och jag tyckte sambon kunde ha en mer somrig kostym en den tråkiga svarta. Blev en jättefin mellangrå med en matchande grå fluga. Nu har jag bara ångest för min klädsel... Har beställt två olika långklänningar som borde komma imorgon/början av nästa vecka. Jag kommer vara i v 38 när det är dags för bröllopet så har beställt klänningarna i tre olika storlekar så hoppas någon passar. Ena är verkligen helt perfekt. Min förhoppning är att jag ska kunna ha den i september också då vi ska på svågern+svägerskans bröllop, men det får vi ju se då! (Har bara gått upp ca 8kg nu i v35). Håller tummarna att någon av klänningarna sitter någorlunda iaf!

• ebe91
    septemberbarn08 skrev 2016-05-13 10:28:44 följande:
    Så roligt att gå på bröllop! Jag träffade en av mina bästa vänner i förrgår som berättade att de kanske skulle gifta sig nästa sommar.. de har varit tillsammans 2,5 år så jag blev lagom avundsjuk;) vi har ju hållit ihop snart 10år och träffades 3,5år innan vi blev tillsammans så jag tycker det är dags för oss också.. ger sambon hintar lite då och då men han verkar inte nappa och när jag säger att han ju uppenbarligen inte VILL gifta sig säger han bara att "jag har väl aldrig sagt att jag inte vill".. nu ids jag inte hålla på mer, vill ju inte att vi ska gifta oss för att jag tjatar:/
    Ja, kommer bli jättekul! Dom gifter sig typ 20 mil härifrån så har bokat in en hotellnatt på köpet ;) Bosse ska ändå sova hos sin farmor (premiär o sova borta!) så varför köra hem 2,5-3 timmar mitt i natten höggravid ;) så kan vi sova ut, äta hotellfrukost i lugn och ro för att sen köra hem :)

Haha, jag o sambon har varit tsm i 9 år iår och någon gång ska vi gifta oss, men just nu är det inte ekonomiskt aktuellt. Vi är ju bara 24 år så vi hinner innan vi är för gamla ändå ;) har sagt att innan 30 ska vi iaf vara gifta!
Svar på tråden BF Mars 2015! :) Någon som vill följas åt?