BF Mars 2015! :) Någon som vill följas åt?
Totalt onödigt att grubbla över när jag med största sannolikhet inte BEHÖVER grubbla över det. Blir knäpp på mina egna tankar och känslor :(
Då var der dags igen... Magsjuka. Lilleman kräks upp allt. Kom hem från jobbet och möttes av ett hysteriskt skrik/grin och en sambo med lätt panik. Han hade spytt rätt ut på sambon medan han stod och lagade mat. Nu går andra maskinen, har klorinstädar och spritat allt, sängen är renbäddad och planen för natten är färdig... Nu hoppas vi bara att vi klarar oss. Men jag får alltid magsjuka så oddsen är inte på min sida... Jag är ledig imorgon iaf, vilket känns skönt.
Och där gjorde magsjukan entre även hos mig.... Åh, jag orkar inte! Andra varvet iår. Just nu gravid i v 31...
Nu har ju bara jag ett barn än så länge men hittills tycker jag det varit mycket enklare att vara hemma med han än att vara o jobba! Var ju in o jobbade 8 veckor nu i vår, och det var myyyycket tyngre. Sen får vi se hur det känns att vara hemma med två små monster, gissar att det är en viss skillnad ;) men som vi tänkt nu kommer lilleman vara hemma hela tiden, han får börja dagis samtidigt som lillasyster (våren 2018).
Alltså jag blir tokig på min son! Han är en sån jäkla rackarunge. Gör bara hyss, och skrattar hysteriskt när man säger åt han. Ibland kan jag ju inte göra annat än att skratta åt han... Gräver han inte ur jord ur blomkrukorna så rullar han ut hela toarullar, eller äter kattmat, eller river ur alla lådor i köket, eller klättrar upp på fönsterbrädan, eller häller ut pappas snus, eller spottar tutten i toaletten, eller... Ja ni förstår... Han hinner överallt. Och jag med min stora gravidmage har inte en chans att hinna ikapp han. Sitter vi och leker på golvet och han bestämmer sig för att springa iväg har han ju minst 10 sek försprång.
Idag varit till tandsköterskan med lilleman, måste ha varit det mest onödiga någonsin. Sen är det två års kö-tid hos tandläkaren där jag bor, bra prioritering då liksom...
Idag var vi och köpte en ny kostym åt sambon, vi ska på bröllop om ca 3 veckor (en av mina bästa vänner gifter sig) och jag tyckte sambon kunde ha en mer somrig kostym en den tråkiga svarta. Blev en jättefin mellangrå med en matchande grå fluga. Nu har jag bara ångest för min klädsel... Har beställt två olika långklänningar som borde komma imorgon/början av nästa vecka. Jag kommer vara i v 38 när det är dags för bröllopet så har beställt klänningarna i tre olika storlekar så hoppas någon passar. Ena är verkligen helt perfekt. Min förhoppning är att jag ska kunna ha den i september också då vi ska på svågern+svägerskans bröllop, men det får vi ju se då! (Har bara gått upp ca 8kg nu i v35). Håller tummarna att någon av klänningarna sitter någorlunda iaf!